Svarbi informacija
Vilniaus gatvėse iki rugsėjo 1-osios – daugiau saugaus eismo priemonių
Šiandien Vilniaus miesto savivaldybės meras Remigijus Šimašius drauge su VPK Kelių policijos valdybos ir SĮ „Susisiekimo paslaugų“ atstovais pristatė naujovę sostinės gatvėse – geltonomis linijomis ir informaciniais ženklais, įspėjančiais vairuotojus neblokuoti sankryžos, pažymėtą Kalvarijų g.-Konstitucijos pr. sankryžą. Tai pirmoji Lietuvoje nauju būdu paženklinta sankryža, tačiau iki rugsėjo 1 dienos taip pat bus pažymėtos dar šešios, kuriose dažniausiai pažeidžiamos Kelių eismo taisyklės, kai vairuotojai įvažiuoja į sankryžą, sustoja ir taip sudaro kliūtį, trukdydami kitų transporto priemonių eismui.
„Sekdami geraisiais Europos pavyzdžiais, kad būtų aiškiau, geltonu koriu pažymėjome tokias zonas, į kurias negalima įvažiuoti, jei nespėsi baigti manevro ir užblokuosi sankryžą. Mūsų optimistinis planas – sutaupyti kelis tūkstančius vilniečiams brangių valandų, nebegaištant laiko spūstyse. Per šimtą tūkstančių žmonių kasdien bent vieną papildomą minutę sugaišta kamščiuose. Jei kas dešimtas pakeis savo įpročius, sutaupysime šimtus valandų ir mažiau nervinsimės spūstyse.“ – sakė Vilniaus meras R. Šimašius.
Eismo valdymo centro skaičiavimais, transporto priemonių skaičius kiekvienais metais didėja. Per pastaruosius keletą metų jis išaugo apie 4-5 proc. Palyginti 2015 m. su 2014 m. ir 2013 m. pirmais pusmečiais, kai kuriose sankryžose dėl infrastruktūrinių pokyčių (Vakarinio aplinkkelio atidarymo) transporto srautai stipriai sumažėjo 2014 m. – Laisvės pr., o Justiniškių g. atvirkščiai – padidėjo. Transporto sistema mieste yra labai dinamiškas reiškinys ir jis nuolat kinta.
„Naujasis sankryžų žymėjimas – tik viena priemonių, kuri prisidės prie spūsčių mažinimo ir ugdys vairavimo kultūrą. Ruošiame specialias eismo reguliavimo programas, kurios taikomos susidarius didelėms transporto grūstims. Rudeniui jau yra paruoštos eismo reguliavimo programos pagrindinėms sankryžoms, kur yra didžiausi transporto srautai, įvairios švietėjiškos akcijos, kurių tikslas – ugdyti vairuotojų atsakingumą ir dėmesingumą vienas kitam ir mažinti autoįvykių skaičių.“ – pasakojo Modesta Gusarovienė, l. e. „Susisiekimo paslaugų“ direktoriaus pareigas.
Nors Kelių eismo taisyklėse ir iki šiol buvo nurodyta: draudžiama įvažiuoti į važiuojamųjų dalių sankirtą, jeigu joje ar už jos yra kliūtis, kuri priverstų vairuotoją sustoti sankryžoje ir trukdytų kitų transporto priemonių eismui. Tačiau šią taisyklę vairuotojai dažnai ignoruoja.
„Ar sankryžoje yra nubraižytas geltonų linijų korys, ar jo nėra – Kelių eismo taisyklių reikia laikytis. Pastebime, kad daugelis vairuotojų įvažiuoja į sankryžą ir užblokuoja važiavimą kitos krypties transporto priemonėms, pradeda formuotis transporto grūstis. Patruliai stebės naujai paženklintas sankryžas piko metu, tačiau jų tikslas – ne kuo daugiau nubausti, o stebėti, aiškinti taisyklę vairuotojams. Įžūliai reikalavimų nepaisantys vairuotojai atsako pagal 1241 straipsnio 4 dalį, kur numatyta nuo dvidešimt aštuonių iki aštuoniasdešimt šešių eurų bauda.” – sakė Vilniaus aps. VPK Kelių policijos valdybos atstovas Egidijus Tučis.
Šiuo metu Vilniuje jau paženklintos: Kalvarijų g.-Konstitucijos pr. sankryža, Savanorių pr.-Žemaitės g. sankryža, ir Kalvarijų g.-A. Juozapavičiaus g. sankryža.
Iš viso iki rugsėjo 1 d. bus naujai paženklintos 7 sankryžos. Sostinėje taip pat įrengti: 132 geltoni skydai pėsčiųjų perėjose, 32 geltoni mirksintys žibintai, 171 įspėjamasis stulpelis, 2 greičio rodymo ženklai, 9 vietose įrengtos surenkamos saugumo salelės, 11 vietų – greičio mažinimo kalneliai, 23 vietose – iškiliosios pėsčiųjų perėjos, 17 vietų – kryptinis pėsčiųjų perėjos apšvietimas.
Viešųjų ryšių skyrius, vrt@vilnius.lt
Taip pat skaitykite:
Pristatomos naujos Daugiabučių modernizacijos architektūros gairės: visuomenė kviečiama teikti siūlymus
Vilniaus miesto savivaldybė kartu su daugiabučių renovacijos projektus administruojančia įstaiga „Atnaujinkime miestą“ ir „2XJ“ architektais pristato Daugiabučių modernizacijos architektūros gaires. Tikimasi, kad architektų ir renovacijos ekspertų parengta studija ateityje... ❯❯❯
2024-10-02
Vilniaus savivaldybė skiria 6 mln. eurų kiemų atnaujinimui: kaip dalyvauti Kaimynijų programoje?
Nuo spalio mėnesio gyventojai kviečiami teikti paraiškas nemokamai susitvarkyti savo kiemus prie senos statybos daugiabučių. Vilniaus miesto savivaldybė patobulino ankstesnę Kaimynijų teritorijų atnaujinimo programą. Nuo šiol joje dalyvauti bus daug paprasčiau. Per pastaruosius metus... ❯❯❯
2024-09-30
Dieną be automobilio bus galimybė pasivažinėti legendiniu retro troleibusu
Rugsėjo 16–22 d. Vilniuje ir kituose šalies miestuose jau ne pirmus metus vyksta tarptautinė iniciatyva – Europos judumo savaitė. Šią savaitę vainikuos Diena be automobilio. Rugsėjo 22 d., sekmadienį, vilniečiai ir miesto svečiai ne tik galės nemokamai važinėti viešuoju... ❯❯❯
2024-09-20
JUDU kviečia dalyvauti „Europos judumo savaitės“ veiklose
Europos judumo savaitė – tarptautinė iniciatyva, skirta didinti gyventojų sąmoningumą apie darnų judumą mieste ir keisti jų keliavimo įpročius, skatinant kasdienėms kelionėms kuo dažniau rinktis alternatyvas automobiliams. Kaip ir kasmet ši savaitė vyks rugsėjo... ❯❯❯
2024-09-17
Vilnius ruošiasi Tarandės tunelio statybai: projektuojamas jungiamasis kelias
Ilgai laukto Tarandės tunelio projektas stumiasi į priekį. Tunelis planuojamas magistraliniame kelyje Vilnius-Panevėžys. Jis padės išspręsti piko metu nuolat susidarančias automobilių spūstis: po darbo iš miesto centro Ukmergės gatve grįžtantys gyventojai išsirikiuoja į ilgą... ❯❯❯
2024-09-16
Europos miestų programa kviečia jaunimą kartu spręsti darnaus judumo iššūkį
Vilnius, ateinančių metų Europos žalioji sostinė, bendradarbiaudama su užsienio ekspertais siekia sumažinti automobilizacijos lygį mieste. Spalio 17–18 dienomis Vilniaus miesto savivaldybė kartu su Europos miestų tinklu „Eurocities“ organizuoja „Next Generation Academy –... ❯❯❯
2024-09-04