Svarbi informacija
Vilniaus viešuoju transportu – daugiau kaip pusė milijono kelionių kasdien, populiariausi – greitieji autobusai
Kiekvieną darbo dieną Vilniuje viešuoju transportu atliekama maždaug 514 tūkst. kelionių, o net du trečdaliai jų – autobusais. Šiuos skaičius ir kitas įdomias kelionių viešuoju transportu sostinėje tendencijas atskleidė SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atliktas 2017 m. keleivių srautų tyrimas. Išanalizavus jo rezultatus pirmą kartą sudarytos interaktyvios Vilniaus miesto viešojo transporto keleivių srautų kartogramos, su kuriomis susipažinti kviečiamas kiekvienas: http://arcg.is/0nL8Ta.
„Nuolat stebime susisiekimo mieste situaciją ir ieškome efektyviausių sprendimų, kurie padėtų gerinti viešojo transporto sistemą Vilniuje. Reguliariai kas dvejus metus atliekamas keleivių srautų tyrimas atskleidžia daug svarbių detalių, kuriomis remdamiesi organizuojame keleivių poreikius atitinkančius maršrutus, keičiame jų trasas, koordinuojame persėdimų sistemą, parenkame tinkamą viešojo transporto priemonių skaičių ir vykdome kitus reikalingus pakeitimus. Keleivių srautų tyrimo analizė ir išvados, kurioms mūsų specialistai skiria daug dėmesio, padeda organizuoti sklandesnį susisiekimą Vilniuje, o patogesnė ir kiekvienam sostinės viešojo transporto keleiviui draugiškesnė susisiekimo sistema yra visos mūsų komandos tikslas“, – sako Vaidotas Meškauskas, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Bendrųjų reikalų departamento vadovas, vykdantis direktoriaus funkcijas.
Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad darbo dieną viešuoju transportu yra atliekama maždaug 514 tūkst. maršrutinių kelionių. Savaitgaliais jų fiksuojama mažiau – šeštadieniais maždaug 233 tūkst., o sekmadieniais maždaug 200 tūkst. kelionių per dieną. 67,5 proc. visų viešojo transporto kelionių atliekama autobusais. Pagrindiniais ir privežamaisiais autobusais keliauja 42 proc. miestiečių, greitaisiais – 26 proc., o troleibusais atliekama 32 proc. kelionių.
Tyrimas parodė, kad daugiausiai keleivių darbo dienomis važiuoja tais maršrutais, kurių trasa jungia tankiausiai apgyvendintus Vilniaus mikrorajonus su miesto centru, ir maršrutais, kurių trasa driekiasi per svarbius persėdimo taškus: Santariškės-Stotis ir Fabijoniškės-Oro uostas. Būtent šiais maršrutais važiuoja greitieji autobusai 1G Stotis-Kalvarijų g.-Santariškės, 2G Santariškės-Laisvės pr.-Stotis bei 3G Fabijoniškės-Centras-Oro uostas, kuriuose fiksuojami didžiausi keleivių skaičiai darbo dienomis. Bendras šiais maršrutais atliekamų kelionių skaičius yra 81 tūkst., o tai sudaro 16 proc. visų per darbo dieną atliekamų kelionių. Iš troleibusų darbo dienomis populiariausi yra 2 Saulėtekis-Žygimantų g.-Stotis ir 7 Pašilaičiai-Justiniškės-Žvėrynas-Stotis maršrutai. Jais atitinkamai atliekama 19,7 tūkst. ir 21,5 tūkst. kelionių.
Savaitgalio dienomis populiariausi sostinėje yra 53 Fabijoniškės-Kalvarijų-Pylimo g.-Stotis maršruto autobusai, kurių trasa driekiasi apimdama pagrindines persėdimo stoteles (Stotis, Žaliasis tiltas, Pramogų arena) bei jungia geležinkelio ir autobusų stotis su didžiaisiais prekybos centrais. Šeštadienį ir sekmadienį 53 maršrute vyksta net 34,1 tūkst. kelionių.
Atlikus keleivių srautų tyrimo analizę pagal paros laikotarpį nustatyta, kad didžiausi srautai fiksuojami rytinio (nuo 7.00 val. iki 8.30 val.) bei vakarinio (nuo 16.00 iki 18.00 val.) piko metu. Darbo dienomis didžiausi keleivių srautai pastebimi vakarinio piko metu – nuo 17.00 iki 17.30 val. įlipusių keleivių skaičius viršija 25,8 tūkst. ribą. Ryte nuo 7.30 val. iki 8.00 val. skaičiuojama 24,3 tūkst. įlipusių keleivių. Savaitgalio dienomis keleivių srautų pikas fiksuojamas nuo 12.30 iki 14.00 val., tačiau jis nėra pastovus ir dažniausiai priklauso nuo mieste vykstančių renginių, oro sąlygų, kitų faktorių.
Taip pat remiantis tyrimo rezultatais nustatyta ir visų viešojo transporto stotelių paklausa. Populiariausios stotelės pagal per darbo dieną įlipusių ir išlipusių keleivių skaičių yra šios: Žaliasis tiltas link Santariškių (20,5 tūkst. keleivių), Žaliasis tiltas link centro (16,9 tūkst. keleivių), Europos a. link Pilaitės (9,7 tūkst. keleivių), Vinco Kudirkos a. link Žaliojo tilto (9,5 tūkst. keleivių). Itin dideli keleivių srautai fiksuojami ir stotelėse Stotis, kurios išdėstytos aplink geležinkelio stoties žiedinę sankryžą. Bendras jose įlipusių ir išlipusių keleivių per darbo dieną skaičius siekia net 36,4 tūkst.
Vertinant viešojo transporto keleivių srautus taip pat nustatyta, kad intensyviausios yra Žaliojo tilto žiedinė sankryža, kurioje srautas viršija 34 tūkst. per darbo dieną pravažiavusių keleivių skaičių, ir Edukologijos universiteto žiedinė sankryža, kurioje fiksuojama 22,8 tūkst. keleivių. Kalvarijų, Vilniaus, Juozo Tumo-Vaižganto, Teodoro Narbuto bei Konstitucijos pr. yra intensyviausios sostinės gatvės pagal fiksuojamus viešojo transporto keleivių srautus.
Keleivių srautų tyrimas atliktas 2017 m. pabaigoje ir truko pusantro mėnesio. Jo metu SĮ „Susisiekimo paslaugos“ siekė nustatyti viešojo transporto poreikį Vilniaus mieste, įvertinti naudojimosi juo pokyčius ir išsiaiškinti, kuriose stotelėse fiksuojami didžiausi keleivių srautai. Visi maršrutai buvo tiriami po tris kartus: vieną darbo dieną, šeštadienį ir sekmadienį. Vykdant tyrimą naudoti automatinės keleivių skaičiavimo įrangos ir natūrinių keleivių srautų stebėjimų duomenys.
Su visu keleivių srautų tyrimu ir interaktyviomis kartogramomis susipažinkite čia: http://arcg.is/0nL8Ta, o tyrimo santrauka čia: http://bit.ly/ViešojoTransportoKeleiviųSrautųTyrimas2017.
Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, [email protected]
Taip pat skaitykite:
Pradedamas viaduko ties Trakų Voke kapitalinis remontas
Lietuvos automobilių kelių direkcija praneša, kad pradedamas įgyvendinti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 16,017 km viaduko kapitalinio remonto projektas. Šiuo metu vykdomi parengiamieji darbai, greitis viaduku ribojamas iki 50 km/h, o nuo kovo... ❯❯❯
2023-03-24
„Grinda“ atveria duomenis – galima pasitikrinti, ar gatvės valomos laiku
Permainingam žiemos sezonui einant į pabaigą, Vilniaus miesto gatves prižiūrinti „Grinda“ apibendrina jo rezultatus. „Ši žiema buvo išskirtinė tiek kritulių pikais, tiek didžiuliais temperatūrų svyravimais, tad siekdami užtikrinti nepertraukiamą judėjimą sostinės... ❯❯❯
2023-03-14
Informacija apie Vilniaus savivaldybės nuosavybėn svarstomą perimti turtą
Vilniaus miesto savivaldybės tarybai ruošiamasi pateikti projektą dėl faktiškai valdomų gatvių ir Tauro kalno prieigų lietaus nuotekų tinklų perėmimo savivaldybės nuosavybėn. Tarybai teikiamas projektas dėl gatvių, kurios iki 1998 m. buvo Vilniaus miesto teritorijoje, perėmimo... ❯❯❯
2023-03-08
Vilniuje bus rekonstruojamos prie naujai iškilsiančio „Akropolis Vingis“ komplekso esančios gatvės
Aiškėja, kaip bus pertvarkytas gatvių tinklas prie naujai iškilsiančio Vilniaus „Akropolis Vingis“ ir daugiabučių kvartalo „reVingis“. Sutvarkius aplinkui esančias gatves, į naują traukos objektą bus patogu patekti ne tik automobiliu, bet ir ateiti pėsčiomis ar atvažiuoti... ❯❯❯
2023-03-03
Keičiasi baudos dydis pažeidėjams, kurių automobilius tenka nutempti priverstinai
Kovą sukanka metai, kai Vilniuje imtos taikyti sugriežtintos priemonės kelių eismo taisykles pažeidžiantiems, o teisę nutempti automobilius įgijo ir savivaldybės pareigūnai, ne vien policija. Per mėnesį Vilniuje vien viešosios tvarkos pareigūnai nustatydavo apie 2000 KET... ❯❯❯
2023-03-02
Vilniuje išmontuojami atitvarai kitą žiemą ir vėl saugos naujai pasodintus želdinius
Vilniuje pradedami išmontuoti atitvarai, per žiemą saugoję neseniai pasodintus želdinius nuo druskų ir kitos gatvių taršos. Praėjusį rudenį prie gatvių buvo sumontuota 23 km tokių atitvarų. Kitą žiemą jų vietos bus koreguojamos atsižvelgus į tai, kur bus sodinami nauji... ❯❯❯
2023-03-02