Svarbi informacija
Viešasis transportas Vilniuje judės greičiau – Ukmergės gatvė tik pradžia
Sostinės Ukmergės gatvės A juosta važiuoti galės viešasis transportas, elektromobiliai, taip pat nuo šios savaitės sugrąžinamas taksi judėjimas. Tyrimas ir rezultatų analizė parodė, kad spalį Ukmergės gatvės dalyje įrengus guminius bortelius, kurie A juostą atskyrė nuo bendro automobilių srauto, viešojo transporto greitis didėjo iki 30 proc., o pažeidėjų sumažėjo beveik dvigubai. Taksi automobiliams važiuoti A juosta vėl leidžiama, nes atlikus tyrimą paaiškėjo, jog jų judėjimas ryškios įtakos viešojo transporto greičiui nedaro.
„Siekiame, kad kelionės viešuoju transportu būtų kuo greitesnės ir patogesnės, o miestiečiai tai pastebi – keleivių srautai auga. Atnaujinant autobusų ir troleibusų parką taip pat galvojame ir apie būdus, kurie padėtų trumpinti pačios kelionės trukmę. A juostų plėtrai ir pažeidėjų kontrolei skirsime ypatingą dėmesį. Ukmergės gatvės pilotinio projekto rezultatai parodė, kad einame teisinga linkme“, – sako Vilniaus miesto vicemeras Vytautas Mitalas.
Spalio mėn. dalyje Ukmergės gatvės įrengti borteliai, kurie atskyrė A juostą ir apribojo potencialių pažeidėjų patekimą į ją, taip pat uždraustas 4+, taksi automobilių judėjimas. Lapkričio pradžioje dvi savaites darbo dienomis SĮ „Susisiekimo paslaugos“ stebėjo atkarpą nuo I. Šeiniaus iki Saltoniškių stotelių – fiksavo viešojo transporto greičio pokyčius, taip pat ir pažeidėjus. Viešojo transporto juostos atskyrimas pažeidėjų skaičių padėjo sumažinti bene dvigubai. Atkarpose, kuriose fizinio atskyrimo nėra, per vieną rytinio piko valandą buvo užfiksuota 313 pažeidėjų. Įrengus bortelius ir judėti Ukmergės gatvės dalyje leidžiant viešajam transportui, elektromobiliams ir taksi, vidutinis pažeidėjų skaičius buvo 171.
„Rytinio piko metu atkarpoje nuo Igno Šeiniaus iki Šeškinės poliklinika stotelės viešojo transporto greitis padidėjo iki 18 proc., nuo Šeškinės poliklinika iki Ukmergės stotelės – iki 24 proc., o nuo Ukmergės iki stotelės Šeškinė – net iki 30 procentų. Kasdien darbo dienomis Ukmergės gatve centro kryptimi keliauja iki 15 tūkst. viešojo transporto keleivių, kuriems kelionės jau tapo greitesnės – skaičiuojame, kad rytinio piko metu kasdien per darbo dieną sutaupysime iki 180 keleivių valandų. Šiuo metu mieste yra 36 kilometrai A juostų, jų tinklą planuojama praplėsti. Keleivių apklausos rodo, jog būtent kelionės greitis yra vienas tų faktorių, kurie skatina miestiečius rinktis viešąjį transportą“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
Šiuo metu Vilniaus mieste pažeidimus viešojo transporto juostose fiksuoja gatvėse sumontuoti greičio matuokliai bei didžiojoje dalyje troleibusų ir autobusų įrengti vaizdo registratoriai ir vaizdo kameros, kurių skaičių kitąmet planuojama plėsti. Taip pat prisideda ir policijos pareigūnai, kurie organizuoja reidus ir kontroliuoja važiavimą A juostomis. Kitąmet kontrolei planuojama pasitelkti ir naujus greičio matuoklius, kurie padės dar efektyviau nustatyti viešojo transporto juostomis važiuojančius pažeidėjus.
Viešojo transporto eismo juostos Vilniuje įrengiamos įvertinant keleivių srautus, kelionės trukmę ir viešojo transporto greitį, esamų A juostų tinklo nuoseklumą, realų viešojo transporto judėjimą, taip pat įtaką automobilių greičiui ir bendram eismo judėjimui bei pralaidumui.
Per 2020-2021 m. A juostas preliminariai planuojama įrengti T. Narbuto, Kalvarijų, Ozo, Kareivių gatvėse. Taip pat bus vertinamos ir kitos gatvės, kuriose galėtų atsirasti viešojo transporto juostos arba stiprėti jų kontrolė siekiant didinti viešojo transporto greitį.
Primenama, jog mieste yra kelių kategorijų A juostos. Vienomis be viešojo transporto gali važiuoti elektromobiliai, taksi ir 4+ automobiliai, kitomis – viešasis transportas, elektromobiliai ir taksi. Vairuotojų prašoma stebėti kelio ženklus, ženklinimą ir laikytis kelių eismo taisyklių.
Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt
Taip pat skaitykite:
Mažos taršos zonos pilotinis projektas – siekiama išbandyti naudingumą
Nuo gruodžio 2 d. startuoja Vilniaus mažos taršos zonos pilotinis projektas (ES Horizon 2020, „CF4Cities“ projektas). Šia iniciatyva siekiama išbandyti mažos taršos zonos veikimo principus ir naudingumą Senamiesčio teritorijos dalyje. Pilotinio projekto metu bus atliekami oro... ❯❯❯
2024-12-02
Keičiasi komunalinių atliekų tvarkymo rinkliavos dydis: kainas iš dalies reguliuos valstybė
Vilniaus miesto savivaldybės taryboje pradėti svarstyti vietinės rinkliavos už komunalinių ir kitų buityje susidarančių atliekų surinkimą ir tvarkymą nuostatai bei rinkliavos dydis. Miesto Tarybai pritarus, vidutinio 60 kv. m buto savininkui rinkliava už komunalinių atliekų... ❯❯❯
2024-11-27
Patvirtintos naujos automobilių stovėjimo Vilniuje lengvatos ir įkainiai
Nuo kitų metų liepos 1 d. keisis automobilių statymo Vilniaus mieste politika ir parkavimo zonose taikoma rinkliava. Tokį sprendimą sostinės savivaldybės taryba priėmė siekdama efektyviau reguliuoti stovėjimo vietų užimtumą. Atsižvelgiant į nuolat perpildytas stovėjimo zonas,... ❯❯❯
2024-11-27
Vilniaus senamiestyje patvirtinta mažos taršos zonos riba
Vilniaus savivaldybės taryba priėmė sprendimą dėl mažos taršos zonos nustatymo. Ji sostinėje atsiras vadovaujantis LR alternatyvių degalų įstatymu, pagal kurį didžiųjų miestų ir kurortinės savivaldybės privalo ne vėliau kaip iki 2025 m. sausio 1 d. nustatyti mažos taršos... ❯❯❯
2024-11-27
Vėtrungių gatvėje – laikini eismo ribojimai, vertinama oro taršos ir triukšmo problema
Ar galite įsivaizduoti, kaip triukšminga jūsų gyvenamojo rajono gatvė tampa žalesnė, tylesnė, o oras prie jos – švaresnis? Vilniaus Vėtrungių gatvės gyventojai galės pajusti šį pokytį – planuojama gatvę gausiai želdinti, o lapkričio 16–17 d. bus ribojamas eismas, kurio... ❯❯❯
2024-11-12
Daugiabučių modernizacijos architektūros gairės: gyventojai pateikė konkrečių pastebėjimų dėl patalpų mikroklimato
Gyventojų susidomėjimas daugiabučių modernizacijos procesais auga, todėl kuriant pastatų atnaujinimo kokybę gerinančius projektus, jie aktyviai įsitraukia. Vilniaus miesto savivaldybės kartu su daugiabučių atnaujinimą administruojančia įstaiga „Atnaujinkime miestą“ ir... ❯❯❯
2024-11-11