Svarbi informacija
Ozo kvartale automobiliai bus statomi sklandžiau – keičiasi stovėjimo tvarka
Sostinės Ozo kvartale šią savaitę pradedami automobilių stovėjimo tvarkos pakeitimai – jis tampa žaliąja rinkliavos zona. Pokyčiai įgyvendinami siekiant efektyviau reguliuoti automobilių srautus, chaotišką parkavimą, skatinti alternatyvų judėjimą ir mažinti asmeninio transporto naudojimą – šioje vietoje koncentruojasi verslo įmonės, sparčiai auga ir kvartalo gyventojų skaičius. Planuojama, kad įvedus rinkliavą už automobilių statymą, jie bus statomi tvarkingiau. Šią savaitę pradėti ženklinimo, parkavimo aparatų įrengimo darbai, o vairuotojų prašoma atidumo ir stebėti kelio ženklus, kurie nurodys, kokiomis dienomis, valandomis reikia mokėti už stovėjimą.
„Vilniaus, kaip ir daugelio užsienio didžiųjų miestų, automobilių stovėjimo politikos tikslas yra mažinti asmeninio transporto naudojimą, skatinti alternatyvius keliavimo būdus, efektyviau išnaudoti transporto priemonių stovėjimo vietas, gerinti gyvenamąją aplinką ir gyvenimo kokybę, taip įgyvendinant miesto darnaus judumo plano tikslus. Mūsų patirtis rodo, kad esant nemokamam transporto priemonių stovėjimui automobiliai dažnu atveju yra statomi chaotiškai, o aikštelių ar gatvių užpildymas viršija 100 proc. Tokiose vietose, pradėjus rinkti vietinę rinkliavą už automobilių statymą, užimtumas sumažėja iki tokio lygio, kad tiek gyventojai, tiek kiti vairuotojai be didesnių laisvos vietos paieškų randa, kur pastatyti automobilį, be to, dažniau apgalvoja ir alternatyvius keliavimo būdus – pavyzdžiui, viešuoju transportu ar bent jau jungiantis į bendrus ekipažus su kolegomis, šeimos nariais. Kadangi Ozo kvartale koncentruojasi tiek nemaža dalis gyventojų, tiek verslo įmonės, natūralu, jog parkavimas gana chaotiškas, reikalingi pokyčiai – matome tai ir atlikdami įmonių kasdieninių keliavimo įpročių tyrimus“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
M. Gusarovienė priduria, kad tiek Vilniuje atlikti stebėjimai, tiek užsienio miestų praktika rodo, jog parkavimo vietų užimtumui viršijant 85 proc. stovėjimo vietos tampa nebeefektyvios, nebeatlieka savo funkcijos, o vairuotojai priversti gaišti laiką ieškant laisvos vietos. Pernelyg didelis stovėjimo vietų užimtumas taip pat skatina netvarkingai palikti automobilius, sudaryti eismo spūstis, avarines situacijas ir didinti aplinkos taršą, triukšmo lygį.
Ozo kvartalo automobilių stovėjimo tvarkos pokyčiai įgyvendinami remiantis Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimu, kuriame numatyta bendro naudojimo automobilių stovėjimo vietoms taikyti žaliosios rinkliavos zonos tarifus. Mokamas stovėjimas galios nuo pirmadienio iki šeštadienio 8.00 – 18.00 val. ir jam bus taikoma 0,30 Eur valandinė rinkliava. Automobilius Ozo kvartale paliekantiems dažnai rekomenduojama iš anksto apmokėti 33 Eur mėnesio rinkliavą, kuri galioja žalioje zonoje.
Gyventojams rekomenduojama pasirūpinti SĮ „Susisiekimo paslaugos“ išduodamais leidimais statyti automobilius. Juos įsigyti galima www.parking.lt arba Klientų aptarnavimo centruose: Gedimino pr. 9A (Vinco Kudirkos a.) arba Geležinkelio g. 16 (Geležinkelio stotyje).
Šiuo metu Ozo kvartale yra statomi kelio ženklai ir įrengiami bilietų automatai. Planuojama, kad visi darbai bus baigti šios savaitės viduryje, o vairuotojams primenama, kad vietinę rinkliavą mokėti reikia vadovaujantis būtent kelio ženklais.
Taip pat skaitykite:
„Grinda“ atveria duomenis – galima pasitikrinti, ar gatvės valomos laiku
Permainingam žiemos sezonui einant į pabaigą, Vilniaus miesto gatves prižiūrinti „Grinda“ apibendrina jo rezultatus. „Ši žiema buvo išskirtinė tiek kritulių pikais, tiek didžiuliais temperatūrų svyravimais, tad siekdami užtikrinti nepertraukiamą judėjimą sostinės... ❯❯❯
2023-03-14
Informacija apie Vilniaus savivaldybės nuosavybėn svarstomą perimti turtą
Vilniaus miesto savivaldybės tarybai ruošiamasi pateikti projektą dėl faktiškai valdomų gatvių ir Tauro kalno prieigų lietaus nuotekų tinklų perėmimo savivaldybės nuosavybėn. Tarybai teikiamas projektas dėl gatvių, kurios iki 1998 m. buvo Vilniaus miesto teritorijoje, perėmimo... ❯❯❯
2023-03-08
Vilniuje bus rekonstruojamos prie naujai iškilsiančio „Akropolis Vingis“ komplekso esančios gatvės
Aiškėja, kaip bus pertvarkytas gatvių tinklas prie naujai iškilsiančio Vilniaus „Akropolis Vingis“ ir daugiabučių kvartalo „reVingis“. Sutvarkius aplinkui esančias gatves, į naują traukos objektą bus patogu patekti ne tik automobiliu, bet ir ateiti pėsčiomis ar atvažiuoti... ❯❯❯
2023-03-03
Keičiasi baudos dydis pažeidėjams, kurių automobilius tenka nutempti priverstinai
Kovą sukanka metai, kai Vilniuje imtos taikyti sugriežtintos priemonės kelių eismo taisykles pažeidžiantiems, o teisę nutempti automobilius įgijo ir savivaldybės pareigūnai, ne vien policija. Per mėnesį Vilniuje vien viešosios tvarkos pareigūnai nustatydavo apie 2000 KET... ❯❯❯
2023-03-02
Vilniuje išmontuojami atitvarai kitą žiemą ir vėl saugos naujai pasodintus želdinius
Vilniuje pradedami išmontuoti atitvarai, per žiemą saugoję neseniai pasodintus želdinius nuo druskų ir kitos gatvių taršos. Praėjusį rudenį prie gatvių buvo sumontuota 23 km tokių atitvarų. Kitą žiemą jų vietos bus koreguojamos atsižvelgus į tai, kur bus sodinami nauji... ❯❯❯
2023-03-02
Aiškėja, kaip keisis gatvės prie naujojo „Akropolio“ Vingyje
Visuomenei pristatyti gatvių prie naujai iškilsiančio „Akropolis Vingis“ ir daugiabučių kvartalo „reVingis“ rekonstrukcijos projektiniai pasiūlymai. Rekonstruojant gatves daug dėmesio skirta pėsčiųjų ir dviračių takams bei želdynams. Planuojama Eigulių gatvės... ❯❯❯
2023-02-10