Svarbi informacija
Rugsėjo eismo iššūkiams Vilnius pasiruošė dar vasarą
Rugsėjo mėnesio iššūkiams, kai į gatves išvažiuoja iki 30-60 proc. daugiau automobilių nei vasarą, Vilnius pradėjo ruoštis dar vasaros pradžioje. Kad gatvėse būtų kuo mažiau spūsčių, rugsėjo pirmosiomis savaitėmis dienomis ir piko metu laikinai sustabdomi visi pagrindinių gatvių remonto darbai dienos metu miesto centre ir intensyvaus eismo gatvėse, kad kelio darbai netrukdytų vilniečiams keliauti į darbus, ugdymo įstaigas.
„Rugsėjį į sostinę po atostogų sugrįžta vilniečiai, moksleiviai ir studentai, atvyksta nauji gyventojai bei į gatves suplūsta tūkstančiai transporto priemonių, todėl prireikia laiko, kol eismo srautai gatvėse normalizuojasi, vairuotojai, keleiviai susiplanuoja važiavimo maršrutus. Šįmet įdiegėme kaip niekad daug priemonių, kurie eismo srautus rugsėjį turėtų gerokai sumažinti – tai ir pokyčiai pagrindinėse miesto sankryžose ir perėjose atidarytas Aplinkkelis, sureguliuoti šviesoforai ir didesnis dėmesys viešajam transportui“, – sako Tomas Kamaitis, sostinės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
Eismo pralaidumą gerina ir atnaujinamos miesto gatvės – šįmet jų suremontuota jau 35 kilometrai, o iki šaltojo sezono pradžios suplanuota atnaujinti dar apie 20 km. Kaip ir planuota, rugsėjo pirmosiomis savaitėmis kelių remonto darbai Vilniuje bus vykdomi tik naktimis ir ne piko metu šalutinėse miesto gatvėse. Gatvių remonto darbai dienomis bus tęsiami tik nusistovėjus rugsėjo mėnesio automobilių srautams.
Pastebimos įtakos srautų sumažėjimui turi ir Vakarinis aplinkkelis – atidarius jį sumažėjo transporto srautai pagrindinėse miesto gatvėse. Didžiausia Vakarinio aplinkkelio įtaka bus pastebima rytinio piko metu, kai vairuotojai iš miesto pakraščių savo kelionėms rinksis Vakarinį aplinkkelį. Tranzitinis transportas – sunkiasvorės transporto priemonės ir kt. – renkasi Aplinkkelį, dėl to miesto centre susidaro mažiau spūsčių. Teigiamą Vakarinio aplinkkelio įtaką transporto srautams sustiprina ir pakeistas šviesoforų reguliavimas pagrindinėse miesto sankryžose.
Šią vasarą dvidešimtyje sankryžų, kuriuose dažniausiai susiformuoja spūstys, paruoštos specialios eismo reguliavimo ir šviesoforų valdymo programos didesniam transporto laidumui užtikrinti. Šiose sankryžose esančių šviesoforų reguliavimo programų tikslas – mažinti prastovų trukmę iš labiausiai apkrautų krypčių sankryžoje. Atsižvelgiant į tai, kad eismo valdymo sistema yra automatizuota, ji yra visada pasiruošusi prisitaikyti prie besikeičiančių transporto srautų.
Sostinės savivaldybei vykdant susisiekimo sistemos tobulinimo darbus atkreipiamas dėmesys ne tik į transporto srautų pralaidumą, bet ir eismo dalyvių saugumą. Dėl šios priežasties įrengtos naujos Kalvarijų – J. Treinio g., P. Lukšio – J. Kubiliaus g., Pilaitės – Sidaronių g., ir Kareivių g. sankryžos, rekonstruojamos Savanorių pr. – Sausupio g., Vydūno – Karaliaučiaus g. ir Molėtų pl. – Kairiūkščio g. sankryžos, vairuotojų patogumui įrenginėjama nauja Santaros g. jungtis, pėsčiųjų saugumui įrenginėjamos šviesoforais reguliuojamos perėjos Santariškių g., Kalvarijų g. bei Žirmūnų g.
Beje, šiais metais prie mokymosi įstaigų savivaldybė įrengė patogią naujovę – įlaipinimo-išlaipinimo vietas, pasaulyje populiariai vadinamas „Kiss and Ride“. Tai prie pat mokyklų ir darželių ženklais sužymėtos trumpų sustojimo vietos, skirtos greit ir saugiai išleisti ar pasiimti vaikus, nesudarant spūsčių ir pasirūpinant, kad vaikai išties saugiai pasiektų pamokas ar būrelius. Šiuo metu tokių trumpų sustojimo vietų įrengta net 197 prie 44 švietimo įstaigų ar kitų objektų.
Vilniuje didinamas dviratininkų bei pėsčiųjų saugumas, įrengiami nauji dviračių takai, šviesoforais reguliuojamose sankryžose programuojamos apsaugotos fazės. Atnaujinamas geltonųjų „korių“ ženklinimas sankryžose – toks ženklinimas skatina vairuotojus neblokuoti sankryžos, taip užtikrinant sklandų transporto srautų pralaidumą. Be to, vairuotojų informacinėse švieslentėse pateikiama aktuali informacija apie eismo ribojimus renginių metu, eismo spūstis, vykdomus kelio darbus, taip skatinant vairuotojus rinktis kitus maršrutus ir negaišti laiko spūstyse.
Sostinės savivaldybės tikslas – kad kuo daugiau vilniečių mieste naudotųsi viešuoju transportu, todėl dar liepos pabaigoje Vilniuje pradėjo veikti „Statyk ir važiuok“ (angl. „Park and Ride“) sistema, kurios tikslas – mažinti transporto priemonių skaičių centrinėje Vilniaus dalyje. Vairuotojai skatinami palikti savo automobilius centro prieigose ir kelionę tęsti viešuoju transportu – jeigu 15 automobilių vairuotojų persėda į autobusą, gatvėje atlaisvinama apie 100 m atkarpa. Visos dienos „Statyk ir važiuok“ bilietas kainuoja vos 2 eurus – turint jį galima neribotai tą dieną naudotis sostinės viešuoju transportu, o ir centre nebereikia ieškoti laisvos stovėjimo vietos. Todėl kiekvienas vairuotojas kas mėnesį sutaupytų apie 30 eurų. Pirmosios „Statyk ir važiuok“ aikštelės Vilniuje įrengtos pagrindinėse privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose: Ukmergės g. 246 (šalia PC „Senukai“), Sėlių g. 62 (Žvėryne) ir V. Gerulaičio g. 1 (priešais verslo centrą „Technopolis“).
Šįmet į Vilniaus miesto gatves išvažiuos ir didesnis transporto priemonių skaičius nei vasaros sezono metu. Darbo dienomis į gatves išvažiuos 354 autobusų ir 188 troleibusų, poilsio dienomis – 213 autobusų ir 107 troleibusai. Dažniau važiuos kai kurių maršrutų autobusai ir troleibusai: 3G, 115 maršrutų autobusai ir 18 maršruto troleibusai. Jau po savaitės į gatves išvažiuoja pirmieji 40 naujų autobusų. Pristatyta nauja viešojo transporto bilietų kainodara: patrauklesnės ilgalaikių bilietų kainos. Kaip ir kasmet, viešojo transporto tvarkaraščiai yra priderinami prie mokymosi įstaigų pamokų laiko, darboviečių darbo laiko, didelių pramonės įstaigų darbo grafikų ir pan.
Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt
Taip pat skaitykite:
Dėl kelio darbų sostinės Kalvarijų gatvėje – papildomi eismo pasikeitimai
Vykstant nuotekų tinklo projekto įgyvendinimui Kalvarijų gatvėje, nuo spalio 14 d. (pirmadienio) bus taikomi papildomi eismo pasikeitimai.Vairuotojų prašoma kantrybės ir supratingumo, dėmesingai sekti ženklus, o jei pavyksta – rinktis kitus maršrutus. Nuo pirmadienio darbai bus... ❯❯❯
2024-10-09
Pristatomos naujos Daugiabučių modernizacijos architektūros gairės: visuomenė kviečiama teikti siūlymus
Vilniaus miesto savivaldybė kartu su daugiabučių renovacijos projektus administruojančia įstaiga „Atnaujinkime miestą“ ir „2XJ“ architektais pristato Daugiabučių modernizacijos architektūros gaires. Tikimasi, kad architektų ir renovacijos ekspertų parengta studija ateityje... ❯❯❯
2024-10-02
Vilniaus savivaldybė skiria 6 mln. eurų kiemų atnaujinimui: kaip dalyvauti Kaimynijų programoje?
Nuo spalio mėnesio gyventojai kviečiami teikti paraiškas nemokamai susitvarkyti savo kiemus prie senos statybos daugiabučių. Vilniaus miesto savivaldybė patobulino ankstesnę Kaimynijų teritorijų atnaujinimo programą. Nuo šiol joje dalyvauti bus daug paprasčiau. Per pastaruosius metus... ❯❯❯
2024-09-30
Dieną be automobilio bus galimybė pasivažinėti legendiniu retro troleibusu
Rugsėjo 16–22 d. Vilniuje ir kituose šalies miestuose jau ne pirmus metus vyksta tarptautinė iniciatyva – Europos judumo savaitė. Šią savaitę vainikuos Diena be automobilio. Rugsėjo 22 d., sekmadienį, vilniečiai ir miesto svečiai ne tik galės nemokamai važinėti viešuoju... ❯❯❯
2024-09-20
JUDU kviečia dalyvauti „Europos judumo savaitės“ veiklose
Europos judumo savaitė – tarptautinė iniciatyva, skirta didinti gyventojų sąmoningumą apie darnų judumą mieste ir keisti jų keliavimo įpročius, skatinant kasdienėms kelionėms kuo dažniau rinktis alternatyvas automobiliams. Kaip ir kasmet ši savaitė vyks rugsėjo... ❯❯❯
2024-09-17
Vilnius ruošiasi Tarandės tunelio statybai: projektuojamas jungiamasis kelias
Ilgai laukto Tarandės tunelio projektas stumiasi į priekį. Tunelis planuojamas magistraliniame kelyje Vilnius-Panevėžys. Jis padės išspręsti piko metu nuolat susidarančias automobilių spūstis: po darbo iš miesto centro Ukmergės gatve grįžtantys gyventojai išsirikiuoja į ilgą... ❯❯❯
2024-09-16