Svarbi informacija
Sostinėje pirmieji kintami kelio ženklai – mažins spūstį Geležinio Vilko ir Žalgirio g. sankryžoje
Sostinėje pirmieji kintami kelio ženklai – mažins spūstį Geležinio Vilko ir Žalgirio g. sankryžoje
Nuo šios savaitės Geležinio Vilko ir Žalgirio g. sankryžoje vairuotojai pastebės naujovę – pirmuosius Lietuvoje ir Vilniuje kintamus kelio ženklus „Eismo kryptys sankryžoje“. Juos įrengus šios „karštos“ sostinės sankryžos pralaidumas antrąja eismo juosta galėtų padidėti maždaug 30 proc., o spūstis sumažėti maždaug 25 proc. Ženklų įrengimo darbai pradedami šį trečiadienį, o veikti sankryžoje pradės dar šią savaitę.
„Geležinio Vilko – Žalgirio g. sankryžoje, važiuojant nuo Geležinio Vilko g. link Žalgirio g., neretai fiksuojama spūstis, kurios ilgis piko valandomis siekia net iki 400 metrų. Skaičiuojama, jog judant nuo Geležinio Vilko g. link Žalgirio g. ir apsisukant, pirmąja eismo juosta rytinio piko metu vidutiniškai per valandą pravažiuoja 500, o antrąja gerokai mažiau – 350 automobilių. Spūstis sudaro kliūtį norintiems važiuoti tiesiai Geležinio Vilko g. link tunelio ar žiedinės sankryžos, dėl to dar labiau mažėja bendras sankryžos pralaidumas. Nuolat ieškome sprendimų, kaip spręsti pralaidumo bei saugumo problemas, mažinti spūstis ir taip taupyti vairuotojų laiką, todėl šioje sankryžoje įrengiami pirmieji Vilniuje ir pirmieji Lietuvoje būtent tokie kintami ženklai – Eismo kryptis sankryžoje“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.
A. Apanovič priduria, jog viena iš priežasčių, lemiančių grūstį Geležinio Vilko – Žalgirio g. sankryžoje, yra ta, jog antroji eismo juosta, skirta važiuoti nuo Geležinio Vilko g. link Žalgirio g., šiuo metu nėra pakankamai efektyviai išnaudojama. Vairuotojai dažnu atveju nesirenka jos, nes pagal esamą vertikalųjį ženklinimą už sankirtos norint nuvažiuoti į Žalgirio g. būtina persirikiuoti į pirmąją juostą.
Eismo kryptys sankryžoje (507 Kelių eismo taisyklių kelio ženklas) veiks tokiu principu, jog važiuojantiems nuo Geležinio Vilko g. link Žalgirio g. ir apsisukant, kai degs žalias šviesoforo signalas, bus įjungiamas tokio tipo ženklas ir vairuotojai galės drąsiai važiuoti abiem juostomis į Žalgirio g.:
Visais kitais atvejais prioritetas bus skiriamas važiuojantiems Geležinio Vilko g. link Molėtų pl. (nuo tunelio). Tuo metu bus įjungiamas tokio tipo ženklas:
„Planuojama, jog šioje sankryžoje įrengus kintamus kelio ženklus, pralaidumas antrąja eismo juosta galėtų padidėti maždaug 30 proc. – iki 500 automobilių per valandą, o spūstis sumažėtų maždaug 25 proc. – apie 100 metrų. Bendras pralaidumas šia kryptimi galėtų padidėti maždaug 15 procentų, o tai reiškia, kad per metus šia kryptimi važiuojantys vairuotojai sutaupytų maždaug 160 val. laiko. Be to, sumažėjus spūsčiai, nebebūtų sudaroma kliūtis tiesiai Geležinio Vilko g. link tunelio ar žiedinės sankryžos važiuojančioms transporto priemonėms“, – teigia A. Apanovič.
Įrengus šiuos kintamus kelio ženklus, prognozuojamas ir didesnis saugumas Geležinio Vilko – Žalgirio g. sankryžoje, sumažinant eismo įvykių skaičių. Šiuo metu eismo įvykiai šioje sankryžoje neretai įvyksta rikiavimosi į kitą eismo juostą metu arba kai vairuotojai važiuoja iš pirmosios juostos tiesiai, o kiti pažeisdami KET iš antros juostos važiuoja į dešinę Žalgirio g. kryptimi. Planuojama, jog kintami kelio ženklai padės išvengti šių probleminių situacijų.
Įrengus šiuos pirmuosius kintamus kelio ženklus, bus stebima situacija, o išanalizavus rezultatus svarstomos panaudojimo kitose lokacijose ir plėtros galimybės.
Taip pat skaitykite:
Pristatomos naujos Daugiabučių modernizacijos architektūros gairės: visuomenė kviečiama teikti siūlymus
Vilniaus miesto savivaldybė kartu su daugiabučių renovacijos projektus administruojančia įstaiga „Atnaujinkime miestą“ ir „2XJ“ architektais pristato Daugiabučių modernizacijos architektūros gaires. Tikimasi, kad architektų ir renovacijos ekspertų parengta studija ateityje... ❯❯❯
2024-10-02
Vilniaus savivaldybė skiria 6 mln. eurų kiemų atnaujinimui: kaip dalyvauti Kaimynijų programoje?
Nuo spalio mėnesio gyventojai kviečiami teikti paraiškas nemokamai susitvarkyti savo kiemus prie senos statybos daugiabučių. Vilniaus miesto savivaldybė patobulino ankstesnę Kaimynijų teritorijų atnaujinimo programą. Nuo šiol joje dalyvauti bus daug paprasčiau. Per pastaruosius metus... ❯❯❯
2024-09-30
Dieną be automobilio bus galimybė pasivažinėti legendiniu retro troleibusu
Rugsėjo 16–22 d. Vilniuje ir kituose šalies miestuose jau ne pirmus metus vyksta tarptautinė iniciatyva – Europos judumo savaitė. Šią savaitę vainikuos Diena be automobilio. Rugsėjo 22 d., sekmadienį, vilniečiai ir miesto svečiai ne tik galės nemokamai važinėti viešuoju... ❯❯❯
2024-09-20
JUDU kviečia dalyvauti „Europos judumo savaitės“ veiklose
Europos judumo savaitė – tarptautinė iniciatyva, skirta didinti gyventojų sąmoningumą apie darnų judumą mieste ir keisti jų keliavimo įpročius, skatinant kasdienėms kelionėms kuo dažniau rinktis alternatyvas automobiliams. Kaip ir kasmet ši savaitė vyks rugsėjo... ❯❯❯
2024-09-17
Vilnius ruošiasi Tarandės tunelio statybai: projektuojamas jungiamasis kelias
Ilgai laukto Tarandės tunelio projektas stumiasi į priekį. Tunelis planuojamas magistraliniame kelyje Vilnius-Panevėžys. Jis padės išspręsti piko metu nuolat susidarančias automobilių spūstis: po darbo iš miesto centro Ukmergės gatve grįžtantys gyventojai išsirikiuoja į ilgą... ❯❯❯
2024-09-16
Europos miestų programa kviečia jaunimą kartu spręsti darnaus judumo iššūkį
Vilnius, ateinančių metų Europos žalioji sostinė, bendradarbiaudama su užsienio ekspertais siekia sumažinti automobilizacijos lygį mieste. Spalio 17–18 dienomis Vilniaus miesto savivaldybė kartu su Europos miestų tinklu „Eurocities“ organizuoja „Next Generation Academy –... ❯❯❯
2024-09-04