Svarbi informacija
Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis
Sostinės gatvėse šiandien išbandyta neįprasta transporto priemonė – elektrinis savaeigis automobilis. Lietuvoje iki šiol nematytą inovatyvią ir ekologišką transporto rūšį pirmieji išbandė Baltijos šalių transporto ministrai ir Vilniaus meras Remigijus Šimašius. Jo teigimu, nauja transporto rūšis galėtų tapti papildoma, aplinkai draugiška alternatyva judėjimui sostinėje.
Savaeigį automobilį išmėginti galėjo ir kiekvienas vilnietis bei sostinės svečias, apsilankęs Katedros aikštės prieigose, šalia Valdovų rūmų.
„Vilniuje jau įgyvendinamas sprendimas atnaujinti visus viešojo transporto autobusus, kad jie būtų patogūs, tvarkingi, ir, dauguma, visiškai nauji. Tačiau čia nesiruošiame sustoti. Vilnius neabejotinai bus vienas iš pirmųjų miestų, kur bepiločiai elektriniai autobusai taps ne egzotiška puošmena, o kasdiene viešojo susisiekimo dalimi“, – sako R. Šimašius.
Vilniuje išbandytas savaeigis automobilis NAVYA ARMA – pirmoji tokio tipo transporto priemonė Lietuvoje. Tai yra visiškai autonominė, elektrinė, saugi, patikima ir patogi transporto priemonė, kuria vienu metu gali važiuoti iki 15 žmonių. Normaliu režimu ir normaliomis eismo sąlygomis savaeigis automobilis gali važiuoti aštuonias valandas.
Kaip teigia elektrinio savaeigio automobilio gamintojai iš Prancūzijos įmonės NAVYA, šioje transporto priemonėje sumontuoti naujausios kartos jutikliai, padedantys jai rasti kelią ir efektyviai važiuoti. Dėl šių technologijų šis savaeigis automobilis gali atsidurti praktiškai per kelis centimetrus nuo pageidaujamo maršruto ir nustatyti stacionarias ir mobilias kliūtis kelyje, o taip pat atpažinti kelio ženklus ir šviesoforų signalus tiek dienos metu, tiek naktį.
Uždara NAVYA ARMA automobilio kabina ir patogios sėdynės užtikrina komfortą keleiviams, kurie apsaugomi nuo lietaus, šalčio ir karščio, taip pat – nuo vibracijos judant transporto priemonei. Automatinės durys susietos su balso informacijos pranešimais ir informaciniais vaizdo įrašais, taip užtikrinant saugų įlipimą ir išlipimą.
Pasak elektrinį savaeigį automobilį į Lietuvą atvežusios įmonės „Viltechna“ vadovo Dainiaus Diskos, tokia transporto priemonė galėtų sėkmingai važiuoti Vilniaus senamiestyje ar centrinėmis gatvėmis. Jo manymu, savaeigis automobilis galėtų papildyti ir dabar sostinėje veikiančią viešojo transporto sistemą.
„Tai – kitokio tipo transporto priemonė, ji nėra skirta pervežti didesnį skaičių žmonių. Tačiau savaeigiai automobiliai gali būti naudojami kaip viešojo transporto papildinys greta sostinės autobusų ir troleibusų. Todėl įprastas viešasis transportas taip pat turi vystytis, kas Vilniuje jau ir yra daroma – mieste atsiras beveik 300 visiškai naujų autobusų ir troleibusų. Belieka tik sutvarkyti Lietuvos įstatyminę bazę – autonominių transporto priemonių įstatymas jau yra Seime ir laukia savo eilės. Tikimės, kad Vilniuje vis dažniau sutiksime šią inovatyvią transporto rūšį“, – pasakoja D. Diska.
Savaeigio automobilio NAVYA ARMA techniniai parametrai: ilgis – 4,75 m, plotis – 2,11 m, aukštis – 2,65 m, tuščios transporto priemonės svoris – 2400 kg, elektros variklio galingumas – 15 kW.
Savaeigio automobilio pristatymo sostinėje organizatoriai ir partneriai – Vilniaus miesto savivaldybė, savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“, UAB „Viltechna“ ir asociacija „ITS Lietuva“.
Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt
Taip pat skaitykite:
„Grinda“ pradėjo pilnos apimties Vilniaus Senamiesčio priežiūrą
Miesto aplinkos ir infrastruktūros sprendimus įgyvendinanti įmonė „Grinda“ nuo lapkričio 1 d. pradėjo vykdyti sostinės Senamiesčio priežiūrą. Maždaug 89 hektarų ploto teritorijoje bendrovė šiukšlių surinkimą ir šlavimą, lapų grėbimą, transporto stotelių priežiūrą,... ❯❯❯
2024-11-07
Vėtrungių gatvėje – laikini eismo ribojimai, vertinama oro taršos ir triukšmo problema
Ar galite įsivaizduoti, kaip triukšminga jūsų gyvenamojo rajono gatvė tampa žalesnė, tylesnė, o oras prie jos – švaresnis? Vilniaus Vėtrungių gatvės gyventojai galės pajusti šį pokytį – planuojama gatvę gausiai želdinti, o lapkričio 16–17 d. bus ribojamas eismas, kurio... ❯❯❯
2024-11-07
Pūčkorių arklidėms bus ieškomas nuomininkas, norima ir edukacinių veiklų
Vilniaus miesto Taryba šiandien pritarė išnuomoti senąsias dvaro arklides esančias Pavilnių regioniniame parke (Pūčkorių g. 5A). Iš būsimų nuomotojų tikimasi, kad pastatas bus įveiklintas ir skirtas kultūrinei, sveikatos, sporto ar rekreacinei veiklai. 119,28 kv. m pastatas bus... ❯❯❯
2024-11-06
Tvariam judumui Vilniuje – siūlomi nauji automobilių stovėjimo įkainiai ir lengvatos
Vilniaus miesto savivaldybės taryba ėmėsi svarstyti rinkliavos zonų ir jų apmokestinimo pokyčius. Didelėje dalyje šiuo metu apmokestintų parkavimo vietų užimtumas siekia 85 proc. ir daugiau viso laiko, vairuotojams tenka sukti ratus aplink norimas, bet nuolat užimtas stovėjimo... ❯❯❯
2024-11-06
Vilniaus senamiestyje planuojama mažos taršos zona
Pagal LR alternatyvių degalų įstatymą, savivaldybių tarybos privalo ne vėliau kaip iki 2025 m. sausio 1 d. nustatyti mažos taršos zonas didžiuosiuose miestuose. Vilnius ne išimtis – Vilniaus miesto taryba pradėjo svarstyti mažos taršos zonos nustatymą senamiestyje, siekiant... ❯❯❯
2024-11-06
Gyventojai aktyviai aptarinėjo korinių aikštelių įrengimą, darbai jau vyksta
Nuo balandžio iki liepos mėnesio Vilniaus miesto savivaldybės infrastruktūros specialistai kelis vakarus per savaitę leido susitikimuose su gyventojais. Jie vyko kiemuose, kuriuose šiemet planuojama atnaujinti stovėjimo aikšteles: pagal poreikį pakeisti asfalto ir šaligatvių dangas,... ❯❯❯
2024-10-31