Svarbi informacija
Vilniaus transporte – privatus vežėjas: paskelbtas tarptautinis konkursas
Patogus ir greitas viešasis transportas – Vilniaus miesto prioritetas. Tokių tikslų siekianti Vilniaus miesto savivaldybė šiandien skelbia atvirą tarptautinį konkursą privačiam vežėjui parinkti. Jau kitąmet sostinės gatvėmis riedės beveik 100 naujų: 43 didelių triašių ir 52 vidutinės talpos, iki 60 vietų, autobusų. Tai sudaro apie trečdalį dabartinio viešojo transporto autobusų parko.
Konkursas skelbiamas dviem maršrutų grupėms: pagrindinių maršrutų, aptarnaujamų didelės talpos sudvejintais autobusais ir privežamųjų maršrutų, aptarnaujamų vidutinės talpos autobusais, dažniau važinėsiantiems miesto pakraščiuose.
Privačių vežėjų konkursas skelbiamas ridai – iki 7 mln. arba šeštadalio nuvažiuojamų Vilniaus viešojo transporto kilometrų per metus. Vilniaus viešasis transportas per metus iš viso nuvažiuoja virš 37 mln. kilometrų. Privatūs vežėjai dirbs bendroje bilietų sistemoje ir turės užtikrinti vykdomų maršrutų reguliarumą.
„Mūsų tikslas – išsirinkti geriausią kainą ir kokybę siūlančius privačius vežėjus. Tai leis atsisakyti pačių neefektyviausių, seniausių transporto priemonių ir atnaujinti parką. Privataus vežėjo Vilniuje atsiradimas padės viešajam transportui tapti modernesniam, ekologiškesniam ir patogesniam” – sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Vienas iš svarbiausių reikalavimų – viešojo transporto patogumas, tvarkingi ir laiku važiuojantys autobusai. Transporto priemonės negalės būti senesnės nei vienerių metų, juose turės būti kondicionieriai, keleivių skaičiavimo sistemos, vaizdo stebėjimo kameros, ekologiški, kurių variklių taršos norma ne mažesnė nei nustato „Euro 6“ reikalavimai.
Didžioji dalis privežamųjų maršrutų bus užpildyta vidutinės talpos autobusais, kurių šiuo metu miestui labiausiai ir trūksta. Planuojama, kad šie autobusai kursuos miesto pakraščiuose esančiuose maršrutuose. Naujais žemagrindžiais (triašiais, t.y. dvigubais) autobusais bus užpildyti ir keletas didžiųjų, pagrindinių maršrutų, kursuojančių Vilniaus miesto ribose. Planuojama, kad privačių vežėjų autobusai, važiuos tais maršrutais, kuriuose ypač dideli keleivių srautai ir kuriuose trūksta triašių, talpių autobusų.
Privačių vežėjų autobusai važiuos pagal iš anksto jau sudarytus eismo tvarkaraščius. Viešojo transporto tvarkaraščiai bus reguliariai peržiūrimi ir koreguojami atsižvelgiant į eismo sąlygas, keleivių srautus ir vežėjų pasiūlymus. SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atliks privačių vežėjų darbo kontrolę ir stebės, kaip jų vairuotojai laikosi tvarkaraščių.
„Privačių vežėjų atėjimas neturės įtakos bilietų kainai. Galios tos pačios bilietų rūšys, tame tarpe ir lengvatinių bilietų bei atsiskaitymo būdai už keliones ¬ elektronine vilniečio kortele, ir mobiliąja programėle m.Ticket. Privačių vežėjų autobusuose išliks galimybė įsigyti vienkartinius popierinius bilietus iš vairuotojų“, – tvirtino bendrovės „Susisiekimo paslaugos“ vadovė Modesta Gusarovienė.
Pasibaigus konkursui ir pasirašius sutartį, ne vėliau kaip per 7 mėn. nuo sutarties pasirašymo dienos privatus vežėjas turės pradėti vežti keleivius numatytais maršrutais. Su konkurso nugalėtojais bus pasirašoma ilgalaikė sutartis – septyneriems metams, su galimybe ją pratęsti dar trims metams.
Galimybe teikti viešojo transporto paslaugas Vilniuje domisi ne tik Lietuvos, bet ir lenkų, čekų, olandų, latvių ir Didžiosios Britanijos bendrovės.
Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, [email protected]
Taip pat skaitykite:
„Grinda“ atveria duomenis – galima pasitikrinti, ar gatvės valomos laiku
Permainingam žiemos sezonui einant į pabaigą, Vilniaus miesto gatves prižiūrinti „Grinda“ apibendrina jo rezultatus. „Ši žiema buvo išskirtinė tiek kritulių pikais, tiek didžiuliais temperatūrų svyravimais, tad siekdami užtikrinti nepertraukiamą judėjimą sostinės... ❯❯❯
2023-03-14
Informacija apie Vilniaus savivaldybės nuosavybėn svarstomą perimti turtą
Vilniaus miesto savivaldybės tarybai ruošiamasi pateikti projektą dėl faktiškai valdomų gatvių ir Tauro kalno prieigų lietaus nuotekų tinklų perėmimo savivaldybės nuosavybėn. Tarybai teikiamas projektas dėl gatvių, kurios iki 1998 m. buvo Vilniaus miesto teritorijoje, perėmimo... ❯❯❯
2023-03-08
Vilniuje bus rekonstruojamos prie naujai iškilsiančio „Akropolis Vingis“ komplekso esančios gatvės
Aiškėja, kaip bus pertvarkytas gatvių tinklas prie naujai iškilsiančio Vilniaus „Akropolis Vingis“ ir daugiabučių kvartalo „reVingis“. Sutvarkius aplinkui esančias gatves, į naują traukos objektą bus patogu patekti ne tik automobiliu, bet ir ateiti pėsčiomis ar atvažiuoti... ❯❯❯
2023-03-03
Keičiasi baudos dydis pažeidėjams, kurių automobilius tenka nutempti priverstinai
Kovą sukanka metai, kai Vilniuje imtos taikyti sugriežtintos priemonės kelių eismo taisykles pažeidžiantiems, o teisę nutempti automobilius įgijo ir savivaldybės pareigūnai, ne vien policija. Per mėnesį Vilniuje vien viešosios tvarkos pareigūnai nustatydavo apie 2000 KET... ❯❯❯
2023-03-02
Vilniuje išmontuojami atitvarai kitą žiemą ir vėl saugos naujai pasodintus želdinius
Vilniuje pradedami išmontuoti atitvarai, per žiemą saugoję neseniai pasodintus želdinius nuo druskų ir kitos gatvių taršos. Praėjusį rudenį prie gatvių buvo sumontuota 23 km tokių atitvarų. Kitą žiemą jų vietos bus koreguojamos atsižvelgus į tai, kur bus sodinami nauji... ❯❯❯
2023-03-02
Aiškėja, kaip keisis gatvės prie naujojo „Akropolio“ Vingyje
Visuomenei pristatyti gatvių prie naujai iškilsiančio „Akropolis Vingis“ ir daugiabučių kvartalo „reVingis“ rekonstrukcijos projektiniai pasiūlymai. Rekonstruojant gatves daug dėmesio skirta pėsčiųjų ir dviračių takams bei želdynams. Planuojama Eigulių gatvės... ❯❯❯
2023-02-10