Svarbi informacija
Vilnius kovą su kamščiais pradeda jau vasarą – pristatytos pirmosios „Statyk ir važiuok“ aikštelės
Nuo šiandien Vilniuje pradeda veikti naujovė – užsienyje populiarios „Park & Ride“ („Statyk ir važiuok“ )aikštelės, kurios neatsiejamos nuo modernaus miesto veido. Pagrindinėse privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose atidaromos kombinuotos kelionių jungties aikštelės, kuriose vairuotojai galės palikti savo automobilį ir kelionę tęsti viešuoju transportu. Šiomis aikštelėmis galės naudotis bet kuris vairuotojas, gyvenantis Vilniuje ar atvykęs į Vilnių ir keliaujantis į miesto centrinę dalį.
Pirmasis paslaugą praktiškai išbandė Vilniaus meras Remigijus Šimašius: „Vilniaus yra vienintelis iš didžiųjų Lietuvos miestų, kuriame gyventojų kasmet vis daugėja, ir savaime aišku, jog didėjantis gyventojų skaičius kelia didelių iššūkių sostinės susisiekimo sistemai. Todėl pradedame formuoti Vakaruose paplitusios „Statyk ir važiuok“ sistemos aikšteles, kuriose toliau nuo centro gyvenantys vilniečiai galėtų saugiai palikti savo transporto priemones ir kelionę tęsti viešuoju transportu. Taip tikimės sumažinti užterštumą miesto centre, stovėjimo vietų apkrovimą, o ir vairuotojai sutaupys pinigų, kadangi nereikės mokėti parkavimo rinkliavos už stovėjimą centre“, – sakė meras.
Pirmosios „Statyk ir važiuok“ aikštelės Vilniuje įrengtos pagrindinėse privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose: Ukmergės g. 246 (šalia PC „Senukai“), Sėlių g. 62 (Žvėryne) ir V. Gerulaičio g. 1 (priešais verslo centrą „Technopolis“).
Iki centro ir atgal – vos už 2 eurus
Kaip pasakoja Vaidotas Meškauskas, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Bendrųjų reikalų departamento vadovas, vykdantis direktoriaus funkcijas, pirmųjų aikštelių vietos pasirinktos neatsitiktinai, o įvertinus daugybę veiksnių. Be to, šios sistemos privalumus bus galima pamatyti jau po pirmojo mėnesio.
„Statyk ir važiuok“ projekto aikštelių vietos pasirinktos neatsitiktinai – netoli aikštelių yra viešojo transporto stotelės, kuriose viešasis transportas piko metu važiuoja dažnai, kas kelias minutes, ir jis važiuoja centro kryptimi. Aikštelės įrengtos greta greitųjų autobusų maršrutų tinklo, kuriame numatyta A juostų plėtra. Todėl galima tikėtis greitų kelionių viešuoju transportu, nors jau ir dabar tam tikrose atkarpose viešasis transportas pirmauja prieš asmeninius automobilius“, – teigia V. Meškauskas.
Anot SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atstovo, tikimasi, kad šių aikštelių patogumas ir patrauklumas paskatins vairuotojus pakeisti savo įpročius – į miesto centrinę dalį nevažiuoti asmeniniu automobiliu, taip mažinant užterštumą, stovėjimo vietų apkrovimą.
Taip pat teigiama, jog vairuotojai sutaupytų visai nemažą sumą pinigų, kadangi nebereikėtų mokėti automobilių stovėjimo rinkliavos už stovėjimą centre, kai automobilis saugiai paliktas „Statyk ir važiuok“ aikštelėje. Tuo tarpu keliauti viešuoju transportu tikrai bus greičiau nei asmeniniu automobiliu, ir visa tai – su vos 2 eurus kainuojančiu bilietu, kuris suteikia teisę neribotą kiekį kartų važiuoti Vilniaus viešuoju transportu iki tos pačios dienos pabaigos.
Pagal įmonės specialistų atliktus skaičiavimus vairuotojas, kuris šiuo metu stato savo automobilį centrinėje miesto dalyje, kas mėnesį sutaupytų beveik 30 eurų. Automobilio stovėjimo vietinės rinkliavos zonoje kaina apskaičiuota įvertinus, kiek automobilių statoma geltonojoje ir žaliojoje rinkliavų zonoje, kai vienas automobilis stovi 7 val. ir daugiau, o už stovėjimą sumokėta mėnesio rinkliava.
„Vilnius nuosekliai investuoja ir į visos transporto infrastruktūros gerinimą: formuojami nauji pėsčiųjų bei dviračių takai, nuolat tikrinama, kaip veikia viešajam transportui skirtų eismo juostų sistema, planuojama jų plėtra. Viešojo transporto parką papildys šimtai naujų transporto priemonių, kuriomis greitai ir patogiai pavyks pasiekti darbą, mokslo ar kitas įstaigas, įsikūrusias sostinės centre. Visa tai daroma skatinant vilniečius ir miesto svečius savo kelionėms dažniau rinktis alternatyvias susisiekimo priemones, kurios – ne tik pigesnės, bet ir sveikesnės. „Statyk ir važiuok“ aikštelės – dar viena puiki paskata darnesniam judumui užtikrinti“, – viliasi SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atstovas V. Meškauskas.
Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, [email protected]
Taip pat skaitykite:
Pradedamas viaduko ties Trakų Voke kapitalinis remontas
Lietuvos automobilių kelių direkcija praneša, kad pradedamas įgyvendinti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 16,017 km viaduko kapitalinio remonto projektas. Šiuo metu vykdomi parengiamieji darbai, greitis viaduku ribojamas iki 50 km/h, o nuo kovo... ❯❯❯
2023-03-24
„Grinda“ atveria duomenis – galima pasitikrinti, ar gatvės valomos laiku
Permainingam žiemos sezonui einant į pabaigą, Vilniaus miesto gatves prižiūrinti „Grinda“ apibendrina jo rezultatus. „Ši žiema buvo išskirtinė tiek kritulių pikais, tiek didžiuliais temperatūrų svyravimais, tad siekdami užtikrinti nepertraukiamą judėjimą sostinės... ❯❯❯
2023-03-14
Informacija apie Vilniaus savivaldybės nuosavybėn svarstomą perimti turtą
Vilniaus miesto savivaldybės tarybai ruošiamasi pateikti projektą dėl faktiškai valdomų gatvių ir Tauro kalno prieigų lietaus nuotekų tinklų perėmimo savivaldybės nuosavybėn. Tarybai teikiamas projektas dėl gatvių, kurios iki 1998 m. buvo Vilniaus miesto teritorijoje, perėmimo... ❯❯❯
2023-03-08
Vilniuje bus rekonstruojamos prie naujai iškilsiančio „Akropolis Vingis“ komplekso esančios gatvės
Aiškėja, kaip bus pertvarkytas gatvių tinklas prie naujai iškilsiančio Vilniaus „Akropolis Vingis“ ir daugiabučių kvartalo „reVingis“. Sutvarkius aplinkui esančias gatves, į naują traukos objektą bus patogu patekti ne tik automobiliu, bet ir ateiti pėsčiomis ar atvažiuoti... ❯❯❯
2023-03-03
Keičiasi baudos dydis pažeidėjams, kurių automobilius tenka nutempti priverstinai
Kovą sukanka metai, kai Vilniuje imtos taikyti sugriežtintos priemonės kelių eismo taisykles pažeidžiantiems, o teisę nutempti automobilius įgijo ir savivaldybės pareigūnai, ne vien policija. Per mėnesį Vilniuje vien viešosios tvarkos pareigūnai nustatydavo apie 2000 KET... ❯❯❯
2023-03-02
Vilniuje išmontuojami atitvarai kitą žiemą ir vėl saugos naujai pasodintus želdinius
Vilniuje pradedami išmontuoti atitvarai, per žiemą saugoję neseniai pasodintus želdinius nuo druskų ir kitos gatvių taršos. Praėjusį rudenį prie gatvių buvo sumontuota 23 km tokių atitvarų. Kitą žiemą jų vietos bus koreguojamos atsižvelgus į tai, kur bus sodinami nauji... ❯❯❯
2023-03-02