Search Icon

Struktūra ir kontaktai

Dažniausiai užduodami klausimai

Pranešti apie problemą mieste

Registracija į darželius ir mokyklas

Gyvenamosios vietos deklaravimas

Dokumento statuso patikrinimas

Siekiama reformuoti sostinės savivaldybę: mažiau biurokratijos, greitesnės paslaugos

Vilniaus miesto savivaldybėje numatyta beprecedentė Lietuvoje visos administracijos reforma. Jeigu sostinės Tarybą kitą savaitę pritars šiam klausimui, savivaldybės administracija priartės prie geriausių ir moderniausių šiuo metu pasaulyje veikiančių viešojo valdymo modelių, o vilniečiams paslaugos bus suteikiamos greičiau.

„Įvairiais sprendimais, duomenų atvėrimu, moderniais klientų aptarnavimo metodais jau kuris laikas sėkmingai triname atstumą tarp viešojo valdymo ir privataus sektoriaus. Tačiau šįkart atėjo laikas priimti kardinalius sprendimus, kurie Vilniaus miesto savivaldybę pakeistų iš esmės – sumažėtų biurokratija, prioritetas būtų teikiamas ne vidiniams procesams, o greitesniam ir geresniam gyventojų aptarnavimui, nepriekaištingam paslaugų teikimui. Tai yra ilgalaikis tikslas, kurį mes, neabejoju, pasieksime ir savo patirtimi galėsime pasidalinti su kitomis Lietuvos savivaldybėmis”, – sprendimo esmę aiškina administracijos direktorius Povilas Poderskis.

Pasak jo, šiam tikslui įgyvendinti bus atsisakoma dešimties struktūrinių padalinių – departamentų, nuo šiol didžiausias vienetas administracijoje tampa skyrius. „Po reformos visos paslaugos bus arčiau vilniečių, kurie yra mūsų pagrindiniai ir vieninteliai klientai”, – teigia P. Poderskis.

Skaičiuojama, kad nuo aukščiausio iki žemiausio administracijos darbuotojų lygio šiuo metu savivaldybėje veikia 7 laipteliai, po reformos jų turėtų likti tik 5, be to, atsirastų reali galimybė iniciatyvoms ir idėjoms greičiau pasiekti reikalingus asmenis ir tokiu būdu sparčiau virsti realiais darbais.

Panaikinus departamentų lygmenį, administracijoje ir toliau veiks juos sudaręs 41 skyrius, kuriuos savo atliekamų funkcijų ir teikiamų paslaugų prasme galima suskirstyti į tris grupes: tiesiogiai paslaugas gyventojams ir miesto svečiams teikiantys skyriai, kaip švietimas, socialinės paslaugos; netiesiogiai paslaugas per miesto aplinką ir gerovę teikiantys skyriai, pavyzdžiui, infrastruktūros ar miesto plėtros skyriai. Galiausiai, trečia grupė, kuri užtikrins sklandų administracijos veikimą – teisės grupė, personalo skyrius.

Administracijos darbuotojai ketinamą tarybai teikti reorganizacijos planą taip pat sutiko palankiai.

„Šie pokyčiai aiškiau apibrėš skyrių vadovų atsakomybę, leis geriausiai išnaudoti jų stipriąsias puses bei kompetencijų spektrą. Taip pat turėsime galimybę sparčiau auginti naujus vadovus, kadangi turėsime 41 tiesioginį skyrių vadovą su didesne atsakomybe ir sprendimų priėmimo laisve”, – sako laikinai einanti Personalo departamento vadovės pareigas Lina Koriznienė.

Savivaldybės atstovai pabrėžia, kad administracijos struktūros modernizavimas atliekamas sklandžiai ir draugišku darbuotojams būdu – visiems iš karto teikiami pasiūlymai toliau tęsti karjerą savivaldybėje ir tik tuomet analizuojami individualūs atvejai, kuomet darbuotojai tokių pasiūlymų nepriima. Iš beveik 800 pateiktų pasiūlymų toliau tęsti darbus tik keliolika kol kas nėra pateikę galutinio atsakymo arba jau yra pranešę, kad norės pasitraukti iš administracijos.

Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt