Svarbi informacija
Sostinės savivaldybės su policija surengtame reide – sustiprinta A juostų ir geltonųjų „korių“ kontrolė
Atėjus rugsėjui, kai transporto srautai palyginti su vasara išauga iki 30 procentų, sostinės savivaldybė pastebi, kad vairuotojai, ypač naujokai didmiestyje, ignoruodami taisykles važiuoja viešajam transportui skirtomis A juostomis, užkemša geltonuosius „korius“ sankryžose – taip sudarydami daug nepatogumų keliaujantiems viešuoju transportu ir kitiems vairuotojams. Savivaldybės inicijuoto reido metu siekta atkreipti dėmesį į vairavimo kultūrą ir geltonųjų korių bei A juostų svarbą sklandesniam ir saugesniam eismui. Taisyklių nepaisantiems vairuotojams reido metu primintos Kelių eismo taisyklės.
„Visų eismo dalyvių – automobilių, važiuojančių viešuoju transportu, pėsčiųjų bei dviratininkų – kultūringas elgesys ir abipusė pagarba užtikrina sklandų judėjimą miesto gatvėmis. Piktybiškas ir savanaudiškas elgesys, kai bandoma kaip nors pralėkti per sankryžą ar apvažiuoti susidariusią spūstį, sukelia pavojingas situacijas ir kitų vairuotojų nepasitenkinimą. Juk pagarba vienas kitam nekainuoja nieko, tačiau padeda kiekvienam judėti sklandžiai. Atsakingai ruošdamiesi rudeniui ir suintensyvėjusiam transporto eismu miesto gatvėse ir keliuose kai itin padaugėja jaunųjų eismo dalyvių, atnaujinome gatvių ir pėsčiųjų perėjų ženklinimą“, – sako Tomas Kamaitis, Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
Vilniuje geltonuoju „koriu“ pažymėtos net 79 sankryžos, o A juostų skirtų visuomeniniam transportui ilgis siekia apie 36 km. Sankryžos pažymėtos geltonomis linijomis ir informaciniais skydais „Neblokuokite sankryžos“ užtikrina sklandžias eismo sąlygas sankryžose ir didesnį transporto srautų pralaidumą. Primenama, kad sankryžos blokavimas ir kliūties joje sudarymas ne tik sukelia nepatogumų kitiems vairuotojams, bet ir gali pažeidėjui užtraukti administracinę baudą nuo 28 iki 86 eurų. Autobusų juosta – skirta tik viešajam transportui, siekiant pagreitinti šio transporto judėjimą ir išvengti eismo spūsčių. Šia juosta gali naudotis ir taksi, elektromobiliai ir 4 ar daugiau keleivių vežanti transporto priemonė. Vairuotojui, važiuojančiam A juosta gresia bauda nuo 30 iki 90 eurų.
Pasak Vilniaus apskrities Kelių policijos valdybos viršininko Dainiaus Šalomsko, kaip ir kasmet rugsėjo mėnesį sostinės gatvėse dirba 30 proc. daugiau policijos pajėgų nei įprastai, siekiant operatyviai reaguoti į eismo įvykius ar kitus eismą trikdančius incidentus. Kelių policijos pareigūnai, siekdami atkreipti dėmesį į vairavimo kultūrą, eismo dalyvių sąmoningumą, saugų manevravimą, sankryžų kirtimą piko metu budi ir reguliuoja pačias intensyviausias miesto sankryžas: Savanorių prospekto, Tūkstantmečio ir Geležinio Vilko gatvių žiedo, Konstitucijos prospekto, T. Narbuto ir Geležinio Vilko gatvių žiedo, Pilaitės prospekte, Kalvarijų, Kareivių ir Ozo gatvių, A. Goštauto, Žygimantų ir Vilniaus gatvių, Konstitucijos prospekto ir L. Kačinskio gatvės bei Konstitucijos prospekto ir Linkmenų gatvės.
„Pirmiausiai norėtume atkreipti dėmesį tų vairuotojų, kurie Vilniuje pirmą kartą, ir paprašyti būti atidiems pėstiesiems, įvertinti savo galimybes dalyvauti eisme ir vairavimo patirtį. Taip pat būti atidiems rytinių ir vakarinių pikų metu, kertant sankryžas, neįvažiuoti į sankryžą, jei už jos stovi automobilis, ir netrukdyti kertančiųjų sankryžą eismo. Prisiminti, kad A raide pažymėta juosta gali važiuoti visuomeninis transportas ir tos transporto priemonės, kurios nurodytos kelio ženklinime. Visų eismo dalyvių saugumas sostinės gatvėse bei užmiesčio keliuose priklauso nuo abipusio atsargumo, pagarbos ir vienų kitiems pareigų laikymosi“, – pasakojo Vilniaus apskrities Kelių policijos valdybos viršininkas Dainius Šalomskas.
Vilniuje, siekiant efektyviau valdyti eismą, iš anksto ruoštasi – pasitelktos įvairios priemonės: atnaujintas šviesoforų valdymo sistemos reguliavimas, aktyviau naudojami atviri eismo srautų duomenys ir platesnis tiesioginio vaizdo fiksavimo ir perdavimo miesto eismo valdymo centrui kamerų tinklas. Planuojama, kad net 50 stebėjimo kamerų tiesioginis vaizdas bus perduotas iš įvairių miesto vietų eismo valdymo centrui, o tai ne tik leis efektyviau panaudoti mieste jau esančią infrastruktūrą, tačiau svarbiausia – stebėti eismo situacijas realiuoju laiku ir operatyviai priimti reikalingus reguliavimo sprendimus. Taip pat papildomai buvo atlikti „žaliųjų bangų“ veikimo patikrinimai ir atsižvelgiant į gautus rezultatus buvo atlikti šviesoforų reguliavimo ir valdymo programų pakeitimai, kalibravimo darbai Laisvės pr., Ukmergės g., Ateities g., Savanorių pr., Molėtų pl. ir kitose „karštose“ sostinės gatvėse.
Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, [email protected]
Taip pat skaitykite:
Vilniuje pradeda veikti nauji daugiafunkciai greičio matuokliai
Pastaruoju metu daug dėmesio sulaukę 16 naujų sostinės greičio matuoklių eismo taisyklių pažeidimus fiksuos jau nuo trečiadienio, liepos 19 dienos. Iki šiol naujieji matuokliai veikė bandomosios eksploatacijos režimu ir už fiksuotą pažeidimą administracinio nusižengimo... ❯❯❯
2023-07-17
Dėl aukšto gaisringumo lygio kai kuriuose miškuose prašoma nesilankyti
Artimiausiu metu ir toliau prognozuojami sausi orai, todėl miško gaisrų pavojus itin išaugęs. Vilniaus kaimyninėse miškingose teritorijose susiklostė ypač nepalanki situacija – Nemenčinės regioninio padalinio teritorijoje šiuo metu vyrauja V miškų gaisringumo klasė. Miškininkai... ❯❯❯
2023-06-15
T. Narbuto ir Saltoniškių gatvių sankryžoje patobulinta pėsčiųjų ir dviračių infrastruktūra
Gerinant pėsčiųjų ir dviratininkų susisiekimą, T. Narbuto ir Saltoniškių gatvių sankryžoje įrengta šviesoforais reguliuojama pėsčiųjų perėja ir dviračių pervaža. Užtikrinant tiek pėsčiųjų, tiek dviratininkų, kertančių Saltoniškių gatvę, saugumą, minėtoje... ❯❯❯
2023-06-09
Savivaldybės viešosios tvarkos skyriui – 15 metų
Vilniaus miesto savivaldybės Viešosios tvarkos skyriui jau 15 metų. Prieš pusantro dešimtmečio sostinėje įsteigti specializuotą už viešosios tvarkos priežiūrą ir kontrolę atsakingą padalinį buvo itin didelis poreikis. Per tuos metus reikšmingai išaugo ir pats Skyrius, ir jo... ❯❯❯
2023-06-02
Vilnius imasi įsisenėjusios el. paspirtukų problemos: bus taikomos eismą reguliuojančios priemonės
Gerinant elektrinių paspirtukų ir kitų sostinės eisme dalyvaujančių dalyvių saugumą, Vilniaus miesto savivaldybė įveda priemones, kuriomis siekiama spręsti opiausias el. paspirtukų sukeliamas problemas bei aiškiai apibrėžti jų naudojimo taisykles. Planuojamos taikyti... ❯❯❯
2023-05-30
Eismo pakeitimai Laisvės pr. – Viršuliškių g. sankryžoje
Šių metų balandžio mėnesį JUDU (SĮ Susisiekimo paslaugos) eismo organizavimo skyriaus specialistai, norėdami įvertinti transporto srautų pralaidumą ir sankryžų saugumą, Vilniuje atliko transporto srautų tyrimą. Įvertinus jų rezultatus buvo nutarta pagerinti Viršuliškių g.... ❯❯❯
2023-05-29