Taksi problemas oro uoste išspręstų fiksuotas paslaugos mokestis

Vilniaus oro uoste šiandien rinkosi miesto meras Remigijus Šimašius, Susisiekimo ministras Rokas Masiulis, Lietuvos oro uostų vadovas Gediminas Almantas ir Vilniaus oro uosto direktorius Olafas Martensas – aptarti taksi ir pavėžėjimo bendrovių klientų aptarnavimo bei eismo organizavimo problemas oro uosto teritorijoje.

„Niekam ne paslaptis, kad oro uosto prieigose yra dvi didžiausios problemos – nesąžiningi taksistai, kurie plėšia iš užsieniečių dvigubai ar net trigubai ir neaiškumas – kaip ir kur įsisodinti pasitinkamus atvykėlius. Tokia situacija tęsiasi dešimtmečius, o taksi linijos bei nesąžiningų vairuotojų klausimas vis lieka neišspręstas. Atsiradus pavėžėjimo paslaugai, ją teikiančioms bendrovėms sudarytos nelygios konkurencijos sąlygos su taksi įmonėmis. Keleivių paėmimui nuo atvykimo salės skelbiami konkursai taksi įmonėms, tuo tarpu pavėžėjai (Uber, Taxify, kt.) turi nelegaliai ir paslapčia pasiimti keleivius iš 2 aukšto“, – dėstė ilgą laiką nesprendžiamas problemas miesto vadovas.

Meras pasiūlė keletą problemų sprendimo būdų – nustatyti tikslią ir aiškią taksi keleivių vežimo kainą – fiksuotą tarifą važiuojantiems iš oro uosto į centrinę miesto dalį (8-10 Eur): „Kelionė iš oro uosto neturi viršyti 8 ar 10 eurų. Todėl pasiūliau keisti Kelių transporto kodeksą ir leisti savivaldybės Tarybai pačiai nustatyti maksimalų taksi tarifą vežėjams, išvykstantiems iš oro uosto taksi aikštelių. Važiuojantiems į centrinę miesto dalį – 8-10 eurų fiksuotas tarifą“, – sakė meras.

Siekdama, kad taksi paslaugų teikimas oro uosto klientams būtų aiškiau reglamentuotas, Savivaldybė jau kreipėsi į Susisiekimo ministeriją, siūlydama pakeisti Kelių transporto kodekso 16 str. 3 dalį, suteikiant teisę savivaldybių taryboms nustatyti pagrįstą nediskriminuojantį taksi tarifą, apie kurį būtų informuojami atskridę į Lietuvą svečiai (pvz. 8 EUR – priklausomai nuo Vilniaus oro uosto taikomo įvažiavimo/išvažiavimo iš aikštelės mokesčio).

„Džiaugiuosi, kad palaikymo sulaukė mano siūlymas įvesti fiksuotą 8-10 EUR taxi tarifą iki miesto centro. Toliau tęsime diskusijas su ministerija ir Konkurencijos taryba dėl šios idėjos kuo greitesnio įgyvendinimo“, – po konstruktyvaus susitikimo pasidžiaugė meras.

Oro uostas po truputį pradeda įsiklausyti į keleivių poreikius – į stovėjimo aikštelę priešais keleivių atvykimo terminalą 15-ai nemokamo stovėjimo minučių jau galima užsukti ne vieną kartą per dieną, o neribotai. Tai – gerų pokyčių pradžia, tačiau kad nebūtų chaoso ir piktnaudžiavimo, meras R. Šimašius siūlo įvesti ribojimą, kad dar kartą užsukti į nemokamo stovėjimo zoną būtų galima kartą per valandą.

Vilniaus meras taip pat siūlo išskirti aiškias, logine seka išdėstytas zonas, kur atvykę keleiviai galėtų patogiai įsėsti į viešąjį transportą, kur į taksi bei pavėžėjimo paslaugas teikiančių bendrovių (Uber, Taxify) automobilius, nesiblaškydami po terminalus ir ieškant vietos, kaip kad buvo iki šiol. Taip pat įrengti oro uoste aiškius informacinius ženklus, kaip išsikviesti taksi, pavėžėjus ar rasti viešąjį transportą. Mero R. Šimašiaus siūlymu, Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos transportas turėtų būti išdėstytas tokia prioritetine tvarka: viešasis transportas, taksi linija, bendra pasitikimo aikštelė, ilgalaikio stovėjimo aikštelė ir automobilių nuoma.

Susitikimo metu sutarta, kad savivaldybė paskirs savo viešosios tvarkos pareigūnus palaikyti tvarkai prie taksi linijos ir pasitikimo aikštelės. Taip pat svarstys ir galimybes skirti naują, patogų tiesioginį autobuso maršrutą Oro uostas – Centras.

Vilniaus oro uostas jau ėmėsi atvykimo terminalo teritorijos tvarkymo darbų. 2018 m. įgyvendinus rekonstrukcijos planą, taksi automobiliai bei autobusai keleivius išleis ir pasiims naujai suformuotame transporto mazge atokiau nuo terminalo, o pats įvažiavimas į oro uosto teritoriją bus kontroliuojamas užkardo pagalba.