Svarbi informacija
Meras sveikino geriausius Vilniaus mokytojus Tarptautinės mokytojo dienos proga
Profesinės šventės proga Vilniaus meras Remigijus Šimašius šiandien pasveikino mokytojų bendruomenę ir pakvietė į diskusiją – kokią mokyklą galima vadinti gera, nuo ko tai priklauso, kas skatina rinktis vieną ar kitą mokyklą Vilniuje. Į diskusiją susirinkę sostinėje dirbantys Metų mokytojai, per pastaruosius 18 metų apdovanoti už reikšmingus darbus edukologijos srityje, pateikė daugybę patarimų, kurie padės savivaldybei išsigryninti pagrindinius kriterijus, kaip vertinti mokyklas ateityje.
„Vilniečių švietime atėjo metas kokybei ir pokyčiams. Pakviečiau geriausius mokytojus, norėdamas išgirsti – kas jums yra gera mokykla ir pasisemti idėjų. Kartu su švietimo politiką formuojančia komanda išsigryninome keletą mokyklos vertinimo kriterijų, kuriuos norime pasiūlyti aptarti – tai mokinių pasiekimų pokyčio, dinamikos matavimas, mokinių su specialiaisiais ugdymosi poreikiais integracija, mokinių fizinį aktyvumas, mokyklos bendruomeniškumas ir mokyklos mikroklimatas,“ – kvietė diskutuoti meras R. Šimašius.
Miesto mero nuomone, kiekvienas mokyklos bendruomenės narys turi gebėti labai aiškiai pasakyti – kuo jų mokykla skiriasi nuo kitų Vilniuje. Vienas svarbiausių dalykų mokykloje – gera emocinė aplinka ir kūrybiškumo atmosfera, įkvėpianti smalsumo. Ne mažiau svarbu užduoti pakankamą fizinio aktyvumo toną. Svarbūs ir subtilūs emociniai aspektai – kiek mokinių su specialiaisiais ugdymosi poreikiais, arba mokinių iš rizikos šeimų lanko mokyklą, kaip joje integruojasi ir koks santykis tokių mokinių išeina iš vienos ar kitos mokyklos.
Kelios dešimtys mokytojų drauge svarstė, kurie siūlomi mokyklos vertinimo kriterijai yra objektyvūs, paprasti ir aiškūs, ar jie skatintų mokyklas tobulėti, žengti į priekį, kaip techniškai įmanoma pamatuoti akademinių rezultatų pokyčius, kiek vidinis mokyklos įsivertinimas atitiks išorinį mokyklos vertinimą.
Meras Remigijus Šimašius pabrėžė, kad bus siekiama vertinti individualius mokyklų akademinius rezultatus, fiksuoti bendro lygio dinamiką ir pažangą. Mokytojai atkreipė dėmesį, kaip svarbu tai vertinant atsižvelgti ir į socialinę rajono, kuriame įsikūrusi mokykla, aplinką.
Pasak matematikos mokytojo eksperto Alberto Steponavičiaus iš Vilniaus siuvėjų ir automechanikų mokyklos, svarbiausia ir pagrindinė mokyklos funkcija, vertė yra auginti Žmogų. Anot Vilniaus specialiosios mokyklos „Viltis“ mokytojos Augienės Vilūnienės, geras mokytojas neateina į mokyklą iškart po universiteto, geri mokytojai užauga ir sužiba mokyklose.
Daugelis mokytojų atkreipė dėmesį į motyvacijos mechanizmą – būtinybę geriausiems mokytojams dalintis patirtimi su kitais mokytojais, kad šie pasitemptų ir turėtų sektinų pavyzdžių. Taip pat siūlyta prisiminti švietimo mainų programas, dalytis patirtimis tarp mokyklų, kad silpnesnės mokyklos turėtų galimybę stiprėti, pasinaudodamos geriausių mokyklų patirtimi.
Susitikime meras pasidžiaugė, kad duotas pažadas progimnazijų vadovams ištesėtas – praėjusiame Tarybos posėdyje buvo priimtas sprendimas, kuris leis prilyginti progimnazijų vadovų darbo užmokestį gimnazijų vadovų atlygiui už darbą.
Pasak susitikime dalyvavusios Angelinos Liaudanskienės, kuri yra leidinio „Lietuvos metų mokytojai“ rengėja ir iniciatorė, Vilniuje nebegali būti stigmatizuotų mokyklų, todėl savivaldybė turėtų pasinaudoti į diskusiją susirinkusių „asmenybių banku“.
Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt
Taip pat skaitykite:
Vilniuje atidarytas Maironio progimnazijos aikštynas
Vilniaus miesto savivaldybė užbaigė Maironio progimnazijos sporto aikštyno atnaujinimo darbus. Stadionu nustatytu metu nuo šiol galės naudotis ne tik progimnazijos mokiniai, bet ir Šeškinės bei kitų mikrorajonų gyventojai. „Prieš kelerius metus progimnazijos pastatas buvo... ❯❯❯
2022-05-27
700-asis sostinės gimtadienis: kas jau vyksta ir ko dar laukti
Iki Vilniaus jubiliejaus lieka kiek daugiau nei pusmetis – vilniečiams ir miesto svečiams skirti jubiliejiniai renginiai jau vyksta. Šventinių staigmenų programoje numatyti koncertai, paskaitos, diskusijos, meno performansai ir kiti kultūros įvykiai, tapsiantys įžanga į garbingo... ❯❯❯
2022-05-27
Sostinės mokyklos kviečiamos dalyvauti lauko klasių konkurse
Įdomiau mokytis klasėje ar lauke su vaizdu į žaliuojantį parkelį? Vilnius kviečia mokyklas į mokymo procesą žvelgti kūrybiškai – pamokoms išnaudoti įvairias sostinės erdves ar pamokas iš tradicinių kabinetų perkelti į lauko klases. Maksimali vienam projektui... ❯❯❯
2022-05-26
Daugiau nei 1000 moksleivių nuo šiol naudosis atnaujintu Tuskulėnų gimnazijos sporto aikštynu
Antradienį vartus oficialiai atvėrė Vilniaus Tuskulėnų gimnazijos sporto aikštynas. Vilniaus miesto savivaldybės iniciatyva pertvarkytas stadionas priims per 1000 gimnazijos mokinių ir Žirmūnų bendruomenės narius. 2350 kv. m ploto aikštyne pašalinta sena nudėvėta dirbtinė... ❯❯❯
2022-05-25
II-uoju etapu kultūros projektams Vilnius skirs dar apie pusę milijono eurų
Kultūros ir meno organizacijas Vilnius kviečia pretenduoti į paramą įgyvendinamiems projektams. Antrajame Kultūros rėmimo programų projektų konkurso etape dalyviams bus paskirstyta dar apie pusė milijono eurų. Vieno projekto įgyvendinimui skiriama iki 5 tūkst. eurų. Siekiant... ❯❯❯
2022-05-24
Vis daugiau vaikų jungiasi į popamokinės veiklos būrelius
Vilniaus miestui 2022 metais papildomai skyrus vieną milijoną eurų neformaliajam vaikų švietimui (NVŠ), atsirado galimybė ne tik padidinti jo krepšelį nuo 15 iki 20 eurų per mėnesį, bet ir skirti jį didesniam vaikų būriui. Prieš dvejus metus NVŠ krepšeliu sostinėje naudojosi apie... ❯❯❯
2022-05-23