Sostinės savivaldybė kreipėsi į prokuratūrą dėl daugiabučius administruojančios UAB „Šilėja“ veiksmų

Vilniaus miesto savivaldybė, gindama viešąjį interesą, kreipėsi į generalinę prokuratūrą, siekdama nustatyti, ar bendrojo naudojimo objektų administratorė UAB „Šilėja“ galėjo iššvaistyti gyventojų kaupiamas lėšas, skirtas įmonės administruojamų daugiabučių namų liftams atnaujinti. Atlikusi kompleksinį veiklos patikrinimą savivaldybė nustatė, jog administratorius neįvykdė teisiškai nustatyto reikalavimo pervesti butų savininkų sukauptas lėšas liftų remontui iš administratorės einamosios sąskaitos į butų ir kitų patalpų savininkų kaupiamųjų lėšų sąskaitą.

Iki rugsėjo 30 d. įmonės surinktų lėšų lifto atstatomajam remontui likutis turėjo būti kiek daugiau nei 900 tūkst. eurų. Tačiau, pagal pateiktą išrašą, UAB „Šilėja“ depozitinėje sąskaitoje tuo metu buvo vos kiek daugiau nei 7 tūkst. EUR. Nors įmonė, šiuo metu laukianti teigiamo vieno iš bankų atsakymo dėl paskolos, patikino pervesianti visas trūkstamas kaupiamąsias lėšas liftų remontui, nuo š. m. gruodžio kas mėnesį sukaupiant po 30 tūkst. EUR, savivaldybės įsitikinimu, bet koks prašomas terminas lėšoms grąžinti yra visiškai nepagrįstas, nes šie pinigai negalėjo būti naudojami kitoms reikmėms.

„Tenka apgailestauti, kad daugiabučius administruojančios įmonės gana dažnai neatsakingai vykdo savo pareigas. Iki šiol gauname nusiskundimų iš gyventojų apie laiku arba apskritai nepateikiamą privalomo pobūdžio informaciją ar apie kitus pažeidimus. Bet kokius panašius atvejus vertiname labai rimtai, todėl ir šį incidentą, kai galėjo būti iššvaistytos gyventojų lėšos, nagrinėsime iš esmės“, – kalbėjo Valdas Benkunskas, sostinės vicemeras, atsakingas už daugiabučių administravimo klausimus.

V. Benkunskas taip pat ragino vilniečius aktyviai domėtis jų daugiabučius administruojančių įmonių veikla. Vicemeras priminė, jog atvejais, kai administratoriaus darbas netenkina namo gyventojų, yra galimybė nesunkiai jį pasikeisti. Tereikia pačių žmonių noro ir iniciatyvos – ketvirtadaliui gyventojų kreipusis į Vilniaus miesto savivaldybę, ji pati suorganizuos administratoriaus pakeitimo procedūrą.

Dar daugiau, – V. Benkunsko nuomone, geriausia, kai gyventojai patys ryžtingai į savo rankas perima daugiabučio administravimą. Tai galima padaryti įkuriant bendriją arba sudarant jungtinės veiklos sutartis. Vilniaus miesto savivaldybė šiuo metu teikia teisinę, organizacinę ir finansinę pagalbą visiems, norintiems tai padaryti.
Be konsultacijų teisiniais ir organizaciniais steigimo klausimais, gyventojai gali nemokamai gauti registrų centro išduotą namo butų ir kitų patalpų savininkų sąrašą. Taip pat, jiems apmokamos notaro paslaugos tvirtinant bendrijos steigimo dokumentų atitikimą įstatymams bei įregistruojant bendriją Juridinių asmenų ir Nekilnojamojo turto registruose.
„Niekas kitas, kaip tik patys gyventojai, geriau nepasirūpins savo nuosavybe. Panašūs incidentai yra geriausias įrodymas, kad daugiabučių gyventojams, kurių namus administruoja privačios įmonės, verta rimtai apsvarstyti galimybę patiems perimti savo nuosavybės valdymą. Labai kviečiu visus, susidomėjusius galimybe įsteigti bendriją, pasinaudoti savivaldybės teikiama konsultacine ir finansine parama“, – ragino vicemeras.

Savivaldybė primena, kad pavyzdinius bendrijų steigimo ar jungtinės veiklos sutarties sudarymo dokumentus galima rasti Savivaldybės svetainėje www.vilnius.lt (Savivaldybė -> Aplinkosauga ir energetika -> Daugiabučių valdymas -> Daugiabučių namų savininkų bendrijos (DNSB) -> Jungtinės veiklos sutartys). Daugiau informacijos gyventojai gali teirautis tel. (8 5) 211 2572; (8 5) 211 2718.

Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt