Svarbi informacija
A juostų kontrolė didina gatvių pralaidumą
Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ specialistai pastebi, kad Policijos pareigūnams aktyviai kontroliuojant viešajam transportui skirtas eismo juostas, kitose eismo juostose esantys automobiliai važiuoja greičiau. Rytinio piko metu sostinės Ukmergės gatvėje spalio mėnesį vidutinis transporto priemonių srauto greitis buvo daugiau nei trečdaliu didesnis, nei rugsėjį.
„Du mėnesius rinkome ir analizavome transporto priemonių srautų duomenis vienoje intensyviausių Vilniaus miesto atkarpų – Ukmergės gatvėje link Geležinio Vilko gatvės sankryžos Dabar galime palyginti – kaip juda srautas, kai policijos pareigūnai kontroliuoja viešojo transporto A juostas, ir kaip važiuota, kai jos nebuvo stebimos. Skirtumas – akivaizdus“, – sako Susisiekimo paslaugų“ l. e. p. direktorė Modesta Gusarovienė.
Duomenys tyrimui per rugsėjį ir spalį buvo renkami iš transporto srautų jutiklių dviejuose Ukmergės gatvės taškuose – ties pėsčiųjų perėja prie Gedvydžių stotelės ir ties prekybos centru „Senukai“. Vidutinis pirmąją sankryžą įveikiančių transporto priemonių greitis darbo dienomis padidėjo daugiau nei 40 proc., antrąją atkarpą automobiliai spalio mėnesį įveikdavo vidutiniškai 34 proc. greičiau, nei rugsėjį.
„Vidutinis greitis galėjo pasikeisti dėl keleto priežasčių: Policijai ėmus stebėti viešajam transportui skirtas eismo juostas, vairuotojai važiuoja tvarkingiau, mažiau manevruoja eismo juostose, todėl ir norimą kelio atkarpą įveikia greičiau. Be to, galėjo kiek sumažėti automobilių važiuojančių Ukmergės gatve srautas, nes dalis vairuotojų pasirinko kitus maršrutus“, – pastebi „Susisiekimo paslaugų“ vadovė.
Transporto srautai vienoje labiausiai apkrautų Vilniaus gatvių galėjo sumažėti ir dėl to, kad dalis į sostinę iš kitų miestų atvykusių studentų jau įprato planuoti savo keliones didmiesčio gatvėmis. Tuo tarpu kita dalis pasirinko viešąjį transportą.
„Rugsėjį, kai Policija rečiau stebėdavo A juostas, viešasis transportas vėluodavo iki 12 minučių. Tačiau spalį situacija labai pasikeitė – Ukmergės gatve važiuojančių autobusų vėlavimo laikas sumažėjo dvigubai, ar daugiau. Kai viešasis transportas važiuoja greičiau, jis tampa patrauklesnis, nes greitesnis tikslo pasiekimas yra vienas kertinių tinkamai veikiančios viešojo transporto sistemos veiksnių“, – teigia M. Gusarovienė.
Šiuo metu policijos pareigūnai budi ir stebi eismą A juostose ne tik Ukmergės, bet ir Narbuto, Kalvarijų, Švitrigailos gatvėse, Konstitucijos ir Savanorių prospektuose.
Pasak Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininko Kęstučio Lančinsko, policija tęs šią svarbią ir veiksmingą iniciatyvą. Ja pirmiausiai siekiama ne bausti prasižengusius vairuotojus, bet užtikrinti Kelių eismo taisyklių laikymąsi, saugų ir patogų susisiekimą mieste.
„Pasitaiko ir ypač įžūlių pažeidėjų, nenorinčių suprasti policijos raginimų ir nuolat pažeidinėjančių eismo A juosta ir kitas taisykles. Tikrai neketiname būti tolerantiški tokių vairuotojų atžvilgiu ir tai įrodo apie 170 kas savaitę surašomų protokolų“, – sako K. Lančinskas.
Policija ateityje planuoja keisti taktiką, reaguodama į gudraujančių pažeidėjų elgesį. Pasak Vilniaus apskrities policijos įstaigos vadovo, rytinių spūsčių metu kiekvienas vairuotojas skuba ir nekantrauja pasiekti savo kelionės tikslą. Tačiau tik nuo pačių eismo dalyvių elgesio, jų tarpusavio pagarbos ir pagalbos priklauso, per kiek laiko ir su kokia nuotaika visi pasieks savo kelionės tikslą.
Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, [email protected]lt
Taip pat skaitykite:
„Grinda“ atveria duomenis – galima pasitikrinti, ar gatvės valomos laiku
Permainingam žiemos sezonui einant į pabaigą, Vilniaus miesto gatves prižiūrinti „Grinda“ apibendrina jo rezultatus. „Ši žiema buvo išskirtinė tiek kritulių pikais, tiek didžiuliais temperatūrų svyravimais, tad siekdami užtikrinti nepertraukiamą judėjimą sostinės... ❯❯❯
2023-03-14
Informacija apie Vilniaus savivaldybės nuosavybėn svarstomą perimti turtą
Vilniaus miesto savivaldybės tarybai ruošiamasi pateikti projektą dėl faktiškai valdomų gatvių ir Tauro kalno prieigų lietaus nuotekų tinklų perėmimo savivaldybės nuosavybėn. Tarybai teikiamas projektas dėl gatvių, kurios iki 1998 m. buvo Vilniaus miesto teritorijoje, perėmimo... ❯❯❯
2023-03-08
Vilniuje bus rekonstruojamos prie naujai iškilsiančio „Akropolis Vingis“ komplekso esančios gatvės
Aiškėja, kaip bus pertvarkytas gatvių tinklas prie naujai iškilsiančio Vilniaus „Akropolis Vingis“ ir daugiabučių kvartalo „reVingis“. Sutvarkius aplinkui esančias gatves, į naują traukos objektą bus patogu patekti ne tik automobiliu, bet ir ateiti pėsčiomis ar atvažiuoti... ❯❯❯
2023-03-03
Keičiasi baudos dydis pažeidėjams, kurių automobilius tenka nutempti priverstinai
Kovą sukanka metai, kai Vilniuje imtos taikyti sugriežtintos priemonės kelių eismo taisykles pažeidžiantiems, o teisę nutempti automobilius įgijo ir savivaldybės pareigūnai, ne vien policija. Per mėnesį Vilniuje vien viešosios tvarkos pareigūnai nustatydavo apie 2000 KET... ❯❯❯
2023-03-02
Vilniuje išmontuojami atitvarai kitą žiemą ir vėl saugos naujai pasodintus želdinius
Vilniuje pradedami išmontuoti atitvarai, per žiemą saugoję neseniai pasodintus želdinius nuo druskų ir kitos gatvių taršos. Praėjusį rudenį prie gatvių buvo sumontuota 23 km tokių atitvarų. Kitą žiemą jų vietos bus koreguojamos atsižvelgus į tai, kur bus sodinami nauji... ❯❯❯
2023-03-02
Aiškėja, kaip keisis gatvės prie naujojo „Akropolio“ Vingyje
Visuomenei pristatyti gatvių prie naujai iškilsiančio „Akropolis Vingis“ ir daugiabučių kvartalo „reVingis“ rekonstrukcijos projektiniai pasiūlymai. Rekonstruojant gatves daug dėmesio skirta pėsčiųjų ir dviračių takams bei želdynams. Planuojama Eigulių gatvės... ❯❯❯
2023-02-10