Svarbi informacija
„Grinda“ stato modernią požeminę lietaus nuotekų valyklą Upės gatvėje
Bendrovei „Grinda“ vykdant T. Narbuto-Upės g. paviršinių nuotekų tinklų rekonstrukciją, daugiausia dėmesio iki šiol buvo skiriama T. Narbuto gatvės atkarpai. Suprantama – tai yra viena svarbiausių Vilniaus miesto transporto arterijų, liūčių metu kentėjusi nuo užtvindymo. Vis dėlto čia vykdoma paviršinių nuotekų tinklų rekonstrukcija apima kur kas didesnį miesto plotą – naujasis 1,6 m skersmens lietaus nuotekų surinkimo kolektorius drieksis apie 1200 m, kur tarp Maloniosios gatvės ir Neries upės kur bus įrengta moderni požeminė lietaus nuotekų valykla.
„Vilniaus paviršinių nuotekų tinklų rekonstrukcija – vienas didžiausių ir svarbiausių dešimtmečio regioninių projektų ne tik sostinėje, bet ir visoje Lietuvoje. Iš viso Upės, Sėlių, Saltoniškių, T. Narbuto gatvėse planuojama rekonstruoti ar naujai pakloti apie 1000 m įvairaus skersmens paviršinių nuotekų tinklų, įrengti nuotekų surinkimo šulinius, paskirstymo kameras. Nuotekos bus valomos, dėl stipresnės liūties nebetvins gatvės, bus išspręsti aktualūs aplinkosaugos klausimai“, – teigia vicemeras Vytautas Mitalas.

Nuotr. Sauliaus Žiūros
Šiuo metu „Grinda“ montuoja paviršinių nuotekų valymo įrenginius. Pasitelkus galingą kėlimo techniką, Prancūzijoje pagal specialų užsakymą pagamintos ir po 12 t sveriančios 14 m ilgio naftos ir smėlio gaudyklės nuleistos į joms paruoštą duobę. Vėliau prie jų bus prijungta srauto paskirstymo kamera, taršos monitoringą ir vandens srautą matuojanti įranga. Visi paviršinių nuotekų valyklos elementai bus paslėpti po žeme.
„Bendrovė aplinkos apsaugai skiria ypatingą dėmesį. Vieni pirmųjų Lietuvoje savo lėšomis įsirengėme saulės jėgainę, rekonstravome Karoliniškių lietaus nuotekų valyklą, šiuo metu įsibėgėja T. Narbuto-Saltoniškių paviršinių nuotekų kolektorių rekonstrukcija. Mąstyti „ekologiškai“ būtina visiems. Įmonė yra pasiruošusi priimti drąsius ir ryžtingus sprendimus, kad urbanizacijos poveikis aplinkai būtų kuo mažesnis“,– sako UAB „Grinda“ direktorius Kęstutis Vaicekiūtis.
Valytas lietaus nuotekas numatoma išleisti į Nerį. Tam nuo valymo įrenginių iki Neries upės bus įrengtas 1,6 m diametro vamzdis ir paviršinių nuotekų tekėjimo greičio malšinimo priemonės, o pačioje krantinėje – išleistuvas. Dėl statybos darbų šioje Neries krantinės dalyje bus nutiestas laikinas pėsčiųjų ir dviračių takas. Išleistuvo statybą užbaigti ir krantinę vilniečiams vėl atidaryti planuojama iki kovo pabaigos. Tuo metu darbai persikels į kitas rekonstruojamas tinklo atkarpas.
Paviršinių nuotekų kolektoriaus tiesimo darbai pradedami nuo Upės gatvės ir judės link T. Narbuto gatvės, prie vamzdyno nuolat prijungiant naujas tinklo atšakas. Tokiu būdu paviršinių nuotekų valykla pradės veikti kur kas anksčiau nei bus užbaigtas visas projektas.
Tokios apimties darbai urbanizuotoje teritorijoje yra itin sudėtingi – po intensyvaus eismo gatvėmis driekiasi elektros, šilumos, dujų, vandens tiekimo, buitinių nuotekų ir komunikacijų tinklai. Būtent todėl po Upės, Saltoniškių ir T. Narbuto gatvėmis paviršinių nuotekų kolektorius bus tiesiamas ne atvirojo kasimo, o požeminio gręžimo (mikrotuneliavimo) būdu, taip sumažinant eismo ribojimus ir rangos darbų laiką.
T. Narbuto-Saltoniškių gatvės lietaus nuotekų tinklo rekonstrukcijos projektas paskelbtas geriausiu 2019 m. Lietuvos inžinerinių tinklų BIM projektu. Rekonstrukciją planuojama užbaigti iki 2021 m. Preliminari jos kaina – 5,14 mln. eurų.
Regioninės svarbos projektas „Paviršinių nuotekų sistemų tvarkymas Vilniaus mieste“ finansuojamas Europos Sąjungos Sanglaudos fondo, Vilniaus miesto savivaldybės ir UAB „Grinda“ lėšomis. Viso projekto vertė yra 26 mln. eurų, jo įgyvendinimą prižiūri Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA)
Taip pat skaitykite:
Pradedamas viaduko ties Trakų Voke kapitalinis remontas
Lietuvos automobilių kelių direkcija praneša, kad pradedamas įgyvendinti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 16,017 km viaduko kapitalinio remonto projektas. Šiuo metu vykdomi parengiamieji darbai, greitis viaduku ribojamas iki 50 km/h, o nuo kovo... ❯❯❯
2023-03-24
„Grinda“ atveria duomenis – galima pasitikrinti, ar gatvės valomos laiku
Permainingam žiemos sezonui einant į pabaigą, Vilniaus miesto gatves prižiūrinti „Grinda“ apibendrina jo rezultatus. „Ši žiema buvo išskirtinė tiek kritulių pikais, tiek didžiuliais temperatūrų svyravimais, tad siekdami užtikrinti nepertraukiamą judėjimą sostinės... ❯❯❯
2023-03-14
Informacija apie Vilniaus savivaldybės nuosavybėn svarstomą perimti turtą
Vilniaus miesto savivaldybės tarybai ruošiamasi pateikti projektą dėl faktiškai valdomų gatvių ir Tauro kalno prieigų lietaus nuotekų tinklų perėmimo savivaldybės nuosavybėn. Tarybai teikiamas projektas dėl gatvių, kurios iki 1998 m. buvo Vilniaus miesto teritorijoje, perėmimo... ❯❯❯
2023-03-08
Vilniuje bus rekonstruojamos prie naujai iškilsiančio „Akropolis Vingis“ komplekso esančios gatvės
Aiškėja, kaip bus pertvarkytas gatvių tinklas prie naujai iškilsiančio Vilniaus „Akropolis Vingis“ ir daugiabučių kvartalo „reVingis“. Sutvarkius aplinkui esančias gatves, į naują traukos objektą bus patogu patekti ne tik automobiliu, bet ir ateiti pėsčiomis ar atvažiuoti... ❯❯❯
2023-03-03
Keičiasi baudos dydis pažeidėjams, kurių automobilius tenka nutempti priverstinai
Kovą sukanka metai, kai Vilniuje imtos taikyti sugriežtintos priemonės kelių eismo taisykles pažeidžiantiems, o teisę nutempti automobilius įgijo ir savivaldybės pareigūnai, ne vien policija. Per mėnesį Vilniuje vien viešosios tvarkos pareigūnai nustatydavo apie 2000 KET... ❯❯❯
2023-03-02
Vilniuje išmontuojami atitvarai kitą žiemą ir vėl saugos naujai pasodintus želdinius
Vilniuje pradedami išmontuoti atitvarai, per žiemą saugoję neseniai pasodintus želdinius nuo druskų ir kitos gatvių taršos. Praėjusį rudenį prie gatvių buvo sumontuota 23 km tokių atitvarų. Kitą žiemą jų vietos bus koreguojamos atsižvelgus į tai, kur bus sodinami nauji... ❯❯❯
2023-03-02