Svarbi informacija
Vilniuje – daugiau paskatų naudotis elektromobiliais
Vilniaus miesto savivaldybėje įvyko apskritojo stalo diskusija „Elektromobilių įkrovimo prieigų tinklo kūrimas Lietuvoje: planai ir tendencijos“. Diskusijos metu savo patirtimi ir įžvalgomis dalijosi ekologiško transporto srities profesionalai ir specialistai.
„Šios diskusijos tikslas – sukurti patogų, paprastą naudoti ir lengvai pasiekiamą elektromobilių infrastruktūros – įkrovimo stotelių – tinklą. Tikimės, kad visos intensyvios ir konstruktyvios diskusijos atvers kelią į kur kas platesnio masto elektromobiliams skirtos infrastruktūros plėtrą“, – sakė SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
Diskusijoje dalyvavo LR Susisiekimo ministerijos, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos, „Lietuvos energijos“ atstovai, o taip pat – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Druskininkų miestų savivaldybių bei verslo įmonių atstovai.
Apskritojo stalo diskusijos metu buvo aptartas naudojimosi elektromobiliais skatinimas, jų nauda miesto transporto sistemai ir ekonomikai. Diskusijos dalyviai pasidalijo sukaupta patirtimi, aptarė geruosius elektromobilių infrastruktūros diegimo pavyzdžius bei analizuotas įkrovimo stotelių poreikis, jų įrengimo vietų parinkimas, aptartos galimybės kurti vieningą visos Lietuvos elektromobilių stotelių tinklą.
„Siekdami, kad Vilnius ir toliau galėtų didžiuotis vadinamas viena žaliausių Europos sostinių, orientuojamės į ne tik ekonomišką, bet ir ekologišką transportą mieste. Todėl elektromobiliai yra ne tik išsivysčiusių miestų ateitis, bet ir natūralus sprendimas, padedantis mažinti taršą mieste. Nors Lietuva elektromobilių infrastruktūros plėtra dar atsilieka nuo kitų Europos miestų, tačiau labai svarbu, kad pavyko prie bendro stalo visus suburti konstruktyviai diskusijai, kurios pagrindinis tikslas – kad judėtume vieninga kryptimi ir, turėdami bendrą poziciją, galėtume sėkmingai taikyti kitų Europos miestų patirtį ir pas mus“, – teigė Vilniaus miesto mero pavaduotojas Linas Kvederavičius.
Nors elektromobiliai pasaulyje jau seniai nebėra naujovė, Lietuvoje jie dar tik važiuoja pirmuosius tikrus kilometrus, o jų įkrovimo prieigų tinklo kūrimas tik įgauna pagreitį. 2015 m. balandžio mėn. duomenimis, Lietuvoje iš viso buvo registruoti vos 104 elektromobiliai, o per metus jų skaičius išaugo daugiau nei dvigubai – iki 222 elektromobilių.
„Šie skaičiai tik įrodo, kad visuomenė aktyviai domisi ekologišku ir aplinkai draugišku transportu, ir jį labai vertina. Todėl miestai privalo neatsilikti nuo modernėjančios visuomenės poreikių ir prisidėti prie ekologiškų transporto priemonių naudojimosi skatinimo. Tuo labiau, kad elektromobiliai ilgainiui taps tikrai neatsiejama modernaus miesto dalis“, – sakė L. Kvedaravičius.
Prie elektromobilių ir ekologiško transporto populiarinimo aktyviai prisideda ir Vilniaus miesto savivaldybė bei jos įmonės. „Susisiekimo paslaugos“ artimiausiu metu planuoja įrengti elektromobilių krovimo stoteles savo prižiūrimose automobilių statymo aikštelėse – požeminėje aikštelėje Gedimino pr. 9A ir daugiaaukštėje aikštelėje Tilto g. 14.
Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, [email protected]
„Siekdami, kad Vilnius ir toliau galėtų didžiuotis vadinamas viena žaliausių Europos sostinių, orientuojamės į ne tik ekonomišką, bet ir ekologišką transportą mieste. Todėl elektromobiliai yra ne tik išsivysčiusių miestų ateitis, bet ir natūralus sprendimas, padedantis mažinti taršą mieste. Nors Lietuva elektromobilių infrastruktūros plėtra dar atsilieka nuo kitų Europos miestų, tačiau labai svarbu, kad pavyko prie bendro stalo visus suburti konstruktyviai diskusijai, kurios pagrindinis tikslas – kad judėtume vieninga kryptimi ir, turėdami bendrą poziciją, galėtume sėkmingai taikyti kitų Europos miestų patirtį ir pas mus.“
Taip pat skaitykite:
Pradedamas viaduko ties Trakų Voke kapitalinis remontas
Lietuvos automobilių kelių direkcija praneša, kad pradedamas įgyvendinti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 16,017 km viaduko kapitalinio remonto projektas. Šiuo metu vykdomi parengiamieji darbai, greitis viaduku ribojamas iki 50 km/h, o nuo kovo... ❯❯❯
2023-03-24
„Grinda“ atveria duomenis – galima pasitikrinti, ar gatvės valomos laiku
Permainingam žiemos sezonui einant į pabaigą, Vilniaus miesto gatves prižiūrinti „Grinda“ apibendrina jo rezultatus. „Ši žiema buvo išskirtinė tiek kritulių pikais, tiek didžiuliais temperatūrų svyravimais, tad siekdami užtikrinti nepertraukiamą judėjimą sostinės... ❯❯❯
2023-03-14
Informacija apie Vilniaus savivaldybės nuosavybėn svarstomą perimti turtą
Vilniaus miesto savivaldybės tarybai ruošiamasi pateikti projektą dėl faktiškai valdomų gatvių ir Tauro kalno prieigų lietaus nuotekų tinklų perėmimo savivaldybės nuosavybėn. Tarybai teikiamas projektas dėl gatvių, kurios iki 1998 m. buvo Vilniaus miesto teritorijoje, perėmimo... ❯❯❯
2023-03-08
Vilniuje bus rekonstruojamos prie naujai iškilsiančio „Akropolis Vingis“ komplekso esančios gatvės
Aiškėja, kaip bus pertvarkytas gatvių tinklas prie naujai iškilsiančio Vilniaus „Akropolis Vingis“ ir daugiabučių kvartalo „reVingis“. Sutvarkius aplinkui esančias gatves, į naują traukos objektą bus patogu patekti ne tik automobiliu, bet ir ateiti pėsčiomis ar atvažiuoti... ❯❯❯
2023-03-03
Keičiasi baudos dydis pažeidėjams, kurių automobilius tenka nutempti priverstinai
Kovą sukanka metai, kai Vilniuje imtos taikyti sugriežtintos priemonės kelių eismo taisykles pažeidžiantiems, o teisę nutempti automobilius įgijo ir savivaldybės pareigūnai, ne vien policija. Per mėnesį Vilniuje vien viešosios tvarkos pareigūnai nustatydavo apie 2000 KET... ❯❯❯
2023-03-02
Vilniuje išmontuojami atitvarai kitą žiemą ir vėl saugos naujai pasodintus želdinius
Vilniuje pradedami išmontuoti atitvarai, per žiemą saugoję neseniai pasodintus želdinius nuo druskų ir kitos gatvių taršos. Praėjusį rudenį prie gatvių buvo sumontuota 23 km tokių atitvarų. Kitą žiemą jų vietos bus koreguojamos atsižvelgus į tai, kur bus sodinami nauji... ❯❯❯
2023-03-02