Svarbi informacija
Rugsėjo eismo iššūkiams Vilnius pasiruošė dar vasarą
Rugsėjo mėnesio iššūkiams, kai į gatves išvažiuoja iki 30-60 proc. daugiau automobilių nei vasarą, Vilnius pradėjo ruoštis dar vasaros pradžioje. Kad gatvėse būtų kuo mažiau spūsčių, rugsėjo pirmosiomis savaitėmis dienomis ir piko metu laikinai sustabdomi visi pagrindinių gatvių remonto darbai dienos metu miesto centre ir intensyvaus eismo gatvėse, kad kelio darbai netrukdytų vilniečiams keliauti į darbus, ugdymo įstaigas.
„Rugsėjį į sostinę po atostogų sugrįžta vilniečiai, moksleiviai ir studentai, atvyksta nauji gyventojai bei į gatves suplūsta tūkstančiai transporto priemonių, todėl prireikia laiko, kol eismo srautai gatvėse normalizuojasi, vairuotojai, keleiviai susiplanuoja važiavimo maršrutus. Šįmet įdiegėme kaip niekad daug priemonių, kurie eismo srautus rugsėjį turėtų gerokai sumažinti – tai ir pokyčiai pagrindinėse miesto sankryžose ir perėjose atidarytas Aplinkkelis, sureguliuoti šviesoforai ir didesnis dėmesys viešajam transportui“, – sako Tomas Kamaitis, sostinės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
Eismo pralaidumą gerina ir atnaujinamos miesto gatvės – šįmet jų suremontuota jau 35 kilometrai, o iki šaltojo sezono pradžios suplanuota atnaujinti dar apie 20 km. Kaip ir planuota, rugsėjo pirmosiomis savaitėmis kelių remonto darbai Vilniuje bus vykdomi tik naktimis ir ne piko metu šalutinėse miesto gatvėse. Gatvių remonto darbai dienomis bus tęsiami tik nusistovėjus rugsėjo mėnesio automobilių srautams.
Pastebimos įtakos srautų sumažėjimui turi ir Vakarinis aplinkkelis – atidarius jį sumažėjo transporto srautai pagrindinėse miesto gatvėse. Didžiausia Vakarinio aplinkkelio įtaka bus pastebima rytinio piko metu, kai vairuotojai iš miesto pakraščių savo kelionėms rinksis Vakarinį aplinkkelį. Tranzitinis transportas – sunkiasvorės transporto priemonės ir kt. – renkasi Aplinkkelį, dėl to miesto centre susidaro mažiau spūsčių. Teigiamą Vakarinio aplinkkelio įtaką transporto srautams sustiprina ir pakeistas šviesoforų reguliavimas pagrindinėse miesto sankryžose.
Šią vasarą dvidešimtyje sankryžų, kuriuose dažniausiai susiformuoja spūstys, paruoštos specialios eismo reguliavimo ir šviesoforų valdymo programos didesniam transporto laidumui užtikrinti. Šiose sankryžose esančių šviesoforų reguliavimo programų tikslas – mažinti prastovų trukmę iš labiausiai apkrautų krypčių sankryžoje. Atsižvelgiant į tai, kad eismo valdymo sistema yra automatizuota, ji yra visada pasiruošusi prisitaikyti prie besikeičiančių transporto srautų.
Sostinės savivaldybei vykdant susisiekimo sistemos tobulinimo darbus atkreipiamas dėmesys ne tik į transporto srautų pralaidumą, bet ir eismo dalyvių saugumą. Dėl šios priežasties įrengtos naujos Kalvarijų – J. Treinio g., P. Lukšio – J. Kubiliaus g., Pilaitės – Sidaronių g., ir Kareivių g. sankryžos, rekonstruojamos Savanorių pr. – Sausupio g., Vydūno – Karaliaučiaus g. ir Molėtų pl. – Kairiūkščio g. sankryžos, vairuotojų patogumui įrenginėjama nauja Santaros g. jungtis, pėsčiųjų saugumui įrenginėjamos šviesoforais reguliuojamos perėjos Santariškių g., Kalvarijų g. bei Žirmūnų g.
Beje, šiais metais prie mokymosi įstaigų savivaldybė įrengė patogią naujovę – įlaipinimo-išlaipinimo vietas, pasaulyje populiariai vadinamas „Kiss and Ride“. Tai prie pat mokyklų ir darželių ženklais sužymėtos trumpų sustojimo vietos, skirtos greit ir saugiai išleisti ar pasiimti vaikus, nesudarant spūsčių ir pasirūpinant, kad vaikai išties saugiai pasiektų pamokas ar būrelius. Šiuo metu tokių trumpų sustojimo vietų įrengta net 197 prie 44 švietimo įstaigų ar kitų objektų.
Vilniuje didinamas dviratininkų bei pėsčiųjų saugumas, įrengiami nauji dviračių takai, šviesoforais reguliuojamose sankryžose programuojamos apsaugotos fazės. Atnaujinamas geltonųjų „korių“ ženklinimas sankryžose – toks ženklinimas skatina vairuotojus neblokuoti sankryžos, taip užtikrinant sklandų transporto srautų pralaidumą. Be to, vairuotojų informacinėse švieslentėse pateikiama aktuali informacija apie eismo ribojimus renginių metu, eismo spūstis, vykdomus kelio darbus, taip skatinant vairuotojus rinktis kitus maršrutus ir negaišti laiko spūstyse.
Sostinės savivaldybės tikslas – kad kuo daugiau vilniečių mieste naudotųsi viešuoju transportu, todėl dar liepos pabaigoje Vilniuje pradėjo veikti „Statyk ir važiuok“ (angl. „Park and Ride“) sistema, kurios tikslas – mažinti transporto priemonių skaičių centrinėje Vilniaus dalyje. Vairuotojai skatinami palikti savo automobilius centro prieigose ir kelionę tęsti viešuoju transportu – jeigu 15 automobilių vairuotojų persėda į autobusą, gatvėje atlaisvinama apie 100 m atkarpa. Visos dienos „Statyk ir važiuok“ bilietas kainuoja vos 2 eurus – turint jį galima neribotai tą dieną naudotis sostinės viešuoju transportu, o ir centre nebereikia ieškoti laisvos stovėjimo vietos. Todėl kiekvienas vairuotojas kas mėnesį sutaupytų apie 30 eurų. Pirmosios „Statyk ir važiuok“ aikštelės Vilniuje įrengtos pagrindinėse privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose: Ukmergės g. 246 (šalia PC „Senukai“), Sėlių g. 62 (Žvėryne) ir V. Gerulaičio g. 1 (priešais verslo centrą „Technopolis“).
Šįmet į Vilniaus miesto gatves išvažiuos ir didesnis transporto priemonių skaičius nei vasaros sezono metu. Darbo dienomis į gatves išvažiuos 354 autobusų ir 188 troleibusų, poilsio dienomis – 213 autobusų ir 107 troleibusai. Dažniau važiuos kai kurių maršrutų autobusai ir troleibusai: 3G, 115 maršrutų autobusai ir 18 maršruto troleibusai. Jau po savaitės į gatves išvažiuoja pirmieji 40 naujų autobusų. Pristatyta nauja viešojo transporto bilietų kainodara: patrauklesnės ilgalaikių bilietų kainos. Kaip ir kasmet, viešojo transporto tvarkaraščiai yra priderinami prie mokymosi įstaigų pamokų laiko, darboviečių darbo laiko, didelių pramonės įstaigų darbo grafikų ir pan.
Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, [email protected]
Taip pat skaitykite:
Pradedamas viaduko ties Trakų Voke kapitalinis remontas
Lietuvos automobilių kelių direkcija praneša, kad pradedamas įgyvendinti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 16,017 km viaduko kapitalinio remonto projektas. Šiuo metu vykdomi parengiamieji darbai, greitis viaduku ribojamas iki 50 km/h, o nuo kovo... ❯❯❯
2023-03-24
„Grinda“ atveria duomenis – galima pasitikrinti, ar gatvės valomos laiku
Permainingam žiemos sezonui einant į pabaigą, Vilniaus miesto gatves prižiūrinti „Grinda“ apibendrina jo rezultatus. „Ši žiema buvo išskirtinė tiek kritulių pikais, tiek didžiuliais temperatūrų svyravimais, tad siekdami užtikrinti nepertraukiamą judėjimą sostinės... ❯❯❯
2023-03-14
Informacija apie Vilniaus savivaldybės nuosavybėn svarstomą perimti turtą
Vilniaus miesto savivaldybės tarybai ruošiamasi pateikti projektą dėl faktiškai valdomų gatvių ir Tauro kalno prieigų lietaus nuotekų tinklų perėmimo savivaldybės nuosavybėn. Tarybai teikiamas projektas dėl gatvių, kurios iki 1998 m. buvo Vilniaus miesto teritorijoje, perėmimo... ❯❯❯
2023-03-08
Vilniuje bus rekonstruojamos prie naujai iškilsiančio „Akropolis Vingis“ komplekso esančios gatvės
Aiškėja, kaip bus pertvarkytas gatvių tinklas prie naujai iškilsiančio Vilniaus „Akropolis Vingis“ ir daugiabučių kvartalo „reVingis“. Sutvarkius aplinkui esančias gatves, į naują traukos objektą bus patogu patekti ne tik automobiliu, bet ir ateiti pėsčiomis ar atvažiuoti... ❯❯❯
2023-03-03
Keičiasi baudos dydis pažeidėjams, kurių automobilius tenka nutempti priverstinai
Kovą sukanka metai, kai Vilniuje imtos taikyti sugriežtintos priemonės kelių eismo taisykles pažeidžiantiems, o teisę nutempti automobilius įgijo ir savivaldybės pareigūnai, ne vien policija. Per mėnesį Vilniuje vien viešosios tvarkos pareigūnai nustatydavo apie 2000 KET... ❯❯❯
2023-03-02
Vilniuje išmontuojami atitvarai kitą žiemą ir vėl saugos naujai pasodintus želdinius
Vilniuje pradedami išmontuoti atitvarai, per žiemą saugoję neseniai pasodintus želdinius nuo druskų ir kitos gatvių taršos. Praėjusį rudenį prie gatvių buvo sumontuota 23 km tokių atitvarų. Kitą žiemą jų vietos bus koreguojamos atsižvelgus į tai, kur bus sodinami nauji... ❯❯❯
2023-03-02