Svarbi informacija
Augančiam transporto srautui suvaldyti – inovatyvūs sprendimai
Šiandien Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius Eismo valdymo centre stebėjo sostinės gatves ir su specialistais diskutavo apie tai, koks yra tinkamas ir efektyvus eismo valdymas sostinėje, kokiomis kompleksinėmis priemonėmis galima užtikrinti sklandesnį transporto srautų judėjimą.
„Vilnius – augantis miestas – natūraliai susiduria su spūsčių problema. Kad vilniečių kelionė į darbą ir namus truktų kuo trumpiau, yra daug priemonių: daugiau judėti pėsčiomis, dviračiais, viešuoju transportu, dalintis automobiliais. Be to, pirmieji Lietuvoje pradėjome žymėti sankryžas geltonaisiais koriais, dėka jų, jau pastebėjome, sankryžos blokuojamos rečiau ir tai prisideda prie spūsčių mažinimo. Dabar mūsų tikslas – kiek įmanoma labiau išnaudoti turimus valdymo įrankius, kad ne tik eismo reguliavimas būtų patogesnis, vairuojama būtų kultūringiau, bet ir išnaudoti visas vaizdo kamerų galimybes, kad policija greit ir operatyviai gautų duomenis apie pažeidimus ir galėtų skirti administracines sankcijas tiems, kurie kultūringai važiuoti neišmoko“, – sakė sostinės meras Remigijus Šimašius.
Kovai su transporto spūstimis vadinamaisiais geltonaisiais koriais Vilniaus mieste jau paženklinta 14 sankryžų. Be to, probleminėse gatvėse (Ozo, Ukmergės, Geležinio Vilko, Kalvarijų, Kareivių g.), kur fiksuojami didžiausi transporto srautai, dar vasaros pabaigoje ir šį rudenį šviesoforai buvo sureguliuoti taip, kad jas įveikiančiam transportui kuo ilgiau degtų žalia šviesa. Pritaikius eismo reguliavimo priemones, probleminėse sankryžose žalias šviesoforo signalas dega iki 20 sekundžių ilgiau, jas įveikia daugiau transporto priemonių ir mažiau laiko praleidžiama spūstyse.
Pasak SĮ „Susisiekimo paslaugos“ l. e. p. direktorės Modestos Gusarovienės, Eismo valdymo centre dirbantys operatoriai realiuoju laiku keičia sankryžos darbo režimą, jeigu tai yra būtina norint pagerinti eismo situaciją tuo metu. Be to, eismo valdymo specialistai, pasitelkdami turimus įrankius, iš pavienių sankryžų sukuria ištisus transporto koridorius ir „žaliąsias bangas“, taip padidindami probleminių Vilniaus miesto sankryžų pralaidumą.
„Visas Vilniaus miesto eismo valdymas įgyvendinamas pasitelkiant specializuotą programinę įrangą. Visą parą ši įranga seka sistemos darbą ir esant bet kokiems gedimams siunčia pranešimus eismo valdymo centro operatoriams, kurie į visus gedimus reaguoja operatyviai, ir valandos bėgyje stengiamasi juos pašalinti“, – teigia M. Gusarovienė.
Stebėdamas 50-ies vaizdo kamerų filmuojamas sostinės gatves Vilniaus meras pastebėjo, kad jei daugelis vairuotojų jau išmoko neblokuoti sankryžų, tai nedaugelis jų tvarkingai juda transportu žiedu ir pasiūlė specialistams imtis papildomo žiedų žymėjimo, kad eismas žiede nebūtų dirbtinai stabdomas.
Palyginti pirmąjį šių metų pusmetį su 2013 m. ir 2014 m. sausio – birželio mėn., kai kuriose sankryžose dėl infrastruktūrinių pasikeitimų (Vakarinio aplinkkelio atidarymo) transporto srautai itin sumažėjo praėjusiais metais – Laisvės pr., o Justiniškių g. – padidėjo.
Kur kas geresnių eismo pralaidumo rezultatų bus pasiekta pasibaigus Vakarinio aplinkkelio trečiojo etapo statybos darbams, kai bus atvertos šiuo metu itin apkrautos gatvės – Laisvės prospektas, Ukmergės ir kitos.
Viešųjų ryšių skyrius, vrt@vilnius.lt
Taip pat skaitykite:
Pristatomos naujos Daugiabučių modernizacijos architektūros gairės: visuomenė kviečiama teikti siūlymus
Vilniaus miesto savivaldybė kartu su daugiabučių renovacijos projektus administruojančia įstaiga „Atnaujinkime miestą“ ir „2XJ“ architektais pristato Daugiabučių modernizacijos architektūros gaires. Tikimasi, kad architektų ir renovacijos ekspertų parengta studija ateityje... ❯❯❯
2024-10-02
Vilniaus savivaldybė skiria 6 mln. eurų kiemų atnaujinimui: kaip dalyvauti Kaimynijų programoje?
Nuo spalio mėnesio gyventojai kviečiami teikti paraiškas nemokamai susitvarkyti savo kiemus prie senos statybos daugiabučių. Vilniaus miesto savivaldybė patobulino ankstesnę Kaimynijų teritorijų atnaujinimo programą. Nuo šiol joje dalyvauti bus daug paprasčiau. Per pastaruosius metus... ❯❯❯
2024-09-30
Dieną be automobilio bus galimybė pasivažinėti legendiniu retro troleibusu
Rugsėjo 16–22 d. Vilniuje ir kituose šalies miestuose jau ne pirmus metus vyksta tarptautinė iniciatyva – Europos judumo savaitė. Šią savaitę vainikuos Diena be automobilio. Rugsėjo 22 d., sekmadienį, vilniečiai ir miesto svečiai ne tik galės nemokamai važinėti viešuoju... ❯❯❯
2024-09-20
JUDU kviečia dalyvauti „Europos judumo savaitės“ veiklose
Europos judumo savaitė – tarptautinė iniciatyva, skirta didinti gyventojų sąmoningumą apie darnų judumą mieste ir keisti jų keliavimo įpročius, skatinant kasdienėms kelionėms kuo dažniau rinktis alternatyvas automobiliams. Kaip ir kasmet ši savaitė vyks rugsėjo... ❯❯❯
2024-09-17
Vilnius ruošiasi Tarandės tunelio statybai: projektuojamas jungiamasis kelias
Ilgai laukto Tarandės tunelio projektas stumiasi į priekį. Tunelis planuojamas magistraliniame kelyje Vilnius-Panevėžys. Jis padės išspręsti piko metu nuolat susidarančias automobilių spūstis: po darbo iš miesto centro Ukmergės gatve grįžtantys gyventojai išsirikiuoja į ilgą... ❯❯❯
2024-09-16
Europos miestų programa kviečia jaunimą kartu spręsti darnaus judumo iššūkį
Vilnius, ateinančių metų Europos žalioji sostinė, bendradarbiaudama su užsienio ekspertais siekia sumažinti automobilizacijos lygį mieste. Spalio 17–18 dienomis Vilniaus miesto savivaldybė kartu su Europos miestų tinklu „Eurocities“ organizuoja „Next Generation Academy –... ❯❯❯
2024-09-04