Svarbi informacija
Šiaurinėje Vilniaus dalyje – sklandžiau judantis eismas
Atnaujinus šviesoforų programas užtikrinamas sklandesnis transporto judėjimas šiaurinėje Vilniaus dalyje, teigia Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ eismo organizavimo specialistai. Jų pastangomis šių metų vasario – kovo mėnesiais atlikta Ateities g. transporto srautų analizė, kurios pagrindu pakeistos šios gatvės sankryžų valdymo programos. Po pakeitimų Ateities g. važiuojančių vairuotojų kelionės sutrumpėjo bent keliomis minutėmis.
„Po atlikto transporto srautų tyrimo nustatėme, kad tiek rytinio, tiek ir vakarinio pikų metu didesni transporto srautai pastebimi važiuojant Ateities g. nuo Laisvės pr. iki Kalvarijų g. Todėl nuspręsta atlikti esamų sankryžų valdymo programų korekcijas bei sukurti papildomas programas, skirtas būtent piko laikotarpiams. Tikimės, kad šie pokyčiai užtikrins sklandų transporto judėjimą, ir teigiamas šių pokyčių poveikis jausis dar ilgai“, – teigia SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.
Kelionės – beveik be sustojimų prie sankryžų
Įmonės duomenimis, iki šiol važiuojantieji nuo Ateities – Fabijoniškių g. sankryžos link Ateities – Kalvarijų – Jeruzalės g. sankryžos pakeliui sustodavo bent du kartus, kai užsidegdavo raudonas šviesoforo signalas. Atlikus pakeitimus šia kryptimi įmanoma pravažiuoti be sustojimų. Kaip keitėsi sankryžų įveikimo laikai galima įvertinti pažiūrėjus šį vaizdo įrašą.
Tuo tarpu važiuojantieji priešinga kryptimi – nuo Ateities – Kalvarijų – Jeruzalės g. sankryžos link Ateities – Fabijoniškių g. sankryžos – būdavo priversti sustoti bent tris kartus užsidegus draudžiamam šviesoforo signalui. Nuo šiol šį atstumą galima įveikti daugiausia su dviem sustojimais prie sankryžų.
Anot SĮ „Susisiekimo paslaugos“ eismo valdymo specialistų, darbo dienomis rytinio ir vakarinio pikų metu įjungiama ilgesnio ciklo šviesoforų programa. Jai veikiant, sukuriama galimybė Ateities g. nuo Fabijoniškių g. iki Kalvarijų g. pravažiuoti didesniam transporto srautui be sustojimų, jeigu važiuojama laikantis leistino greičio – 50 kilometrų per valandą.
Be to, visos Ateities g. esančios sankryžos sujungtos į transporto koridorių, kitaip dar vadinamą „žaliąją bangą“. Ji sudaryta iš aštuoniose Ateities g. esančiose šviesoforinėse sankryžose veikiančių šviesoforų.
„Vienoje teritorijoje ar koridoriuje esančios sankryžos yra tarpusavyje koordinuojamos tam, kad pajudėjus nuo vienos sankryžos kitą sankryžą pasiekti būtų galima jau užsidegus žaliam šviesoforo signalui. Atlikus transporto srautų duomenų analizę ir buvo atliktas naujas Ateities g. esančių šviesoforinių sankryžų sukoordinavimas į vieningą transporto koridorių sklandesniam transporto judėjimui užtikrinti“, – sako A. Apanovič.
Šiuo metu Vilniaus mieste veikia šeši pagrindiniai transporto koridoriai:
• Tarptautinis Vilniaus oro uostas – Žaliasis tiltas;
• Žaliasis tiltas – Kalvarijų g.;
• Žaliasis tiltas – Arsenalo g. – Antakalnio g. – Nemenčinės pl. (iki Saulėtekio al.);
• J. Basanavičiaus g. (nuo Švitrigailos g.) – Savanorių pr. (iki Riovonių g.);
• Vasario 16-osios g. – Tauro g. – Mindaugo g. – F. Šopeno g. – Pylimo g. – Vilniaus g.
• Centrinė miesto dalis.
SĮ „Susisiekimo paslaugos“ eismo valdymo specialistai taip pat yra sukūrę ir kitus transporto koridorius: Laisvės pr., Ukmergės g., Ateities g., Justiniškių g., Ozo g., Buivydiškių g., Vydūno g.
Primenama, kad „žaliosios bangos“ veikia tik tam tikru paros metu – rytinio piko metu transporto srautai žaliais šviesoforo signalais nukreipiami iš miegamųjų rajonų į centrinę dalį, o vakarinio piko metu – iš centrinės miesto dalies. Būtina tinkama transporto koridorių veikimo sąlyga – leistino greičio laikymasis. Iš viso Vilniuje veikia virš 270 šviesoforais reguliuojamų sankryžų.
Apie SĮ „Susisiekimo paslaugos“
Savivaldybės įmonė (SĮ) „Susisiekimo paslaugos“ yra susisiekimą Vilniaus mieste organizuojanti įmonė, priklausanti Vilniaus miesto savivaldybei. Įmonė organizuoja viešojo transporto ir bilietų platinimo sistemos darbą, administruoja vietinę rinkliavą ir automobilių stovėjimo aikšteles, prižiūri ir eksploatuoja centralizuotą eismo valdymo sistemą bei kuruoja susisiekimo dviračiais vystymą. Įmonės paslaugomis kasdien naudojasi šimtai tūkstančių automobiliais, dviračiais ar viešuoju transportu keliaujančių vilniečių ir sostinės svečių.
Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, [email protected]
Taip pat skaitykite:
Pradedamas viaduko ties Trakų Voke kapitalinis remontas
Lietuvos automobilių kelių direkcija praneša, kad pradedamas įgyvendinti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 16,017 km viaduko kapitalinio remonto projektas. Šiuo metu vykdomi parengiamieji darbai, greitis viaduku ribojamas iki 50 km/h, o nuo kovo... ❯❯❯
2023-03-24
„Grinda“ atveria duomenis – galima pasitikrinti, ar gatvės valomos laiku
Permainingam žiemos sezonui einant į pabaigą, Vilniaus miesto gatves prižiūrinti „Grinda“ apibendrina jo rezultatus. „Ši žiema buvo išskirtinė tiek kritulių pikais, tiek didžiuliais temperatūrų svyravimais, tad siekdami užtikrinti nepertraukiamą judėjimą sostinės... ❯❯❯
2023-03-14
Informacija apie Vilniaus savivaldybės nuosavybėn svarstomą perimti turtą
Vilniaus miesto savivaldybės tarybai ruošiamasi pateikti projektą dėl faktiškai valdomų gatvių ir Tauro kalno prieigų lietaus nuotekų tinklų perėmimo savivaldybės nuosavybėn. Tarybai teikiamas projektas dėl gatvių, kurios iki 1998 m. buvo Vilniaus miesto teritorijoje, perėmimo... ❯❯❯
2023-03-08
Vilniuje bus rekonstruojamos prie naujai iškilsiančio „Akropolis Vingis“ komplekso esančios gatvės
Aiškėja, kaip bus pertvarkytas gatvių tinklas prie naujai iškilsiančio Vilniaus „Akropolis Vingis“ ir daugiabučių kvartalo „reVingis“. Sutvarkius aplinkui esančias gatves, į naują traukos objektą bus patogu patekti ne tik automobiliu, bet ir ateiti pėsčiomis ar atvažiuoti... ❯❯❯
2023-03-03
Keičiasi baudos dydis pažeidėjams, kurių automobilius tenka nutempti priverstinai
Kovą sukanka metai, kai Vilniuje imtos taikyti sugriežtintos priemonės kelių eismo taisykles pažeidžiantiems, o teisę nutempti automobilius įgijo ir savivaldybės pareigūnai, ne vien policija. Per mėnesį Vilniuje vien viešosios tvarkos pareigūnai nustatydavo apie 2000 KET... ❯❯❯
2023-03-02
Vilniuje išmontuojami atitvarai kitą žiemą ir vėl saugos naujai pasodintus želdinius
Vilniuje pradedami išmontuoti atitvarai, per žiemą saugoję neseniai pasodintus želdinius nuo druskų ir kitos gatvių taršos. Praėjusį rudenį prie gatvių buvo sumontuota 23 km tokių atitvarų. Kitą žiemą jų vietos bus koreguojamos atsižvelgus į tai, kur bus sodinami nauji... ❯❯❯
2023-03-02