Vilniaus meras atliekų pertvarką aptarė su vežėjais

Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius ir administracijos direktorius Povilas Poderskis šiandien pasikvietė atliekas vežančių bendrovių vadovus bei „Vilniaus atliekų sistemos administratoriaus“ (VASA) vadovą Rimantą Juknevičių aptarti nuo gegužės 1 dienos įsigaliojusią atliekų pertvarką ir jos įgyvendinimo metu kylančius iššūkius.

„Atliekų reforma, įvykusi Vilniuje, buvo neišvengiama ir palietė absoliučiai visus vilniečius: kalbame apie apie 30 tūkst. konteinerių 100 tūkstančių adresų. Atsiprašome gyventojų dėl kilusių nesklandumų. Jie yra taisomi ir bus ištaisyti artimiausiu metu. Pagrindinė tai lėmusi problema: vežėjų teritorijų persiskirstymas. Nežinomose teritorijose sunkiau surasti, privažiuoti prie šiukšlių, yra sudarytos kliūtys, kurias nevisas pavyko pašalinti. Todėl prašome gyventojų šiuo laikotarpiu sudaryti kuo geresnes sąlygas patekti prie konteinerių. Šiandien mieste dirba 3 stipriausios šiukšlių tvarkymo įmonės, sparčiai reaguoja ir sprendžia iškilusias problemas ir greitai miestas bus dar švaresnis nei iki gegužės 1-osios.“ – sako Administracijos direktorius Povilas Poderskis.

Viena didesnių problemų, kurias įvardijo vežėjai – neprivažiuojami, užrakinti konteineriai, kurių neįmanoma surasti ir sutvarkyti. Nesklandumų būtų žymiai mažiau, jei keli šimtai vilniečių, įmonių ir į bendrijas susibūrusių gyventojų pasirūpintų, kad naujasis vežėjas galėtų pasiekti užraktais ir užtvarais apsaugotus konteinerius. Ką daryti? – pasidomėti pasikeitusiu nauju atliekų vežimo grafiku (atliekuadministratorius.lt) ir suteikti galimybę naujajam vežėjui išvežti atliekas laiku. Šiuo metu vežėjai organizuoja papildomus greitojo reagavimo reisus, operatyviai sprendžia situacijas, kai tik gauna informaciją apie neišvežtas šiukšles. Pranešimą apie neišvežtas atliekas prašoma registruoti adresu: siuksles.vilnius.lt

Nuo gegužės 1 d. Vilniuje pasikeitus atliekų surinkimo bei išvežimo tvarkai, aptarnavimo zonoms bei atliekų vežėjams, keitėsi ir atliekų surinkimo grafikai.

Vilnius buvo suskirstytas į penkias atliekų surinkimo ir vežimo zonas, kuriose mišrių komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo paslaugas teikia trys vežėjai: UAB „Ecoservice“, UAB „Ekonovus“ ir UAB „VSA Vilnius“, atrinkti viešojo konkurso būdu. Informaciją apie tai, kuriai tvarkymo zonai priskirtas konkretus gyvenamasis būstas, kas dabar atsakingas už atliekų surinkimą, tvarkos palaikymą galima rasti tinklalapyje atliekuadministratorius.lt

Vienas didesnių iššūkių šiuo metu – individualiose valdose stovintys užrakinti konteineriai, kuriuos, pasikeitus atliekų vežimo grafikui, vilniečiai turėtų išvežti į sutartą vietą, leisti juos sužymėti. Atnaujinti grafikai skelbiami tinklapyje: atliekuadministratorius.lt

Vežėjai patikino, kad jei gyventojai ar įmonės pageidaus keisti konteinerį į didesnį, tai bus padaryta pagal poreikį. Apie tai reikia informuoti atliekų administratorių – savivaldybės įmonę VASA. Grafikai taip pat gali būti koreguojami pagal gyventojų poreikius grafikas gali būti tankinamas, siekiant atliekų vežimo reformą optimizuoti ir padaryti patogią, efektyvią ir ekonomiškai naudingą gyventojams.

Pasak Administracijos direktoriaus Povilo Poderskio, šios reformos esmė – tvarkingiems vilniečiams nebeteks mokėti už tuos verslus ir gyventojus, kurie iki šiol apskritai nieko nemokėjo. Už atliekas mokės visi gyventojai. Už atsakingą atliekų tvarkymą bus sumokėta mažiausia įmanoma kaina. Daugeliui gyventojų atliekų išvežimo kaina mažėja. Su atliekomis bus tvarkomasi atsakingai, ir gyvensime švariame mieste.

Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt