Svarbi informacija
Tyrimas: naujasis Vilniaus žiedinių sankryžų ženklinimas pasiteisino
Aiškesnis Antakalnio ir Žirmūnų žiedinių sankryžų ženklinimas pasiteisino – po eismo organizavimo pakeitimų Antakalnio žiedo laidumas pagerėjo dešimtadaliu, Žirmūnų žiede rytinio piko metu nebėra spūsčių, parodė atlikta Vilniaus Gedimino technikos universiteto atlikta analizė. Tyrimo duomenimis, šiuose žieduose pakeitus eismo organizavimo tvarką pagerėjo ir eismo saugumas – sumažėjo eismo įvykių.
Prieš keturis mėnesius važiuojantiems Vilniaus žiedinėmis sankryžomis buvo įvestas aiškesnis ženklinimas, kad automobilių srautai judėtų greičiau, žiedai taptų saugesni ir sumažėtų spūsčių. Metams baigiantis, savivaldybė gavo pirmuosius vertinimus, kaip per keletą mėnesių pagerėjo šių dviejų žiedų pralaidumas.
VGTU Aplinkos inžinerijos fakulteto mokslininkai rugpjūtį-rugsėjį tyrė Antakalnio, Olandų ir T. Kosciuškos g. bei Žirmūnų, Šeimyniškių ir Tuskulėnų g. transporto ir pėsčiųjų eismo srautus. Žiedai buvo stebimi tiek ryto, tiek vakaro metu, kai transporto srautai gatvių tinkle yra didžiausi. Informacija buvo renkama ir pasitelkus dronus.
Dar prieš eismo organizavimo pakeitimus buvo prognozuota, kad Antakalnio žiedo laidumas išaugs. Tyrimas parodė, kad po pakeitimų šio žiedo laidumas pagerėjo dešimtadaliu: rytinio piko metu padidėjo 8,4 proc., vakarinio piko metu – 2,1 proc. Po eismo organizavimo pakeitimų Žirmūnų žiede rytinio piko metu eilių nebesusidaro, tiesa, vakarinio piko metu žiedo laidumas sumažėjo 7,9 procento dėl kaip manoma šioje vietoje išaugusių transporto srautų.
Pasak eismo specialistų, nauja eismo organizavimo schema atnešė miestiečiams naudos eismo saugumo ir laidumo požiūriu.
„Pakeitus eismo organizavimą Antakalnio ir Žirmūnų žieduose, ne tik pagerėjo šių žiedų laidumas, bet ir pravažiavimas pro šiuos žiedus tapo saugesnis. Taigi, vienu šūviu savivaldybė nušovė iš karto du zuikius. Tačiau norint dar didesnio saugumo, ateityje planuojame atitraukti kai kurias pėsčiųjų perėjas nuo Antakalnio žiedo, keisti viešojo transporto stotelių išsidėstymo vietas kuo toliau nuo žiedo, o dar ilgesniu laikotarpiu rekonstruosime Antakalnio žiedą į keturšalę šviesoforais reguliuojamą sankryžą“, – sako Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis.
Nors stebėjimų laikotarpis dar gana trumpas atlikti gilesnę analizę, tačiau išnagrinėjus eismo įvykių suvestines, jau dabar matyti gerėjanti eismo saugumo situacija: stebėtu laikotarpiu (rugpjūčio, rugsėjo mėnesiais) abejuose žieduose nebuvo įskaitinių eismo įvykių (įvykiai, kai jų metu sužalojami eismo dalyviai), o techninių – sumažėjo dešimčia procentų (iki pertvarkos buvo 28, po pertvarkos 25), palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. Ginčytinų situacijų sumažėjo 6 kartus, t.y. į policiją nesikreipiama, o dokumentai sutvarkomi draudimo bendrovėse, dėl to spūstyse nebuvo gaišinami kiti eismo dalyviai.
Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt
Taip pat skaitykite:
Pristatomos naujos Daugiabučių modernizacijos architektūros gairės: visuomenė kviečiama teikti siūlymus
Vilniaus miesto savivaldybė kartu su daugiabučių renovacijos projektus administruojančia įstaiga „Atnaujinkime miestą“ ir „2XJ“ architektais pristato Daugiabučių modernizacijos architektūros gaires. Tikimasi, kad architektų ir renovacijos ekspertų parengta studija ateityje... ❯❯❯
2024-10-02
Vilniaus savivaldybė skiria 6 mln. eurų kiemų atnaujinimui: kaip dalyvauti Kaimynijų programoje?
Nuo spalio mėnesio gyventojai kviečiami teikti paraiškas nemokamai susitvarkyti savo kiemus prie senos statybos daugiabučių. Vilniaus miesto savivaldybė patobulino ankstesnę Kaimynijų teritorijų atnaujinimo programą. Nuo šiol joje dalyvauti bus daug paprasčiau. Per pastaruosius metus... ❯❯❯
2024-09-30
Dieną be automobilio bus galimybė pasivažinėti legendiniu retro troleibusu
Rugsėjo 16–22 d. Vilniuje ir kituose šalies miestuose jau ne pirmus metus vyksta tarptautinė iniciatyva – Europos judumo savaitė. Šią savaitę vainikuos Diena be automobilio. Rugsėjo 22 d., sekmadienį, vilniečiai ir miesto svečiai ne tik galės nemokamai važinėti viešuoju... ❯❯❯
2024-09-20
JUDU kviečia dalyvauti „Europos judumo savaitės“ veiklose
Europos judumo savaitė – tarptautinė iniciatyva, skirta didinti gyventojų sąmoningumą apie darnų judumą mieste ir keisti jų keliavimo įpročius, skatinant kasdienėms kelionėms kuo dažniau rinktis alternatyvas automobiliams. Kaip ir kasmet ši savaitė vyks rugsėjo... ❯❯❯
2024-09-17
Vilnius ruošiasi Tarandės tunelio statybai: projektuojamas jungiamasis kelias
Ilgai laukto Tarandės tunelio projektas stumiasi į priekį. Tunelis planuojamas magistraliniame kelyje Vilnius-Panevėžys. Jis padės išspręsti piko metu nuolat susidarančias automobilių spūstis: po darbo iš miesto centro Ukmergės gatve grįžtantys gyventojai išsirikiuoja į ilgą... ❯❯❯
2024-09-16
Europos miestų programa kviečia jaunimą kartu spręsti darnaus judumo iššūkį
Vilnius, ateinančių metų Europos žalioji sostinė, bendradarbiaudama su užsienio ekspertais siekia sumažinti automobilizacijos lygį mieste. Spalio 17–18 dienomis Vilniaus miesto savivaldybė kartu su Europos miestų tinklu „Eurocities“ organizuoja „Next Generation Academy –... ❯❯❯
2024-09-04