Penktame dviračių sezone Vilniuje laukiama milijoninės kelionės

Balandžio 1 d. Vilniuje pradedamas penktasis dviračių sezonas. Dviračių sistemą „Cyclocity Vilnius“ įdiegusi ir administruojanti lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ miesto gyventojams ir svečiams suteikia galimybę naudotis dviračiais dviem savaitėmis anksčiau.

„Pavasarį į gatves sugrįžta vilniečių pamėgtas transportas – miesto dviračiai. Šį sezoną pasitinkame sutvarkę 120 probleminių vietų takuose, atnaujinę 6 km takų dangą, įrengę draugiškas dviračiams Islandijos ir Universiteto gatves, praplėtę dviračių taką Gedimino prospekte bei suplanavę naujų dviračių takų plėtrą visame mieste. Šiemet numatome sutvarkyti dvigubai daugiau probleminių vietų, o svarbiausia – iš esmės atnaujinti dviračių takus dažnai vilniečių važiuojamuose maršrutuose: palei Laisvės prospektą, Saulėtekio alėjoje, taip pat nauju taku palei Neries krantinę Žvėryno tiltą sujungti su Vingio parku, o Šilo tiltą – su taku netoli Antakalnio žiedo“, – sakė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Pasak miesto mero, dviračių takų plėtra Vilniuje planuojama taip, kad jie nebūtų nutolę daugiau kaip vieną kilometrą nuo vilniečių gyvenamosios zonos. Miestiečių patogumui pernai išleistas Vilniaus dviračių takų žemėlapis www.vilnius.lt/dviraciai, kuris padės geriau susiorientuoti mieste.

Vilniaus savivaldybė toliau planuoja didesnę dviračių takų plėtrą – šiemet bus baigtas projektuoti daugiau kaip 5 km kokybiškas dviračių takas palei T. Narbuto gatvę, sujungsiantis Pilaitę su Konstitucijos prospektu, taip pat projektuojama Ukmergės gatvėje esančio tako rekonstrukcija bei keliasdešimt kilometrų skirtingų trūkstamų dviračių infrastruktūros atkarpų: Verkiuose, Žvėryne, Balsiuose, Lazdynuose ties Oslo gatve, Trakų kryptimi. ES lėšų parama bus panaudota takų įrengimui Naujamiestyje, Šnipiškėse, Žirmūnuose – šie projektai bus pradėti įgyvendinti kitąmet. Be to, šiemet prie kiekvienos mokyklos planuojama įrengti dviračių stovus – šiuo metu jų nėra beveik prie trečdalio sostinės ugdymo įstaigų.

Anot „JCDecaux Lietuva“ vadovės Žanetos Fomovos, šiemet dviračių sezonas pradedamas dviem savaitėmis ankščiau: „Jaučiame miestiečių nekantravimą ir suprantame norą greičiau sėsti ant dviračių, todėl pasistengėme, kad sezonas prasidėtų ankščiau nei buvo numatyta. Šiemet visus gyventojus ir svečius sezono šūkiu „Dalintis gera“ skatiname kuo daugiau dalintis „Aviva“ dviračiais ir kartu laukiame milijoninės kelionės.“

Kaip ir pernai, šiemet sostinės gatvėse bus 300 „Aviva“ dviračių, kuriais galima kursuoti tarp 37-ių dviračių nuomos punktų (žemėlapį galima pamatyti www.cyclocity.lt ). Laikinai neveiks nuomos punktas. Nr. 20 TRAKŲ (Pylimo g.) dėl Modernaus Meno Centro statybų darbų.

Dviračiai jau tapo neatsiejama Vilniaus viešojo transporto sistemos dalimi – maždaug 30 proc. paslaugos naudotojų dviratį renkasi kelionėms į/iš darbo, dar 27 proc. persėda ant jo darbo metu tvarkyti verslo reikalus, o 28 proc. – renkasi miesto dviratį laisvalaikiui. Vartotojai renkasi dviratį vietoje automobilio, nes tai ne tik sveikesnė, bet ir neretai greitesnė transporto priemonė, ypač miesto centre ir transporto spūsčių metu. Be to, ji prisideda prie miesto užterštumo mažinimo – skaičiuojama, kad pasirinkę dviratį vietoje automobilio per 2016 metus „Cyclocity Vilnius“ paslaugos naudotojai apsaugojo miestą nuo 80 tūkst. kg CO2 teršalų.

„Dviračių punktų tinklas Vilniuje yra suplanuotas taip, kad numinti net tarp labiausiai nutolusių vietų neprireikia 30 minučių. Tą matome ir iš statistikos, vartotojams pilnai pakanka nemokamo pusvalandžio nuvykti iš vieno taško į kitą – vidutinė kelionės trukmė pernai buvo 12 minučių“, – aiškina Ž. Fomova.

Pernai dviračių dalinimosi paslauga pasinaudojo 8,5 tūkst. vilniečių ir miesto svečių, kurie kartu įveikė daugiau nei pusę milijono kilometrų. Vidutiniškai per dieną miesto dviračiais atlikta per 1,2 tūkst. kelionių – pagal vienu dviračiu atliekamų kelionių skaičių Vilnius yra tarp trijų aktyviausių pasaulio miestų iš maždaug 70-ties, kuriuose veikia „Cyclocity“ paslauga. Populiariausias punktas, kuriame kasdien išsinuomojama ar paliekama daugiausia dviračių 2016 metais buvo Vinco Kudirkos aikštė, o dažniausi klientų maršrutai Vilniuje driekėsi Gedimino prospektu – nuo Martyno Mažvydo bibliotekos iki V. Kudirkos aikštės ir atvirkščiai, bei iš Lukiškių aikštės į V.Kudirkos aikštę.

Paslaugos kaina vartotojams išliks tokia pati, kaip ir ankstesniais metais. Paslaugos naudotojai galės įsigyti metinę sezono narystę (kaina – 19,90 EUR, jaunimui nuo 14 iki 26 metų – 13,90 EUR), 30 dienų narystę (3,90 EUR) arba trijų dienų kelionės bilietą (2,90 EUR). Pirmąjį kiekvienos kelionės pusvalandį „Aviva“ dviračiu važiuoti galima nemokamai. Po pirmųjų 30 minučių važiavimas apmokestinamas pagal nustatytą tarifą: antras pusvalandis kainuoja 0,39 EUR, trečias – 1,39 EUR, ketvirtas ir vėlesni – 3,39 EUR.

Įsigyti ar atnaujinti narystę 2017 metų sezonui Vilniaus miesto gyventojai ir svečiai gali www.cyclocity.lt svetainėje. Įsigytą ilgalaikę „Cyclocity Vilnius“ narystę reikia aktyvuoti narystės kortelėje, kurią vartotojai gali atsiimti turizmo informacijos centruose, PC „Europa“ arba Susisiekimo paslaugų klientų aptarnavimo centre prie V. Kudirkos aikštės. Dviračių paslaugos narystės kortele gali tapti ir Vilniaus miesto gyventojo turima „Vilniečio kortelė“, taip pat ISIC pažymėjimas su integruotu transporto bilietu, Lietuvos studento pažymėjimas ar elektroninis moksleivio pažymėjimas.

Šiemet vartotojams suteikiama nauja galimybė padovanoti pasirinkto tipo ilgalaikę “Cyclocity Vilnius” narystę (sezono, sezono jaunimo ar 30 dienų narystes) savo artimajam, draugui ar kolegai.

Vilnius yra pirmasis miestas visoje Rytų Europoje, kuriame 2013 m. vasarą įdiegta bendrovės „JCDecaux Lietuva“ sukurta dviračių savitarnos sistema. Visame pasaulyje ši sistema veikia jau daugiau nei 70 miestų, tarp jų tokiuose didmiesčiuose kaip Paryžius, Briuselis, Dublinas, Viena, Liuksemburgas bei kiti.