Svarbi informacija
Vilniaus gatvėse iki rugsėjo 1-osios – daugiau saugaus eismo priemonių
Šiandien Vilniaus miesto savivaldybės meras Remigijus Šimašius drauge su VPK Kelių policijos valdybos ir SĮ „Susisiekimo paslaugų“ atstovais pristatė naujovę sostinės gatvėse – geltonomis linijomis ir informaciniais ženklais, įspėjančiais vairuotojus neblokuoti sankryžos, pažymėtą Kalvarijų g.-Konstitucijos pr. sankryžą. Tai pirmoji Lietuvoje nauju būdu paženklinta sankryža, tačiau iki rugsėjo 1 dienos taip pat bus pažymėtos dar šešios, kuriose dažniausiai pažeidžiamos Kelių eismo taisyklės, kai vairuotojai įvažiuoja į sankryžą, sustoja ir taip sudaro kliūtį, trukdydami kitų transporto priemonių eismui.
„Sekdami geraisiais Europos pavyzdžiais, kad būtų aiškiau, geltonu koriu pažymėjome tokias zonas, į kurias negalima įvažiuoti, jei nespėsi baigti manevro ir užblokuosi sankryžą. Mūsų optimistinis planas – sutaupyti kelis tūkstančius vilniečiams brangių valandų, nebegaištant laiko spūstyse. Per šimtą tūkstančių žmonių kasdien bent vieną papildomą minutę sugaišta kamščiuose. Jei kas dešimtas pakeis savo įpročius, sutaupysime šimtus valandų ir mažiau nervinsimės spūstyse.“ – sakė Vilniaus meras R. Šimašius.
Eismo valdymo centro skaičiavimais, transporto priemonių skaičius kiekvienais metais didėja. Per pastaruosius keletą metų jis išaugo apie 4-5 proc. Palyginti 2015 m. su 2014 m. ir 2013 m. pirmais pusmečiais, kai kuriose sankryžose dėl infrastruktūrinių pokyčių (Vakarinio aplinkkelio atidarymo) transporto srautai stipriai sumažėjo 2014 m. – Laisvės pr., o Justiniškių g. atvirkščiai – padidėjo. Transporto sistema mieste yra labai dinamiškas reiškinys ir jis nuolat kinta.
„Naujasis sankryžų žymėjimas – tik viena priemonių, kuri prisidės prie spūsčių mažinimo ir ugdys vairavimo kultūrą. Ruošiame specialias eismo reguliavimo programas, kurios taikomos susidarius didelėms transporto grūstims. Rudeniui jau yra paruoštos eismo reguliavimo programos pagrindinėms sankryžoms, kur yra didžiausi transporto srautai, įvairios švietėjiškos akcijos, kurių tikslas – ugdyti vairuotojų atsakingumą ir dėmesingumą vienas kitam ir mažinti autoįvykių skaičių.“ – pasakojo Modesta Gusarovienė, l. e. „Susisiekimo paslaugų“ direktoriaus pareigas.
Nors Kelių eismo taisyklėse ir iki šiol buvo nurodyta: draudžiama įvažiuoti į važiuojamųjų dalių sankirtą, jeigu joje ar už jos yra kliūtis, kuri priverstų vairuotoją sustoti sankryžoje ir trukdytų kitų transporto priemonių eismui. Tačiau šią taisyklę vairuotojai dažnai ignoruoja.
„Ar sankryžoje yra nubraižytas geltonų linijų korys, ar jo nėra – Kelių eismo taisyklių reikia laikytis. Pastebime, kad daugelis vairuotojų įvažiuoja į sankryžą ir užblokuoja važiavimą kitos krypties transporto priemonėms, pradeda formuotis transporto grūstis. Patruliai stebės naujai paženklintas sankryžas piko metu, tačiau jų tikslas – ne kuo daugiau nubausti, o stebėti, aiškinti taisyklę vairuotojams. Įžūliai reikalavimų nepaisantys vairuotojai atsako pagal 1241 straipsnio 4 dalį, kur numatyta nuo dvidešimt aštuonių iki aštuoniasdešimt šešių eurų bauda.” – sakė Vilniaus aps. VPK Kelių policijos valdybos atstovas Egidijus Tučis.
Šiuo metu Vilniuje jau paženklintos: Kalvarijų g.-Konstitucijos pr. sankryža, Savanorių pr.-Žemaitės g. sankryža, ir Kalvarijų g.-A. Juozapavičiaus g. sankryža.
Iš viso iki rugsėjo 1 d. bus naujai paženklintos 7 sankryžos. Sostinėje taip pat įrengti: 132 geltoni skydai pėsčiųjų perėjose, 32 geltoni mirksintys žibintai, 171 įspėjamasis stulpelis, 2 greičio rodymo ženklai, 9 vietose įrengtos surenkamos saugumo salelės, 11 vietų – greičio mažinimo kalneliai, 23 vietose – iškiliosios pėsčiųjų perėjos, 17 vietų – kryptinis pėsčiųjų perėjos apšvietimas.
Viešųjų ryšių skyrius, [email protected]
Taip pat skaitykite:
Pradedamas viaduko ties Trakų Voke kapitalinis remontas
Lietuvos automobilių kelių direkcija praneša, kad pradedamas įgyvendinti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 16,017 km viaduko kapitalinio remonto projektas. Šiuo metu vykdomi parengiamieji darbai, greitis viaduku ribojamas iki 50 km/h, o nuo kovo... ❯❯❯
2023-03-24
„Grinda“ atveria duomenis – galima pasitikrinti, ar gatvės valomos laiku
Permainingam žiemos sezonui einant į pabaigą, Vilniaus miesto gatves prižiūrinti „Grinda“ apibendrina jo rezultatus. „Ši žiema buvo išskirtinė tiek kritulių pikais, tiek didžiuliais temperatūrų svyravimais, tad siekdami užtikrinti nepertraukiamą judėjimą sostinės... ❯❯❯
2023-03-14
Informacija apie Vilniaus savivaldybės nuosavybėn svarstomą perimti turtą
Vilniaus miesto savivaldybės tarybai ruošiamasi pateikti projektą dėl faktiškai valdomų gatvių ir Tauro kalno prieigų lietaus nuotekų tinklų perėmimo savivaldybės nuosavybėn. Tarybai teikiamas projektas dėl gatvių, kurios iki 1998 m. buvo Vilniaus miesto teritorijoje, perėmimo... ❯❯❯
2023-03-08
Vilniuje bus rekonstruojamos prie naujai iškilsiančio „Akropolis Vingis“ komplekso esančios gatvės
Aiškėja, kaip bus pertvarkytas gatvių tinklas prie naujai iškilsiančio Vilniaus „Akropolis Vingis“ ir daugiabučių kvartalo „reVingis“. Sutvarkius aplinkui esančias gatves, į naują traukos objektą bus patogu patekti ne tik automobiliu, bet ir ateiti pėsčiomis ar atvažiuoti... ❯❯❯
2023-03-03
Keičiasi baudos dydis pažeidėjams, kurių automobilius tenka nutempti priverstinai
Kovą sukanka metai, kai Vilniuje imtos taikyti sugriežtintos priemonės kelių eismo taisykles pažeidžiantiems, o teisę nutempti automobilius įgijo ir savivaldybės pareigūnai, ne vien policija. Per mėnesį Vilniuje vien viešosios tvarkos pareigūnai nustatydavo apie 2000 KET... ❯❯❯
2023-03-02
Vilniuje išmontuojami atitvarai kitą žiemą ir vėl saugos naujai pasodintus želdinius
Vilniuje pradedami išmontuoti atitvarai, per žiemą saugoję neseniai pasodintus želdinius nuo druskų ir kitos gatvių taršos. Praėjusį rudenį prie gatvių buvo sumontuota 23 km tokių atitvarų. Kitą žiemą jų vietos bus koreguojamos atsižvelgus į tai, kur bus sodinami nauji... ❯❯❯
2023-03-02