Svarbi informacija
Tyrimas: Vilniaus vakarinis aplinkkelis sumažino spūstis
Praėjus daugiau nei mėnesiui po Vilniaus vakarinio aplinkkelio atidarymo spūsčių pastebimai sumažėjo. Tokia išvada daroma po savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atlikto tyrimo, kurio metu buvo analizuojama, kaip keitėsi transporto srautai pagrindinėse sostinės gatvėse.
„Kaip ir buvo tikėtasi, atidarytas Vakarinis aplinkkelis teigiamai paveikė visą eismo organizavimo sistemą sostinėje – aplinkinėse gatvėse ženkliai sumažėjo eismo srautai, jie pasiskirstė sklandžiau. Patys vairuotojai sugaišta mažiau laiko spūstyse, o kai kurie jų net išvengia. Todėl galima greičiau ir ramiau pasiekti kelionės tikslą“, – pastebi Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Vilniaus miesto eismo valdymo specialistai siekė palyginti, kaip keitėsi transporto srautai darbo dienomis 2016 m. trečiąją sausio savaitę ir 2017 m. trečiąją sausio savaitę. Transporto srautai buvo stebimi didžiausiose sostinės sankryžose: Ukmergės – Geležinio Vilko g., Geležinio Vilko – Gerosios vilties g., Laisvės – Pilaitės pr. – T. Narbuto g., Laisvės pr. – Rygos – Buivydiškių g., Justiniškių – Rygos g. sankryžose ir Ukmergės g. (pėsčiųjų perėja) ties Gedvydžių g.
Vilniaus miesto Vakarinio Aplinkkelio įtaka transporto srautams
„Didžiausia Vakarinio aplinkkelio įtaka transporto srautams pastebima rytinio piko metu, kai vairuotojai iš miesto pakraščių suvažiuoja į aplinkkelį ir vyksta į darbą, mokslo įstaigas ar kitas vietas. Ukmergės g. sumažėjus transporto srautams į centro pusę sumažėjo ir rytinės spūsties trukmė – ji trunka iki 50 min. trumpiau. Tuo tarpu Laisvės pr. ir Justiniškių g. transporto spūsčių nebepastebima“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
M. Gusarovienės teigimu, didžiausi pokyčiai pastebimi Justiniškių g. – tiek centro kryptimi, tiek ir iš centro transporto srautai sumažėjo daugiau nei trečdaliu (36,44 proc.). Laisvės pr. užfiksuota daugiau nei 11 proc. mažiau transporto priemonių, o Ukmergės g. centro kryptimi – beveik 7 proc.
„Pastebėjome ir tai, kad sumažėjus srautams vienose gatvėse, kai kuriose jie išaugo, pavyzdžiui, Rygos g. centro kryptimi juda penktadaliu (21,7 proc.) daugiau transporto priemonių. Transporto srautai išaugo greta Vakarinio aplinkkelio esančiose gatvėse, nes jos pasirenkamos važiuojant į Aplinkkelį ar iš jo išvažiuojant. Todėl vairuotojams dar prireiks šiek tiek laiko naujų maršrutų įpročiams suformuoti“, – sako M. Gusarovienė.
Transporto srautų padidėjimai, po Vakarinio aplinkkelio atidarymo, taip pat pastebimi Oslo g. link Savanorių pr. esančios žiedinės sankryžos ir Tūkstantmečio g. Tam tikros spūstys susiformuoja ir ties nuvažiavimu į Gariūnus. Tačiau, kaip tikina SĮ „Susisiekimo paslaugos“ eismo valdymo specialistai, planuojama keisti šviesoforų reguliavimą dalyje sankryžų, siekiant sureguliuoti pasikeitusius transporto srautus.
Kad vilniečiams susisiekimas Aplinkkeliu taptų dar patogesnis, šiais metais planuojama dar viena eismo juosta išplėsti nuvažiavimą iš Aplinkkelio Oslo gatve. Taip pat šiuo metu projektuojamos svarbios visai miesto infrastruktūrai Pavilnionių ir Šiaurinė gatvės, o patvirtinus Mykolo Lietuvio gatvės detalųjį planą bus rengiamas ir šios gatvės projektas. Dar šiemet planuojama atnaujinti apšvietimą ir asfalto dangą prie Aplinkkelio besišliejančiose gatvėse Justiniškėse ir Pašilaičiuose.
Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, [email protected]
Taip pat skaitykite:
„Grinda“ atveria duomenis – galima pasitikrinti, ar gatvės valomos laiku
Permainingam žiemos sezonui einant į pabaigą, Vilniaus miesto gatves prižiūrinti „Grinda“ apibendrina jo rezultatus. „Ši žiema buvo išskirtinė tiek kritulių pikais, tiek didžiuliais temperatūrų svyravimais, tad siekdami užtikrinti nepertraukiamą judėjimą sostinės... ❯❯❯
2023-03-14
Informacija apie Vilniaus savivaldybės nuosavybėn svarstomą perimti turtą
Vilniaus miesto savivaldybės tarybai ruošiamasi pateikti projektą dėl faktiškai valdomų gatvių ir Tauro kalno prieigų lietaus nuotekų tinklų perėmimo savivaldybės nuosavybėn. Tarybai teikiamas projektas dėl gatvių, kurios iki 1998 m. buvo Vilniaus miesto teritorijoje, perėmimo... ❯❯❯
2023-03-08
Vilniuje bus rekonstruojamos prie naujai iškilsiančio „Akropolis Vingis“ komplekso esančios gatvės
Aiškėja, kaip bus pertvarkytas gatvių tinklas prie naujai iškilsiančio Vilniaus „Akropolis Vingis“ ir daugiabučių kvartalo „reVingis“. Sutvarkius aplinkui esančias gatves, į naują traukos objektą bus patogu patekti ne tik automobiliu, bet ir ateiti pėsčiomis ar atvažiuoti... ❯❯❯
2023-03-03
Keičiasi baudos dydis pažeidėjams, kurių automobilius tenka nutempti priverstinai
Kovą sukanka metai, kai Vilniuje imtos taikyti sugriežtintos priemonės kelių eismo taisykles pažeidžiantiems, o teisę nutempti automobilius įgijo ir savivaldybės pareigūnai, ne vien policija. Per mėnesį Vilniuje vien viešosios tvarkos pareigūnai nustatydavo apie 2000 KET... ❯❯❯
2023-03-02
Vilniuje išmontuojami atitvarai kitą žiemą ir vėl saugos naujai pasodintus želdinius
Vilniuje pradedami išmontuoti atitvarai, per žiemą saugoję neseniai pasodintus želdinius nuo druskų ir kitos gatvių taršos. Praėjusį rudenį prie gatvių buvo sumontuota 23 km tokių atitvarų. Kitą žiemą jų vietos bus koreguojamos atsižvelgus į tai, kur bus sodinami nauji... ❯❯❯
2023-03-02
Aiškėja, kaip keisis gatvės prie naujojo „Akropolio“ Vingyje
Visuomenei pristatyti gatvių prie naujai iškilsiančio „Akropolis Vingis“ ir daugiabučių kvartalo „reVingis“ rekonstrukcijos projektiniai pasiūlymai. Rekonstruojant gatves daug dėmesio skirta pėsčiųjų ir dviračių takams bei želdynams. Planuojama Eigulių gatvės... ❯❯❯
2023-02-10