Search Icon

Struktūra ir kontaktai

Dažniausiai užduodami klausimai

Pranešti apie problemą mieste

Registracija į darželius ir mokyklas

Gyvenamosios vietos deklaravimas

Dokumento statuso patikrinimas

Centralizuotas savivaldybių paslaugų perkėlimas į elektroninę erdvę

2015 m. gegužės 27 d. Vilniaus miesto savivaldybėje pristatytas vienas didžiausių ir sudėtingiausių tokio pobūdžio projektų Lietuvoje – projektas „Centralizuotas savivaldybių paslaugų perkėlimas į elektroninę erdvę“. Renginio metu susirinkusieji supažindinti su savivaldybių teikiamomis paslaugomis perkeltomis į elektroninę erdvę, pristatyta projekto nauda savivaldybėms, gyventojams ir verslo įmonėms, pademonstruotos naudojimosi elektroninėmis paslaugomis galimybės, aptarti kiti susiję pažangūs projektai vykdomi Lietuvoje, o vykusios diskusijos metu buvo atsakyta į visus dalyviams kilusius klausimus.

Renginyje dalyvavo Vilniaus miesto savivaldybės administracijos specialistai, Vilniaus miesto seniūnijų atstovai bei aktyviausi Vilniaus miesto gyventojai ir verslininkai.

Pristatyto projekto tikslas – perkelti į elektroninę terpę Lietuvos savivaldybių institucijų, įstaigų ir įmonių teikiamas ir administruojamas paslaugas, skirtas gyventojams ir verslo įmonėms. Šiam tikslui pasiekti į elektroninę erdvę perkeliamos ir tiražuojamos 65 savivaldybių institucijų, įstaigų ir institucijų teikiamos paslaugos. Projekto rezultatai sudarys sąlygas skatinti elektroninių administracinių paslaugų naudojimą, užtikrinant patogią ir lengvai pasiekiamą prieigą gyventojams, verslui ir užsienio ,piliečiams, leis didinti savivaldybių institucijų, įstaigų ir įmonių veiklos skaidrumą ir efektyvumą, trumpinant administracinių paslaugų teikimo trukmę, paprastai ir greitai gauti reikiamas paslaugas (pvz.: norint įregistruoti ūkininko ūkį Ūkininkų ūkių registre, nereikės vykti į savivaldybę, pačiam paslaugos gavėjui pristatyti ar rinkti tam tikrus reikalaujamus dokumentus ar duomenis, prireikus patikslinti paslaugos prašymą bus galima internetu nevykstant į savivaldybę, o patvirtinus ir išdavus pažymą, paslaugos gavėjas, galės pasirinkti patogiausią būdą gauti paslaugos rezultatą. Visa tai bus galima padaryti kelių kompiuterio klavišų paspaudimu, neišeinant iš namų ar nepakylant iš darbo vietos).

Įgyvendinus projektą, bus galima pateikti tipizuotos paslaugos užsakymo prašymą ir kitus reikalingus duomenis elektroniniu būdu, pasinaudojant elektronine paslaugos užsakymo forma per www.vilnius.lt ar www.epaslaugos.lt. Be to sukurtos technologinės priemonės suteiks galimybę savivaldybės darbuotojams reikalingą informaciją gauti iš kitų valstybės informacinių sistemų ar registrų (pvz. VĮ Registrų centro, SODROS ir pan.) automatiniu būdu, pasinaudojant valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos (VIISP) priemonių pagalba, todėl savivaldybės darbuotojams reikės atlikti mažiau duomenų patikrinimų, o gyventojams ar verslo atstovams reikės pateikti mažiau duomenų. Minėti pokyčiai leis sumažinti paslaugos teikimui ir gavimui skiriamą laiką, klaidų tikimybę bei finansines išlaidas.

Projektas „Centralizuotas savivaldybių paslaugų perkėlimas į elektroninę erdvę“ įgyvendinamas ir finansuojamas pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“, priemonę Nr.VP2-3.1-IVPK-08-V „Elektroninės valdžios paslaugos savivaldybėje“.