Svarbi informacija
Augančiam transporto srautui suvaldyti – inovatyvūs sprendimai
Šiandien Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius Eismo valdymo centre stebėjo sostinės gatves ir su specialistais diskutavo apie tai, koks yra tinkamas ir efektyvus eismo valdymas sostinėje, kokiomis kompleksinėmis priemonėmis galima užtikrinti sklandesnį transporto srautų judėjimą.
„Vilnius – augantis miestas – natūraliai susiduria su spūsčių problema. Kad vilniečių kelionė į darbą ir namus truktų kuo trumpiau, yra daug priemonių: daugiau judėti pėsčiomis, dviračiais, viešuoju transportu, dalintis automobiliais. Be to, pirmieji Lietuvoje pradėjome žymėti sankryžas geltonaisiais koriais, dėka jų, jau pastebėjome, sankryžos blokuojamos rečiau ir tai prisideda prie spūsčių mažinimo. Dabar mūsų tikslas – kiek įmanoma labiau išnaudoti turimus valdymo įrankius, kad ne tik eismo reguliavimas būtų patogesnis, vairuojama būtų kultūringiau, bet ir išnaudoti visas vaizdo kamerų galimybes, kad policija greit ir operatyviai gautų duomenis apie pažeidimus ir galėtų skirti administracines sankcijas tiems, kurie kultūringai važiuoti neišmoko“, – sakė sostinės meras Remigijus Šimašius.
Kovai su transporto spūstimis vadinamaisiais geltonaisiais koriais Vilniaus mieste jau paženklinta 14 sankryžų. Be to, probleminėse gatvėse (Ozo, Ukmergės, Geležinio Vilko, Kalvarijų, Kareivių g.), kur fiksuojami didžiausi transporto srautai, dar vasaros pabaigoje ir šį rudenį šviesoforai buvo sureguliuoti taip, kad jas įveikiančiam transportui kuo ilgiau degtų žalia šviesa. Pritaikius eismo reguliavimo priemones, probleminėse sankryžose žalias šviesoforo signalas dega iki 20 sekundžių ilgiau, jas įveikia daugiau transporto priemonių ir mažiau laiko praleidžiama spūstyse.
Pasak SĮ „Susisiekimo paslaugos“ l. e. p. direktorės Modestos Gusarovienės, Eismo valdymo centre dirbantys operatoriai realiuoju laiku keičia sankryžos darbo režimą, jeigu tai yra būtina norint pagerinti eismo situaciją tuo metu. Be to, eismo valdymo specialistai, pasitelkdami turimus įrankius, iš pavienių sankryžų sukuria ištisus transporto koridorius ir „žaliąsias bangas“, taip padidindami probleminių Vilniaus miesto sankryžų pralaidumą.
„Visas Vilniaus miesto eismo valdymas įgyvendinamas pasitelkiant specializuotą programinę įrangą. Visą parą ši įranga seka sistemos darbą ir esant bet kokiems gedimams siunčia pranešimus eismo valdymo centro operatoriams, kurie į visus gedimus reaguoja operatyviai, ir valandos bėgyje stengiamasi juos pašalinti“, – teigia M. Gusarovienė.
Stebėdamas 50-ies vaizdo kamerų filmuojamas sostinės gatves Vilniaus meras pastebėjo, kad jei daugelis vairuotojų jau išmoko neblokuoti sankryžų, tai nedaugelis jų tvarkingai juda transportu žiedu ir pasiūlė specialistams imtis papildomo žiedų žymėjimo, kad eismas žiede nebūtų dirbtinai stabdomas.
Palyginti pirmąjį šių metų pusmetį su 2013 m. ir 2014 m. sausio – birželio mėn., kai kuriose sankryžose dėl infrastruktūrinių pasikeitimų (Vakarinio aplinkkelio atidarymo) transporto srautai itin sumažėjo praėjusiais metais – Laisvės pr., o Justiniškių g. – padidėjo.
Kur kas geresnių eismo pralaidumo rezultatų bus pasiekta pasibaigus Vakarinio aplinkkelio trečiojo etapo statybos darbams, kai bus atvertos šiuo metu itin apkrautos gatvės – Laisvės prospektas, Ukmergės ir kitos.
Viešųjų ryšių skyrius, [email protected]
Taip pat skaitykite:
T. Narbuto ir Saltoniškių gatvių sankryžoje patobulinta pėsčiųjų ir dviračių infrastruktūra
Gerinant pėsčiųjų ir dviratininkų susisiekimą, T. Narbuto ir Saltoniškių gatvių sankryžoje įrengta šviesoforais reguliuojama pėsčiųjų perėja ir dviračių pervaža. Užtikrinant tiek pėsčiųjų, tiek dviratininkų, kertančių Saltoniškių gatvę, saugumą, minėtoje... ❯❯❯
2023-06-09
Šaltas dušas: kodėl vasarą būtina laikinai nutraukti karšto vandens tiekimą?
Vasarą Lietuvos didmiesčių bei mažesnių miestų gyventojams tenka laikinai pabūti be karšto vandens, jei jis tiekiamas centralizuotai. Kol šilumininkai tikrina šilumos trasų sandarumą ruošdamiesi būsimam šildymo sezonui, neapsieinama be abejonių, ar tikrai nėra kito būdo atlikti... ❯❯❯
2023-06-06
Vilniaus šilumos tinklai vasarą pasitinka su rekonstrukcijomis
AB Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) nuo birželio pradeda rekonstruoti šilumos tiekimo tinklo atkarpas įvairiose miesto vietose. Pirmieji darbai startuos Naujininkų, Rasų, Naujamiesčio, Vilkpėdės ir Viršuliškių seniūnijų teritorijose. Šiemet šilumos ir karšto vandens tiekėjas... ❯❯❯
2023-06-01
Vilnius imasi įsisenėjusios el. paspirtukų problemos: bus taikomos eismą reguliuojančios priemonės
Gerinant elektrinių paspirtukų ir kitų sostinės eisme dalyvaujančių dalyvių saugumą, Vilniaus miesto savivaldybė įveda priemones, kuriomis siekiama spręsti opiausias el. paspirtukų sukeliamas problemas bei aiškiai apibrėžti jų naudojimo taisykles. Planuojamos taikyti... ❯❯❯
2023-05-30
Artėjant NATO viršūnių susitikimui Vilniuje, ką svarbu žinoti vilniečiams ir miesto svečiams
Šią vasarą, liepos 11–12 dienomis Vilniuje vyks svarbiausias ir didžiausias renginys Lietuvos istorijoje – NATO viršūnių susitikimas. Kaip ir kitose šalyse, kuriose anksčiau vyko šis susitikimas, sostinėje numatomi eismo ribojimai ir kiti, įprastam miestiečių gyvenimo ritmui... ❯❯❯
2023-05-29
Penktadienio naktį pradedama diegti nauja e. bilieto sistema Vilniaus viešajame transporte
JUDU (SĮ Susisiekimo paslaugos) primena, kad jau šį šeštadienį Vilniaus autobusuose ir troleibusuose įjungiama nauja elektroninio bilieto sistema. Svarbi informacija Vilniečio kortelių turėtojams Dėl sistemos integravimo darbų ir atliekamo duomenų perkėlimo iš senosios... ❯❯❯
2023-05-26