Svarbi informacija
Meras: „Kiekviename dviračių tako kilometre – mažiausiai po 5 kliūtis, neapgalvotus sprendimus, trukdančius dviratininkų eismui ir keliančius grėsmę saugumui“
Savivaldybės padalinių, įmonių atsakingi vadovai, patarėjai, specialistai su Vilniaus meru Remigijumi Šimašiumi priešaky šiandien leidosi į trumpą kelionę sostinės dviračių takais.
„Ekskursijos tikslas ne pasivažinėti dviračiais ar skaičiuoti dviračių takų kilometrus, o visiems kartu pamatyti problemas, kliūtis, nelogiškumus, įvertinti dviračių takų kokybę. Pasikviečiau daug atsakingų tarnybų, kad tai nebūtų tik mano vieno nuomonė, kad daug akių pamatytų, kad galėtume tarpusavyje susikalbėti ir paskui priimti naudingus vilniečiams sprendimus. Labai skiriasi, kas ir kaip atrodo nubraižyta popieriuose, ir ką matai ir jauti realiai važiuodamas “, – prieš kelionę sakė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Maršrutas pasirinktas spontaniškai – driekėsi Kalvarijų gatve, per Žaliąjį tiltą, pro Kongresų rūmus (šalia Vinco Kudirkos aikštės), Vilniaus gatve, pro Mokytojų namus. Klaipėdos ir K. Kalinausko gatvėmis „kritinė masė“ pasuko link Pamėnkalnio, paskui nusileido J. Tumo-Vaižganto gatve į Gedimino prospektą ir per Žvėryno tiltą, Neries krantine pasiekė Baltąjį tiltą
„Rodos, kiek čia mes nuvažiavome – apie 7 km, o kiekviename kilometre radom beveik po 5-6 problemas“, – kelionę apibendrino meras.
Sostinės vadovas akcentavo, kada beveik visur ir visiems kelionės dalyviams dviračių takuose užkliuvo per dideli, kitur – net itin aukšti šaligatvių borteliai, daug kur centrinėse miesto gatvėse pastebėta daug nelogiškų sprendimų – dviračių take, pažymėtame dvipusiu eismo ženklu, vietos užtenka tiek, kad vos vienas vaikiškas dviratis gali tilpti. Arba dviračių takas užima tiek vietos, kad pėsčiasis vargu ar praeitų. Judriausiose Naujamiesčio gatvėse be negalimos net nuspėti priežasties dviračių take įrengti betoniniai stulpeliai, kurie gali sukelti avarines situacijas tiek dviratininkams, tiek automobilių vairuotojams, ypač tamsiuoju paros metu. Kai kur dėl niekam nesuprantamų priežasčių dviračių takas pažymėtas toliau nuo gatvės, o pėstieji turi tenkintis juosta prie pat judriausios gatvės. Nusileidus per Žvėryno tiltą į Neries krantinę pasirodė tikroji dviračių takų būklė – ekskursijos dalyviai nespėjo šokinėti ir sukiotis pro dešimtis įsisenėjusių duobių, iš kurių kyšojo armatūra.
Meras pažymėjo, kad dviračių takų tinklą būtinai reikia plėsti, kad centre dirbantys žmonės galėtų važiuoti namo dviračiais į Justiniškes, Pašilaičius, Lazdynus ir kitus atokesnius rajonus – ir tai, žinoma, reikia nemažai lėšų.
„Bet šios dienos kelionė parodė, kad yra dešimtys, o gal ir šimtai per visą miestą taisytinų dalykų, kuriuos pakeisti nieko nekainuoja. Priešingai, tiems nelogiškiems sprendimams, pvz., įrengiant kuoliukus ten, kur tikrai nereikia, buvo išleisti nemaži pinigai“, – sako meras.
Pasak mero, dviračių takus pertvarkyti reikia taip, kad būtų kiek įmanoma labiau užtikrintas dviratininkų saugumas. Kai kurie dviračių takai yra suprojektuoti taip, kad tiesiog prašosi arba nelaimės, arba rimtų sutrikdymų.
Apklausų duomenimis, apie 50 proc. gyventojų pageidautų važinėti dviračiu, tačiau su sąlyga, jei būtų įrengti saugūs dviračių takai, tai yra – pirmiausia, gera dviračių transporto infrastruktūra ir kokybė.
Vilniaus meras Remigijus Šimašius kreipiasi į vilniečius, kad jie, pastebėję dviračių takuose bet kokių kliūčių, nelogiškų sprendimų, trukdančių eismui, arba pavojingas vietas, būtinai praneštų Savivaldybei.
Vilniuje dviračių takų tinklas siekia 111,6 km. Įgyvendinus dviračių infrastruktūros plėtros iki 2020 m. etapus ir „EuroVelo-11“ tarptautinę trasą, dviračių tinklą planuojama išplėsti iki 219 km.
Pagal statistinius duomenis pastaraisiais metais galima konstatuoti naują dviračių transporto populiarėjimo šuolį Vilniuje.
Šiandien Švedijos, Danijos ir Nyderlandų ambasadoriai dviračiais atvažiuos į Vilniaus miesto savivaldybę ir 15 val. susitiks su meru. Ambasadorių kelionės tikslas yra propaguoti dviratį kaip susisiekimo priemonę ir su Vilniaus meru pasidalyti mintimis apie dviračių vietą ir vaidmenį šiuolaikiniame mieste, paskleisti savo šalių patirtį.
Taip pat skaitykite:
Pristatomos naujos Daugiabučių modernizacijos architektūros gairės: visuomenė kviečiama teikti siūlymus
Vilniaus miesto savivaldybė kartu su daugiabučių renovacijos projektus administruojančia įstaiga „Atnaujinkime miestą“ ir „2XJ“ architektais pristato Daugiabučių modernizacijos architektūros gaires. Tikimasi, kad architektų ir renovacijos ekspertų parengta studija ateityje... ❯❯❯
2024-10-02
Vilniaus savivaldybė skiria 6 mln. eurų kiemų atnaujinimui: kaip dalyvauti Kaimynijų programoje?
Nuo spalio mėnesio gyventojai kviečiami teikti paraiškas nemokamai susitvarkyti savo kiemus prie senos statybos daugiabučių. Vilniaus miesto savivaldybė patobulino ankstesnę Kaimynijų teritorijų atnaujinimo programą. Nuo šiol joje dalyvauti bus daug paprasčiau. Per pastaruosius metus... ❯❯❯
2024-09-30
Dieną be automobilio bus galimybė pasivažinėti legendiniu retro troleibusu
Rugsėjo 16–22 d. Vilniuje ir kituose šalies miestuose jau ne pirmus metus vyksta tarptautinė iniciatyva – Europos judumo savaitė. Šią savaitę vainikuos Diena be automobilio. Rugsėjo 22 d., sekmadienį, vilniečiai ir miesto svečiai ne tik galės nemokamai važinėti viešuoju... ❯❯❯
2024-09-20
JUDU kviečia dalyvauti „Europos judumo savaitės“ veiklose
Europos judumo savaitė – tarptautinė iniciatyva, skirta didinti gyventojų sąmoningumą apie darnų judumą mieste ir keisti jų keliavimo įpročius, skatinant kasdienėms kelionėms kuo dažniau rinktis alternatyvas automobiliams. Kaip ir kasmet ši savaitė vyks rugsėjo... ❯❯❯
2024-09-17
Vilnius ruošiasi Tarandės tunelio statybai: projektuojamas jungiamasis kelias
Ilgai laukto Tarandės tunelio projektas stumiasi į priekį. Tunelis planuojamas magistraliniame kelyje Vilnius-Panevėžys. Jis padės išspręsti piko metu nuolat susidarančias automobilių spūstis: po darbo iš miesto centro Ukmergės gatve grįžtantys gyventojai išsirikiuoja į ilgą... ❯❯❯
2024-09-16
Europos miestų programa kviečia jaunimą kartu spręsti darnaus judumo iššūkį
Vilnius, ateinančių metų Europos žalioji sostinė, bendradarbiaudama su užsienio ekspertais siekia sumažinti automobilizacijos lygį mieste. Spalio 17–18 dienomis Vilniaus miesto savivaldybė kartu su Europos miestų tinklu „Eurocities“ organizuoja „Next Generation Academy –... ❯❯❯
2024-09-04