Search Icon

Struktūra ir kontaktai

Dažniausiai užduodami klausimai

Pranešti apie problemą mieste

Registracija į darželius ir mokyklas

Gyvenamosios vietos deklaravimas

Dokumento statuso patikrinimas

„Vilniaus šilumos tinklai“ optimizuoja transporto parko valdymą

Siekdama veiklos efektyvumo ir kaštų mažinimo, AB „Vilniaus šilumos tinklai“ (VŠT) optimizuoja transporto parko valdymą. VŠT skaičiavimu, įgyvendinus visus pradėtus optimizavimo veiksmus, įmonės išlaidos transportui sumažėtų net 2 kartus, lyginant su anksčiau sostinės šilumos ūkį valdžiusios bendrovės galimai patirtomis išlaidomis autoparkui. Esminiai VŠT transporto ūkio valdymo pokyčiai yra susiję su automobilių kiekio sumažinimu, nauja jų valdymo forma ir techninės priežiūros sąlygomis, vidiniais automobilių naudojimo principais bei tvarka.

Po sostinės šilumos ūkio perėmimo iš UAB „Vilniaus energija“ šių metų kovo 30 d. VŠT žinioje liko 24 transporto priemones, iš kurių daugiau kaip pusė nebenaudojamos dėl itin blogos techninės būklės. „Vilniaus energija“ savo įsigytų ar nuomojamų transporto priemonių VŠT neperdavė. Todėl pradėjus veiklą įmonė turėjo skubiai rasti būtiniausiems poreikiams tinkamus automobilius, kurie dabar yra naudojami pagal trumpalaikės nuomos sutartis. Automobiliai yra būtina darbo priemonė vykdant šilumos gamybą, tinklų priežiūrą, plėtrą, klientų aptarnavimą ir veiklos administravimą.

VŠT skaičiavimais, šiuo metu bendrovei iš viso pakaktų 93 įvairaus tipo automobilių. Jų būtų net 1,5 karto mažiau nei anksčiau sostinės šilumos ūkį valdžiusios bendrovės atveju. VŠT siekia sumažinti transporto ir kuro išlaidas ne tik planuodama nuomotis mažesnį automobilių kiekį, bet ir atsisakydama asmeninių automobilių panaudos sutarčių su darbuotojais. Išsinuomotas transporto priemones, įskaitant ir administracijai skirtus automobilius, pagal vidinę bendrovės tvarką naudotų visi darbuotojai, atsižvelgiant į darbo specifiką ir poreikį.

VŠT generalinio direktoriaus Manto Buroko teigimu, trumpalaikė naudotų automobilių nuoma nėra naudingiausia įmonei. Jo manymu, siekiant finansiškai naudingiausio sprendimo, geriausia būtų ilgalaikė naujų automobilių nuoma. VŠT patirtis rodo, kad kur kas naudingiau rinktis ilgalaikę naujų automobilių nuomą su techninės priežiūros paslauga, nei juos įsigyti arba nuomoti naudotus automobilius pagal trumpalaikes sutartis.

„Naujų automobilių nuoma su techninės priežiūros paslauga kasmet mums leistų sutaupyti apie 50 tūkst. eurų, kurie kitu atveju būtų skirti senesnių automobilių remontams. Šios išlaidos būtų dar didesnės, įskaičiavus pakaitinių automobilių nuomą ir papildomo personalo automobilių parko valdymui išlaikymą,“ – teigia Mantas Burokas.

Pasak įmonės vadovo, pagal rinkos sąlygas ir įmonės patirtį akivaizdu, jog ilgalaikės naujų automobilių nuomos atveju jų techninės priežiūros kaina yra kelis kartus mažesnė už senesnių naudotų automobilių, todėl bendra naujų automobilių nuomos kaina nėra didesnė už kelerius metus naudotų automobilių nuomą. Be to, naujų automobilių nuomai būtų taikoma 100 proc. techninės priežiūros garantija, galiojanti 3 metus.

Šių metų birželio 13 d. VŠT paskelbė viešą automobilių nuomos pirkimo konkursą, kuriame nurodyti 93 automobiliai pagal rinkos klasifikaciją yra priskiriami masinio sektoriaus automobilių klasei. Konkurso sąlygų apraše įmonė nurodė standartinę tokių automobilių techninę specifikaciją, kuri daugeliu atvejų atitinka ir anksčiau nei 2017 metais pagamintų masinio sektoriaus automobilių modelių specifikacijas.

„Nė vienas iš VŠT planuojamų nuomotis automobilių nėra priskiriamas prestižiniams ar prabangiems automobiliams, tokiems kaip pseudovisureigiai, visureigiai ir kiti, kuriais naudojosi anksčiau šilumos ūkį valdžiusios įmonės vadovai,“ – tvirtina Mantas Burokas.

Atsižvelgdama į Viešųjų pirkimų tarnybos rekomendacijas, automobilių nuomos konkursą VŠT suskaidė į 6 atskiras dalis. Teikiamos automobilių techninės specifikacijos yra bendros, reikalavimai nustatyti atlikus rinkos analizę ir sudėjus bendriausias technines specifikacijas. Tokiu būdu bendrovė siekia pritraukti didesnį rinkos dalyvių skaičių ir gauti geriausios kainos pasiūlymus. Šiuo metu prie Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (CVP IS) jau yra prisijungę 17 potencialių teikėjų, susidomėjusių šiuo VŠTkonkursu.

Pasak VŠT generalinio direktoriaus Manto Buroko, sėkmingai įvykdžius naujų masinio sektoriaus automobilių nuomos su technine priežiūra konkursą, įmonė pasiektų reikšmingų transporto ūkio optimizavimo tikslų.

„Užbaigę visus suplanuotus pokyčius, išlaidas transporto ūkui sumažintume net 2 kartus, lyginant su anksčiau šilumos ūkį valdžiusios įmonės galimai patirtomis išlaidomis transporto parkui, jo priežiūrai ir kurui,“ – teigia Mantas Burokas.

Papildoma informacija


Ilgalaikės naujų automobilių nuomos konkursą VŠT planuoja užbaigti iki šių metų pabaigos, iki to laiko bendrovė naudojasi trumpalaikės naudotų automobilių nuomos paslaugomis.

VŠT planuojamas autoparkas, lyginant su centrinio šilumos tiekimo veiklą vykdančiomis didžiųjų miestų bendrovėmis, yra racionalus, o įvertinus aptarnaujamą teritoriją ir darbuotojų skaičių – suplanuotas optimaliai.

Naujų automobilių nuomos sąnaudos nėra priskiriamos VŠT investicijoms, dėl kurių finansavimo bendrovė šiemet sudarė paskolos sutartį su vienu iš komercinių bankų.

VŠT išlaidos, susijusius su automobilių nuoma neturės įtakos iki 2020 m. kovo 31 d. galiojančiai bazinei šilumos kainai, kurią šių metų balandžio mėnesį nustatė Valstybinė energetikos ir kainų kontrolės komisija. Pažymėtina, kad LR Seimo daugumos sprendimu, nuo šių metų birželio mėnesio nebegalioja PVM lengvata, taikyta šilumos kainai, todėl galutinė šilumos kaina vartotojams padidėjo net 12 procentų.

Automobilių rinkos klasifikacija (www.autotyrimai.lt).

Pranešimą parengė VŠT komunikacijos vadovė Edita Sirutienė
edita.sirutiene@chc.lt, 210 7432, 8 686 71280
www.chc.lt