Vilniaus meras: „Air Lituanica“ keleivių teisės privalo būti užtikrintos

Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus pareiškimas dėl bendrovės „Air Lituanica“ sprendimo stabdyti veiklą

„Šiandien, komentuojant „Air Lituanica“ sprendimą nutraukti veiklą, aktualūs du klausimai. Visų pirma, bilietus įsigijusių keleivių teisės. Įmonės vadovams buvo keliamas aiškus reikalavimas, kad jų priimami sprendimai neleistų finansiškai nukentėti keleiviams: artimiausius skrydžius perduoti kitoms aviakompanijoms, o vėlesnių skrydžių keleiviams – grąžinti pinigus už bilietus. Dėl visų, su tuo susijusių klausimų, prašau kreiptis į „Air Lituanica“.

Šiuo metu svarbu užtikrinti, kad Vilnius būtų geriau pasiekiamas, ko padaryti nepajėgė ir „Air Lituanica“. Kad tai įvyktų, skirsime daugiau lėšų Vilniaus marketingui, bendradarbiaujant su oro uostu, kitais miestais, turizmo organizatoriais, investuotojais. Esame pasiruošę prisidėti prie skrydžių skatinimo fondo į Vilnių.

Jau šiandien matome, kad konkurencinėje aplinkoje noras skraidyti į Vilnių kitoms kompanijoms tik padidėja. Turiu galvoje sprendimą apie tai, kad 6 iš 9 skrydžių krypčių nuo rugsėjo perims kita aviakompanija.

Pirmadienį esu sutaręs susitikti su visais, kas gali prisidėti, ir kam aktualūs šie klausimai bei aptarti, kaip tai bus realizuojama. Vilnius turės pakankamai skrydžių. Vilnius bus patogus miesto gyventojams ir turistams.

P.S. Kai prieš mėnesį tapau Vilniaus meru, „Air Lituanicą“ radau jau de facto bankrutavusią. Įsiskolinimai turtą viršijo daugiau kaip tris kartus, pajamos nei iš tolo nedengė sąnaudų (vieno keleivio vienas skrydis mokesčių mokėtojams kainuoja beveik 100 eurų subsidijų). Operaciniame lygmenyje (marketingas, keleivių aptarnavimas, etc.) aviakompanija veikė gerai, bet tai negalėjo kompensuoti strateginių klaidų, užprogramuotų nuo pat jos įsteigimo.

Tai buvo pagrindinė priežastis, kodėl joks investuotojas nenorėjo įsigyti kompanijos. Kaip žinia, Vyriausybė taip pat nepanoro prisidėti prie aviakompanijos išlaikymo. Į finansinę duobę įstumtam miestui toliau mokėti 30 000 eurų per dieną „Air Lituanicai“ būtų neadekvatus sprendimas.“