Svarbi informacija
„Grinda“ stato modernią požeminę lietaus nuotekų valyklą Upės gatvėje
Bendrovei „Grinda“ vykdant T. Narbuto-Upės g. paviršinių nuotekų tinklų rekonstrukciją, daugiausia dėmesio iki šiol buvo skiriama T. Narbuto gatvės atkarpai. Suprantama – tai yra viena svarbiausių Vilniaus miesto transporto arterijų, liūčių metu kentėjusi nuo užtvindymo. Vis dėlto čia vykdoma paviršinių nuotekų tinklų rekonstrukcija apima kur kas didesnį miesto plotą – naujasis 1,6 m skersmens lietaus nuotekų surinkimo kolektorius drieksis apie 1200 m, kur tarp Maloniosios gatvės ir Neries upės kur bus įrengta moderni požeminė lietaus nuotekų valykla.
„Vilniaus paviršinių nuotekų tinklų rekonstrukcija – vienas didžiausių ir svarbiausių dešimtmečio regioninių projektų ne tik sostinėje, bet ir visoje Lietuvoje. Iš viso Upės, Sėlių, Saltoniškių, T. Narbuto gatvėse planuojama rekonstruoti ar naujai pakloti apie 1000 m įvairaus skersmens paviršinių nuotekų tinklų, įrengti nuotekų surinkimo šulinius, paskirstymo kameras. Nuotekos bus valomos, dėl stipresnės liūties nebetvins gatvės, bus išspręsti aktualūs aplinkosaugos klausimai“, – teigia vicemeras Vytautas Mitalas.

Nuotr. Sauliaus Žiūros
Šiuo metu „Grinda“ montuoja paviršinių nuotekų valymo įrenginius. Pasitelkus galingą kėlimo techniką, Prancūzijoje pagal specialų užsakymą pagamintos ir po 12 t sveriančios 14 m ilgio naftos ir smėlio gaudyklės nuleistos į joms paruoštą duobę. Vėliau prie jų bus prijungta srauto paskirstymo kamera, taršos monitoringą ir vandens srautą matuojanti įranga. Visi paviršinių nuotekų valyklos elementai bus paslėpti po žeme.
„Bendrovė aplinkos apsaugai skiria ypatingą dėmesį. Vieni pirmųjų Lietuvoje savo lėšomis įsirengėme saulės jėgainę, rekonstravome Karoliniškių lietaus nuotekų valyklą, šiuo metu įsibėgėja T. Narbuto-Saltoniškių paviršinių nuotekų kolektorių rekonstrukcija. Mąstyti „ekologiškai“ būtina visiems. Įmonė yra pasiruošusi priimti drąsius ir ryžtingus sprendimus, kad urbanizacijos poveikis aplinkai būtų kuo mažesnis“,– sako UAB „Grinda“ direktorius Kęstutis Vaicekiūtis.
Valytas lietaus nuotekas numatoma išleisti į Nerį. Tam nuo valymo įrenginių iki Neries upės bus įrengtas 1,6 m diametro vamzdis ir paviršinių nuotekų tekėjimo greičio malšinimo priemonės, o pačioje krantinėje – išleistuvas. Dėl statybos darbų šioje Neries krantinės dalyje bus nutiestas laikinas pėsčiųjų ir dviračių takas. Išleistuvo statybą užbaigti ir krantinę vilniečiams vėl atidaryti planuojama iki kovo pabaigos. Tuo metu darbai persikels į kitas rekonstruojamas tinklo atkarpas.
Paviršinių nuotekų kolektoriaus tiesimo darbai pradedami nuo Upės gatvės ir judės link T. Narbuto gatvės, prie vamzdyno nuolat prijungiant naujas tinklo atšakas. Tokiu būdu paviršinių nuotekų valykla pradės veikti kur kas anksčiau nei bus užbaigtas visas projektas.
Tokios apimties darbai urbanizuotoje teritorijoje yra itin sudėtingi – po intensyvaus eismo gatvėmis driekiasi elektros, šilumos, dujų, vandens tiekimo, buitinių nuotekų ir komunikacijų tinklai. Būtent todėl po Upės, Saltoniškių ir T. Narbuto gatvėmis paviršinių nuotekų kolektorius bus tiesiamas ne atvirojo kasimo, o požeminio gręžimo (mikrotuneliavimo) būdu, taip sumažinant eismo ribojimus ir rangos darbų laiką.
T. Narbuto-Saltoniškių gatvės lietaus nuotekų tinklo rekonstrukcijos projektas paskelbtas geriausiu 2019 m. Lietuvos inžinerinių tinklų BIM projektu. Rekonstrukciją planuojama užbaigti iki 2021 m. Preliminari jos kaina – 5,14 mln. eurų.
Regioninės svarbos projektas „Paviršinių nuotekų sistemų tvarkymas Vilniaus mieste“ finansuojamas Europos Sąjungos Sanglaudos fondo, Vilniaus miesto savivaldybės ir UAB „Grinda“ lėšomis. Viso projekto vertė yra 26 mln. eurų, jo įgyvendinimą prižiūri Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA)
Taip pat skaitykite:
Renovacijos projektus Vilniuje kuruojanti Eglė Randytė: „Tikslas – ne atimti kompensacijas, o skatinti renovaciją“
Nuvilnijus informacijos bangai, kad sostinės gyventojai, gaunantys kompensacijas už šildymą ir balsuojantys prieš renovaciją, valstybės paramos nebegaus, patikslinama, kokių priemonių artimiausiu metu bus imtasi. Vilniaus miesto savivaldybė kompensacijas mažinti nutarė nuo šio... ❯❯❯
2023-09-21
Siekiant gerinti gatvių kokybę, Vilniuje skenuojamos gatvių dangos
Šiais metais Vilniaus miesto gatvės vėl bus skenuojamos siekiant įvertinti asfalto dangos nusidėvėjimą. Remiantis gautais duomenimis bus sudėlioti gatvių remonto prioritetai – tai leidžia ir kasmet sutaupyti apie 5 proc. gatvių remontui skiriamų lėšų. 2023 m. bus nuskenuota... ❯❯❯
2023-09-13
Ateities kurą gamins Vilniuje, testuojami vandeniliu varomi autobusai
Vilniaus miesto savivaldybė kartu su partneriu AB Vilniaus šilumos tinklai pasirašė sutartį su Centrine projektų valdymo agentūra dėl žaliojo vandenilio gamybos, kuris bus naudojamas viešajame transporte. Taip pat šiuo metu sostinėje išbandomi Portugalijoje gaminti vandeniliu... ❯❯❯
2023-09-12
Nuo rytojaus Vilniaus centre el. paspirtukus privaloma palikti tik specialiose stovėjimo vietose
Nuo šio penktadienio, rugsėjo 1 d. sostinės centrinėje dalyje įsigalioja nauja privaloma el. paspirtukų statymo tvarka. Ja vadovaujantis dalijimosi platformų paslaugomis besinaudojantys el. paspirtukų vairuotojai nuomojamus paspirtukus sostinės centre galės palikti tik specialiose... ❯❯❯
2023-08-31
Atidaroma nauja gatvės atkarpa Vilniuje – gyventojams judėti bus dar paprasčiau
Pirmadienį (rugpjūčio 14 d.) atidaroma nauja dviejų eismo juostų atkarpa Pilaitėje, Smalinės gatvėje. Susisiekimas tarp Pilaitės rajono dalių gyventojams bus dar paprastesnis. Šalia esančių namų gyventojų patogumui įrengtas pėsčiųjų, dviračių takas ir nauja viešojo... ❯❯❯
2023-08-11
Keičiamas eismo organizavimas Geležinio Vilko g.–Molėtų pl.–Mokslininkų g. sankryžoje
Po Mykolo Lietuvio gatvės asfaltavimo darbų pabaigos, tranzitinio transporto srautai M. Lietuvio gatvėje ir Mokslininkų gatvės atkarpoje tarp Ukmergės g. ir Molėtų pl. dar labiau padidėjo, todėl siekiant užtikrinti maksimalią eismo saugą, nuo rugpjūčio 8 d. Geležinio Vilko... ❯❯❯
2023-08-09