Search Icon

Struktūra ir kontaktai

Dažniausiai užduodami klausimai

Pranešti apie problemą mieste

Registracija į darželius ir mokyklas

Gyvenamosios vietos deklaravimas

Dokumento statuso patikrinimas

Prie savivaldybių registravęsi gyventojai kviečiami deklaruoti savo faktinę gyvenamąją vietą

Nuo šių metų pradžios pasikeitė gyvenamosios vietos deklaravimo tvarka – gyventojai, kurie savo gyvenamąją vietą deklaravo savivaldybėje be tikslaus adreso, iki 2017 m. gruodžio 31 d. privalės deklaruoti savo faktinę gyvenamąją vietą, t.y. nurodyti tikslų gyvenamosios vietos adresą. Savo būstų neturintiems ir jį nuomojantiems asmenims pakaks deklaruojantis savivaldybėje ar seniūnijoje pateikti sudarytą būsto nuomos ar panaudos sutartį. Jeigu minėti gyventojai iki nurodytos datos savo gyvenamosios vietos nedeklaruos, jie bus išbraukti iš savivaldybės apskaitos, o tai gali sukelti nepatogumų.

Vilniuje į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą prie savivaldybės yra įtraukta 22 970 asmenų. Svarbu tai, kad asmenys, kurie nedeklaruos savo faktinės gyvenamosios vietos arba nepratęs gyvenamosios vietos neturinčių asmenų galiojančio termino, negalės gauti tų paslaugų, kurias suteikiant privalomas gyvenamosios vietos deklaravimas, pvz., praras prioritetus registruojant vaiką į darželius, registruoti automobilio savo vardu, neteks teisės į socialines išmokas ir kt.

Anksčiau į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą galėjo būti įtraukiami visi gyventojai, neturintys savo būsto. Nuo šiol į šią apskaitą ribotam terminui galės būti įtraukiami tik benamiai, taip pat asmenys, palikę vaikų globos namus ar šeimyną, atliekantys bausmę pataisos įstaigose ar laikomi tardymo izoliatoriuose bei tie, kurie teismo sprendimu gydomi specializuotuose psichikos sveikatos įstaigose.

Jeigu asmuo nuomojasi būstą, pakanka deklaruojant gyvenamąją vietą seniūnijai ar savivaldybei pateikti sudarytą būsto nuomos ar panaudos sutartį arba, kaip iki šiol, savininko leidimą. Gera žinia būsto savininkams: nuo šiol jie gali nustatyti datą, iki kurios leidžia gyventi bei deklaruoti gyvenamąją vietą nurodytame name ar bute nuomininkams ar įnamiams. Suėjus nustatytam terminui, laikinų gyventojų gyvenamosios vietos duomenys Gyventojų registre bus panaikinami automatiškai. Taip išvengiama papildomų rūpesčių – savininkui nereikės teikti prašymų, kad būsto nuomininko duomenys apie jo deklaravimą būtų panaikinti.

Studentams naujoji įstatymo pataisa nesukels papildomų nepatogumų – studentų bendrabutį jie taip pat gali deklaruoti kaip gyvenamąją vietą, gaudami bendrabučio valdytojo sutikimą.

Kaip sakė Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Interesantų aptarnavimo skyriaus vedėjas Vitalijus Mosinas, naujoji įsigaliojusi tvarka tik palengvins gyvenamosios vietos deklaravimo tvarką. „Dabar tvarka tapo paprastesnė: jei nuomojatės butą ir norite jame deklaruoti gyvenamąją vietą, nebūtina dokumentų tvarkyti kartu su buto savininku, pakanka notariškai patvirtinto šeimininko sutikimo arba tiesiog nuomos ar panaudos sutarties. Su šiais dokumentais kreipkitės tiesiai į deklaravimo įstaigą: seniūniją arba savivaldybę“, – sako V. Mosinas.


Lietuvoje gyvenantys asmenys privalo deklaruoti gyvenamąją vietą arba būti įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą, o išvykstantys iš šalies ilgesniam nei 6 mėn. laikotarpiui – deklaruoti išvykimą.

Deklaruoti gyvenamąją vietą galite seniūnijose (seniūnijų adresus bei kontaktus rasite šiuo adresu »), Vilniaus miesto savivaldybėje arba užpildę gyvenamosios vietos deklaracijos formą elektroniniu būdu adresu www.epaslaugos.lt.

Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt