Svarbi informacija
Vilniaus gatvėse iki rugsėjo 1-osios – daugiau saugaus eismo priemonių
Šiandien Vilniaus miesto savivaldybės meras Remigijus Šimašius drauge su VPK Kelių policijos valdybos ir SĮ „Susisiekimo paslaugų“ atstovais pristatė naujovę sostinės gatvėse – geltonomis linijomis ir informaciniais ženklais, įspėjančiais vairuotojus neblokuoti sankryžos, pažymėtą Kalvarijų g.-Konstitucijos pr. sankryžą. Tai pirmoji Lietuvoje nauju būdu paženklinta sankryža, tačiau iki rugsėjo 1 dienos taip pat bus pažymėtos dar šešios, kuriose dažniausiai pažeidžiamos Kelių eismo taisyklės, kai vairuotojai įvažiuoja į sankryžą, sustoja ir taip sudaro kliūtį, trukdydami kitų transporto priemonių eismui.
„Sekdami geraisiais Europos pavyzdžiais, kad būtų aiškiau, geltonu koriu pažymėjome tokias zonas, į kurias negalima įvažiuoti, jei nespėsi baigti manevro ir užblokuosi sankryžą. Mūsų optimistinis planas – sutaupyti kelis tūkstančius vilniečiams brangių valandų, nebegaištant laiko spūstyse. Per šimtą tūkstančių žmonių kasdien bent vieną papildomą minutę sugaišta kamščiuose. Jei kas dešimtas pakeis savo įpročius, sutaupysime šimtus valandų ir mažiau nervinsimės spūstyse.“ – sakė Vilniaus meras R. Šimašius.
Eismo valdymo centro skaičiavimais, transporto priemonių skaičius kiekvienais metais didėja. Per pastaruosius keletą metų jis išaugo apie 4-5 proc. Palyginti 2015 m. su 2014 m. ir 2013 m. pirmais pusmečiais, kai kuriose sankryžose dėl infrastruktūrinių pokyčių (Vakarinio aplinkkelio atidarymo) transporto srautai stipriai sumažėjo 2014 m. – Laisvės pr., o Justiniškių g. atvirkščiai – padidėjo. Transporto sistema mieste yra labai dinamiškas reiškinys ir jis nuolat kinta.
„Naujasis sankryžų žymėjimas – tik viena priemonių, kuri prisidės prie spūsčių mažinimo ir ugdys vairavimo kultūrą. Ruošiame specialias eismo reguliavimo programas, kurios taikomos susidarius didelėms transporto grūstims. Rudeniui jau yra paruoštos eismo reguliavimo programos pagrindinėms sankryžoms, kur yra didžiausi transporto srautai, įvairios švietėjiškos akcijos, kurių tikslas – ugdyti vairuotojų atsakingumą ir dėmesingumą vienas kitam ir mažinti autoįvykių skaičių.“ – pasakojo Modesta Gusarovienė, l. e. „Susisiekimo paslaugų“ direktoriaus pareigas.
Nors Kelių eismo taisyklėse ir iki šiol buvo nurodyta: draudžiama įvažiuoti į važiuojamųjų dalių sankirtą, jeigu joje ar už jos yra kliūtis, kuri priverstų vairuotoją sustoti sankryžoje ir trukdytų kitų transporto priemonių eismui. Tačiau šią taisyklę vairuotojai dažnai ignoruoja.
„Ar sankryžoje yra nubraižytas geltonų linijų korys, ar jo nėra – Kelių eismo taisyklių reikia laikytis. Pastebime, kad daugelis vairuotojų įvažiuoja į sankryžą ir užblokuoja važiavimą kitos krypties transporto priemonėms, pradeda formuotis transporto grūstis. Patruliai stebės naujai paženklintas sankryžas piko metu, tačiau jų tikslas – ne kuo daugiau nubausti, o stebėti, aiškinti taisyklę vairuotojams. Įžūliai reikalavimų nepaisantys vairuotojai atsako pagal 1241 straipsnio 4 dalį, kur numatyta nuo dvidešimt aštuonių iki aštuoniasdešimt šešių eurų bauda.” – sakė Vilniaus aps. VPK Kelių policijos valdybos atstovas Egidijus Tučis.
Šiuo metu Vilniuje jau paženklintos: Kalvarijų g.-Konstitucijos pr. sankryža, Savanorių pr.-Žemaitės g. sankryža, ir Kalvarijų g.-A. Juozapavičiaus g. sankryža.
Iš viso iki rugsėjo 1 d. bus naujai paženklintos 7 sankryžos. Sostinėje taip pat įrengti: 132 geltoni skydai pėsčiųjų perėjose, 32 geltoni mirksintys žibintai, 171 įspėjamasis stulpelis, 2 greičio rodymo ženklai, 9 vietose įrengtos surenkamos saugumo salelės, 11 vietų – greičio mažinimo kalneliai, 23 vietose – iškiliosios pėsčiųjų perėjos, 17 vietų – kryptinis pėsčiųjų perėjos apšvietimas.
Viešųjų ryšių skyrius, [email protected]
Taip pat skaitykite:
Renovacijos projektus Vilniuje kuruojanti Eglė Randytė: „Tikslas – ne atimti kompensacijas, o skatinti renovaciją“
Nuvilnijus informacijos bangai, kad sostinės gyventojai, gaunantys kompensacijas už šildymą ir balsuojantys prieš renovaciją, valstybės paramos nebegaus, patikslinama, kokių priemonių artimiausiu metu bus imtasi. Vilniaus miesto savivaldybė kompensacijas mažinti nutarė nuo šio... ❯❯❯
2023-09-21
Vilnius ruošiasi atsiskaitymams už viešojo transporto bilietus banko kortelėmis
Gera žinia vilniečiams ir miesto svečiams – jau 2024 m. Vilniaus miesto viešajame transporte už vienkartinius kelionės bilietus bus galima atsiskaityti bekontaktėmis banko kortelėmis. Siekiant didesnio aiškumo ir paprastesnio pasirinkimo keleiviams, taip pat atsisakoma nepopuliariausių... ❯❯❯
2023-09-20
Siekiant gerinti gatvių kokybę, Vilniuje skenuojamos gatvių dangos
Šiais metais Vilniaus miesto gatvės vėl bus skenuojamos siekiant įvertinti asfalto dangos nusidėvėjimą. Remiantis gautais duomenimis bus sudėlioti gatvių remonto prioritetai – tai leidžia ir kasmet sutaupyti apie 5 proc. gatvių remontui skiriamų lėšų. 2023 m. bus nuskenuota... ❯❯❯
2023-09-13
Ateities kurą gamins Vilniuje, testuojami vandeniliu varomi autobusai
Vilniaus miesto savivaldybė kartu su partneriu AB Vilniaus šilumos tinklai pasirašė sutartį su Centrine projektų valdymo agentūra dėl žaliojo vandenilio gamybos, kuris bus naudojamas viešajame transporte. Taip pat šiuo metu sostinėje išbandomi Portugalijoje gaminti vandeniliu... ❯❯❯
2023-09-12
Nuo rytojaus Vilniaus centre el. paspirtukus privaloma palikti tik specialiose stovėjimo vietose
Nuo šio penktadienio, rugsėjo 1 d. sostinės centrinėje dalyje įsigalioja nauja privaloma el. paspirtukų statymo tvarka. Ja vadovaujantis dalijimosi platformų paslaugomis besinaudojantys el. paspirtukų vairuotojai nuomojamus paspirtukus sostinės centre galės palikti tik specialiose... ❯❯❯
2023-08-31
Atidaroma nauja gatvės atkarpa Vilniuje – gyventojams judėti bus dar paprasčiau
Pirmadienį (rugpjūčio 14 d.) atidaroma nauja dviejų eismo juostų atkarpa Pilaitėje, Smalinės gatvėje. Susisiekimas tarp Pilaitės rajono dalių gyventojams bus dar paprastesnis. Šalia esančių namų gyventojų patogumui įrengtas pėsčiųjų, dviračių takas ir nauja viešojo... ❯❯❯
2023-08-11