Search Icon

Struktūra ir kontaktai

Dažniausiai užduodami klausimai

Pranešti apie problemą mieste

Registracija į darželius ir mokyklas

Gyvenamosios vietos deklaravimas

Dokumento statuso patikrinimas

Kur kreiptis psichologinės pagalbos karantino metu?

Karantinas trunka ilgiau nei dvi savaites. Tai sunki patirtis visiems. Baimė užsikrėsti, nerimas dėl finansinių problemų, darbo vietų praradimo. Socialinis karantinas, artimų kontaktų nebuvimas, fizinis atsiribojimas nuo draugų, kolegų darbe, dažnai nuo tėvų-senjorų, senelių, būtinumas keisti įpročius ir kasdienius ritualus – visa tai labai sunku. Tai neigiamai veikia mūsų psichikos sveikatą.

Pacientams, psichologinė pagalba teikiama kreipiantis į Psichikos sveikatos centrus, prie kurių pacientai yra prisirašę. Pagalba teikiama naudojantis informacinėmis ir elektroninių ryšių priemonėmis, kuriomis yra galimybė identifikuoti pacientą, t. y. paciento nurodytu telefonu, socialinių tinklų ar kitų bendravimui skirtų programų pagalba, suderinus tai su pacientu.

Psichologinę pagalbą teikiančios įstaigos susisiekia su planinėms paslaugoms užsiregistravusiais pacientais ir susitaria su jais dėl nuotolinių paslaugų teikimo. Kitos Psichikos sveikatos centruose paslaugos (vaistų išrašymas, psichoterapija, dienos stacionaro), teikiamos pagal įstaigos patvirtintą tvarką, pacientai yra informuojami atskirai.

Žmonės, besikreipiantys psichologo konsultacijos, šią paslaugą gaus anonimiškai, nes nėra būdo saugiai identifikuoti skambinančiojo nuotoliniu būdu.

Taip pat Koronaviruso infekcijos (COVID-19) pandemijos metu prieinamą ir konfidencialią psichologinę pagalbą visuomenei aktyviau teikia emocinės paramos linijos, dalis iš jų – visą parą: „Jaunimo linija“, „Vaikų linija“, „Vilties linija“, „Pagalbos moterims linija“, „Linija doverija“. Jų kontaktus galima rasti čia: http://www.klausau.lt/telefonai

Neseniai pradėjo veikti iniciatyva, kurios tikslas – teikti emocinę paramą Lietuvos medikams ir jų artimiesiems, susiduriantiems su didžiule kasdiene įtampa. Prie iniciatyvos prisijungė daugiau kaip 150 kvalifikuotų psichologų ir psichoterapeutų, jie teiks nemokamas ir konfidencialias psichologines konsultacijas. Iniciatyvą galima rasti čia: www.medo.lt/psichologo-pagalba

Taip pat prisiminkime, bet kokiose ekstremaliose situacijose pagyvenę ir ribotai galintys savimi pasirūpinti žmonės yra itin pažeidžiami. Saviizoliacijos laikotarpiu turime puikią galimybę prasmingai leisti laiką rūpindamiesi kitais.

  • Parodykime, kad jie yra svarbūs ir jums rūpi. Reguliariai pasidomėkime jų nuotaika, poreikiais, savijauta. Pasikalbėkime apie tai, kas jiems tuo metu svarbu. Bendravimas su kitais reikalingas visiems, tačiau jis ypač svarbus tiems, kurie yra vieniši.
  • Padėkime susiorientuoti sveikatos išsaugojimui svarbios informacijos sraute. Patarkime, kaip epidemijos laikotarpiu jie turėtų rūpintis savo higiena ir sveikata. Paaiškinkime, kaip reikėtų elgtis, jei pablogėtų sveikata.
  • Padėkime pasinaudoti technologijomis nuotoliniu būdu apmokant sąskaitas, užsisakant maistą, medikamentus ar kitas būtinas prekes.

KAIP PADĖTI SAU

Pasikeitus kasdienybei ir gyvenimo sąlygoms, neretai gali kilti nerimas, stresas ar baimės. Dalinamės patarimais, kaip palaikyti gerą psichikos sveikatą karantino ir saviizoliacijos metu:

🖥 Stenkitės mažiau naršyti internete. Naujienas, susijusias su COVID-19, skaitykite tik vieną arba du kartus per dieną. Ieškokite informacijos tik patikimuose šaltiniuose – Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijaWorld Health Organization (WHO).
🧘‍♀️ Pasirūpinkite savimi – giliai kvėpuokite, medituokite, sveikai maitinkitės, reguliariai mankštinkitės, kelkitės ir eikite miegoti įprastu ritmu.
🏠 Pasistenkite  laikytis įprasto kasdienio gyvenimo režimo (kelkitės ir eikite miegoti įprastu metu, sveikai maitinkitės, mankštinkitės, palaikykite švarą, vėdinkite patalpas, rūpinkitės buitimi).
📗 Užsiimkite mėgstama veikla – skaitykite knygas, klausykite muzikos, pieškite. Galbūt šis laikas Jums padės atrasti ir naujus hobius.
👱‍♀️👱‍♂️ Bendraukite su artimaisiais ir draugais nuotolinio ryšio priemonėmis.
🙏 Jausti nerimą ir baimę yra normalu. Kalbėkitės apie savo jausmus su artimaisiais, draugais ir žmonėmis, kuriais pasitikite.

Jeigu Jūsų emocinė būklė blogėja ir nerimas darosi stipresnis, kreipkitės nemokamos pagalbos į psichikos sveikatos specialistus, emocinės paramos linijas  „Tu esi“ interneto svetainėje galite rasti kontaktus, kaip gauti pagalbą nuotoliniu būdu: https://tuesi.lt/