Svarbi informacija
Atidarytas sostinės Vakarinis aplinkkelis – vilniečiai sutaupys milijoną valandų per metus
Šią dieną Lietuvos vairuotojai kalendoriuje tikrai įsirašys į ypač svarbių dienų sąrašą – Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus pakviesti, visi kartu turėjo retą progą atidaryti didžiausią per pastaruosius kelis dešimtmečius susisiekimo infrastruktūros objektą Lietuvoje – Vilniaus vakarinio aplinkkelio III etapą. Skaičiuojama, kad aplinkkeliu kasdien pasinaudos 45 tūkstančiai vilniečių, kurių sutaupytos beveik milijonas valandų per metus (950 000 val.) yra labai vertingos. Per tokį laiką Vilniaus regione yra sukuriama 8,7 mln. Eur BVP.
„Vilniečiai šios dienos laukė beveik du dešimtmečius, todėl norėčiau pirmiausia padėkoti visiems už kantrybę, rangovams – už sklandų ir operatyvų darbą. Vilniaus vakarinis aplinkkelis bus ne tik pagrindinė miesto transporto arterija, jis sujungs tarptautinį transporto koridorių – Vilnių su Kijevu, Minsku ir Klaipėda, iš kitos pusės – Vilnių su Panevėžiu. Nutiesus aplinkkelį, savivaldybės darbai čia nesibaigia: reikės dar nutiesti nuvažiavimą nuo Girulių viaduko, įrengti palei aplinkkelį pėsčiųjų ir dviračių takus, nutiesti ne mažiau už aplinkkelį svarbias Šiaurinę, Mykolo Lietuvio gatves“, – jau būsimus darbus vardijo sostines meras.
Prieš greitkelio atidarymo ceremoniją, iškilmingai išlydėta visa iki paskutinės dienos aplinkkelyje dirbusi sunkioji technika. Trimis mėnesiais anksčiau užbaigto Vakarinio aplinkkelio III etapo statybas puikiai apibūdina įspūdingi skaičiai: aplinkkelį statę 500 darbuotojų – rangovai, subrangovai ir partneriai – per 1,5 metų intensyviai dirbo apie milijoną darbo valandų. Per ypatingai trumpą laiką, kelininkai pastatė sudėtingus šešis transporto mazgus ir vieną pėsčiųjų viaduką. Vilniečiai jau gali važiuoti Šiaurinės g. viaduku, pėsčiųjų viaduku ties Gineitiškių gyvenamųjų namų kvartalu, Pavilnionių g. estakada, Girulių g. viaduku bei pietine ir šiaurine Ukmergės g. jungtimis. Skaičiuojama kad dabar integruotu transporto koridoriumi važiuos apie 33 tūkst. automobilių per parą arba 1,4 tūkst. per valandą.
„Džiaugiuosi, kad projektą, kartu su partneriais, įgyvendinome anksčiau nei tai buvo numatyta ir dabar galime visi kartu pasidžiaugti rezultatu“, – sakė generalinio rangovo, AB „Kauno tiltai“ vadovas Aldas Rusevičius.
Į ilgai laukto Vilniaus Vakarinio aplinkkelio atidarymą susirinkę vairuotojai rikiavosi iš abiejų pusių – nuo Ozo ir Ukmergės gatvių. Laikmačiui iškilmingai suskaičiavus paskutines 10 sekundžių iki aplinkkelio atidarymo, suskambo fanfaros ir – naująja transporto arterija pajudėjo tūkstančiai automobilių.
90 km per valandą greičiu automobiliai pasileido greitkeliu, kuris nuo šiol pagerins gyvenimo kokybę ir sutaupys daug brangaus laiko mažiausiai 110 tūkst. vilniečių, įsikūrusių sostinės šiaurės vakariniuose rajonuose: Viršuliškėse, Justiniškėse, Pašilaičiuose ir Fabijoniškėse. Šioje sostinės dalyje ne tik padidės gatvių laidumas ir greitis, bet ir eismo sąlygos viešajam transportui aplinkinėse gatvėse, sumažės avaringumas ir transporto tarša centre bei Laisvės prospekte.
Aplinkkelyje pastatyti net 587 kelio ženklai ir 4 greičio matuokliai. Čia galima važiuoti 90 kilometrų per valandą greičiu, nes tai nesukels pavojaus eismo saugumui ir bus užtikrintas sklandus ir greitas transporto priemonių eismo srautas. Šiuo koridoriumi tranzitinis transportas aplenks miesto centrą, tai pat paskirstys transporto srautus į vakarinius miesto rajonus.
Šalia Vilniaus miesto vakarinio aplinkkelio vyrauja daugiausiai gyvenamieji rajonai. Siekiant išvengti spūsčių atskirose eismo kryptyse buvo suplanuota po 3 eismo juostas. Statant aplinkkelį, buvo įvertinta daug įvairių rodiklių, kurie turi įtakos urbanizuotos teritorijos aplinkos taršai bei kelionių trukmei. Tiesiant vieną svarbiausių miesto greito eismo gatvių, buvo įrengti pylimai, teko iškasti daugiau kaip milijoną kubinių metrų grunto; buvo paklota 178 tūkst. kvadratinių metrų asfaltbetonio dangos, įrengta 1260 gatvių, viadukų, apšvietimui skirtų šviestuvų bei sumontuotos apšvietimo atramos, įrengta 14 kilometrų metalinių atitvarų, lietaus nuotekų tinklui įrengti paklota 15 km vamzdžių, rekonstruojant elektros liniją nutiesta 20 km aukštos įtampos požeminių kabelių.
Vilniaus vakarinio aplinkkelio III etapui skirtas 84,06 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) fondų finansavimas, dar 21 mln. Eur projektui skyrė savivaldybė. Už bendradarbiavimą vykdant šį projektą savivaldybė dėkinga ne tik rangovui, bet ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei, tarpininkavusiai skiriant ES finansavimą, Lietuvos Respublikos Finansų ministerijai bei Europos Komisijos atstovybei Lietuvoje.
III aplinkkelio etapą tiesė AB „Kauno tiltai“, UAB „Fegda”, UAB „Lemminkainen Lietuva”, AB „Eurovija Lietuva”, UAB „Tilsta” ir UAB „Axis Power”.
Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt
Taip pat skaitykite:
Pristatomos naujos Daugiabučių modernizacijos architektūros gairės: visuomenė kviečiama teikti siūlymus
Vilniaus miesto savivaldybė kartu su daugiabučių renovacijos projektus administruojančia įstaiga „Atnaujinkime miestą“ ir „2XJ“ architektais pristato Daugiabučių modernizacijos architektūros gaires. Tikimasi, kad architektų ir renovacijos ekspertų parengta studija ateityje... ❯❯❯
2024-10-02
Vilniaus savivaldybė skiria 6 mln. eurų kiemų atnaujinimui: kaip dalyvauti Kaimynijų programoje?
Nuo spalio mėnesio gyventojai kviečiami teikti paraiškas nemokamai susitvarkyti savo kiemus prie senos statybos daugiabučių. Vilniaus miesto savivaldybė patobulino ankstesnę Kaimynijų teritorijų atnaujinimo programą. Nuo šiol joje dalyvauti bus daug paprasčiau. Per pastaruosius metus... ❯❯❯
2024-09-30
Dieną be automobilio bus galimybė pasivažinėti legendiniu retro troleibusu
Rugsėjo 16–22 d. Vilniuje ir kituose šalies miestuose jau ne pirmus metus vyksta tarptautinė iniciatyva – Europos judumo savaitė. Šią savaitę vainikuos Diena be automobilio. Rugsėjo 22 d., sekmadienį, vilniečiai ir miesto svečiai ne tik galės nemokamai važinėti viešuoju... ❯❯❯
2024-09-20
JUDU kviečia dalyvauti „Europos judumo savaitės“ veiklose
Europos judumo savaitė – tarptautinė iniciatyva, skirta didinti gyventojų sąmoningumą apie darnų judumą mieste ir keisti jų keliavimo įpročius, skatinant kasdienėms kelionėms kuo dažniau rinktis alternatyvas automobiliams. Kaip ir kasmet ši savaitė vyks rugsėjo... ❯❯❯
2024-09-17
Vilnius ruošiasi Tarandės tunelio statybai: projektuojamas jungiamasis kelias
Ilgai laukto Tarandės tunelio projektas stumiasi į priekį. Tunelis planuojamas magistraliniame kelyje Vilnius-Panevėžys. Jis padės išspręsti piko metu nuolat susidarančias automobilių spūstis: po darbo iš miesto centro Ukmergės gatve grįžtantys gyventojai išsirikiuoja į ilgą... ❯❯❯
2024-09-16
Europos miestų programa kviečia jaunimą kartu spręsti darnaus judumo iššūkį
Vilnius, ateinančių metų Europos žalioji sostinė, bendradarbiaudama su užsienio ekspertais siekia sumažinti automobilizacijos lygį mieste. Spalio 17–18 dienomis Vilniaus miesto savivaldybė kartu su Europos miestų tinklu „Eurocities“ organizuoja „Next Generation Academy –... ❯❯❯
2024-09-04