Search Icon

Struktūra ir kontaktai

Dažniausiai užduodami klausimai

Pranešti apie problemą mieste

Registracija į darželius ir mokyklas

Gyvenamosios vietos deklaravimas

Dokumento statuso patikrinimas

Meras sveikino geriausius Vilniaus mokytojus Tarptautinės mokytojo dienos proga

Profesinės šventės proga Vilniaus meras Remigijus Šimašius šiandien pasveikino mokytojų bendruomenę ir pakvietė į diskusiją – kokią mokyklą galima vadinti gera, nuo ko tai priklauso, kas skatina rinktis vieną ar kitą mokyklą Vilniuje. Į diskusiją susirinkę sostinėje dirbantys Metų mokytojai, per pastaruosius 18 metų apdovanoti už reikšmingus darbus edukologijos srityje, pateikė daugybę patarimų, kurie padės savivaldybei išsigryninti pagrindinius kriterijus, kaip vertinti mokyklas ateityje.

„Vilniečių švietime atėjo metas kokybei ir pokyčiams. Pakviečiau geriausius mokytojus, norėdamas išgirsti – kas jums yra gera mokykla ir pasisemti idėjų. Kartu su švietimo politiką formuojančia komanda išsigryninome keletą mokyklos vertinimo kriterijų, kuriuos norime pasiūlyti aptarti – tai mokinių pasiekimų pokyčio, dinamikos matavimas, mokinių su specialiaisiais ugdymosi poreikiais integracija, mokinių fizinį aktyvumas, mokyklos bendruomeniškumas ir mokyklos mikroklimatas,“ – kvietė diskutuoti meras R. Šimašius.

Miesto mero nuomone, kiekvienas mokyklos bendruomenės narys turi gebėti labai aiškiai pasakyti – kuo jų mokykla skiriasi nuo kitų Vilniuje. Vienas svarbiausių dalykų mokykloje – gera emocinė aplinka ir kūrybiškumo atmosfera, įkvėpianti smalsumo. Ne mažiau svarbu užduoti pakankamą fizinio aktyvumo toną. Svarbūs ir subtilūs emociniai aspektai – kiek mokinių su specialiaisiais ugdymosi poreikiais, arba mokinių iš rizikos šeimų lanko mokyklą, kaip joje integruojasi ir koks santykis tokių mokinių išeina iš vienos ar kitos mokyklos.

Kelios dešimtys mokytojų drauge svarstė, kurie siūlomi mokyklos vertinimo kriterijai yra objektyvūs, paprasti ir aiškūs, ar jie skatintų mokyklas tobulėti, žengti į priekį, kaip techniškai įmanoma pamatuoti akademinių rezultatų pokyčius, kiek vidinis mokyklos įsivertinimas atitiks išorinį mokyklos vertinimą.

Meras Remigijus Šimašius pabrėžė, kad bus siekiama vertinti individualius mokyklų akademinius rezultatus, fiksuoti bendro lygio dinamiką ir pažangą. Mokytojai atkreipė dėmesį, kaip svarbu tai vertinant atsižvelgti ir į socialinę rajono, kuriame įsikūrusi mokykla, aplinką.

Pasak matematikos mokytojo eksperto Alberto Steponavičiaus iš Vilniaus siuvėjų ir automechanikų mokyklos, svarbiausia ir pagrindinė mokyklos funkcija, vertė yra auginti Žmogų. Anot Vilniaus specialiosios mokyklos „Viltis“ mokytojos Augienės Vilūnienės, geras mokytojas neateina į mokyklą iškart po universiteto, geri mokytojai užauga ir sužiba mokyklose.

Daugelis mokytojų atkreipė dėmesį į motyvacijos mechanizmą – būtinybę geriausiems mokytojams dalintis patirtimi su kitais mokytojais, kad šie pasitemptų ir turėtų sektinų pavyzdžių. Taip pat siūlyta prisiminti švietimo mainų programas, dalytis patirtimis tarp mokyklų, kad silpnesnės mokyklos turėtų galimybę stiprėti, pasinaudodamos geriausių mokyklų patirtimi.

Susitikime meras pasidžiaugė, kad duotas pažadas progimnazijų vadovams ištesėtas – praėjusiame Tarybos posėdyje buvo priimtas sprendimas, kuris leis prilyginti progimnazijų vadovų darbo užmokestį gimnazijų vadovų atlygiui už darbą.

Pasak susitikime dalyvavusios Angelinos Liaudanskienės, kuri yra leidinio „Lietuvos metų mokytojai“ rengėja ir iniciatorė, Vilniuje nebegali būti stigmatizuotų mokyklų, todėl savivaldybė turėtų pasinaudoti į diskusiją susirinkusių „asmenybių banku“.

Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt