Search Icon

Struktūra ir kontaktai

Dažniausiai užduodami klausimai

Pranešti apie problemą mieste

Registracija į darželius ir mokyklas

Gyvenamosios vietos deklaravimas

Dokumento statuso patikrinimas

Tobulintis nuotoliniu būdu Vilnius subūrė daugiau kaip 13 tūkst. Lietuvos mokytojų

 

Nuotoliniu būdu mokosi ir patys mokytojai – Vilnius subūrė ir apmokė per 13 tūkst. Lietuvos mokytojų, o tai kelis kart daugiau nei mokytojų turi pati sostinė. Vilniaus savivaldybė kartu su Vilniaus švietimo pažangos centru dalijasi patirtimi – suorganizavo mokytojams dabar tokį aktualų mokymų ciklą apie virtualias mokymo(si) aplinkas. Pradinukų mokytojai ėmėsi gilintis, kaip dirbti „Google Classroom“ ir „Microsoft Teams“ aplinkose.

Šiandien prasideda 5 savaičių trukmės nuotolinių mokymų ciklas pradinių klasių mokytojams – tobulinsis net 200 sostinės mokytojų. Ir tai tik dalis visų mokymų, skirtų pedagogams, kurie prasidėjo dar kovo viduryje. Šiandien prie besimokančių pradinių klasių mokytojų virtualiai prisijungė ir sostinės meras Remigijus Šimašius.

„Atsiradus naujoms galimybėms, linkiu mokytojams išnaudoti jas, drąsiai kurti naujas pamokas ir jomis dalintis, bendradarbiauti su kolegomis. Kviečiu net ir nuotoliniu būdu dirbant, pasitelkiant visas technologines naujoves, nepamiršti, kad ugdymo procesas yra ne tik mokymas, bet ir moksleivių įkvėpimas. Džiaugiuosi, kad mokydamiesi patys tampate geru pavyzdžiu mokiniams ir sudarote jiems įdomias ir kūrybiškumą skatinančias ugdymosi sąlygas“, – sakė sostinės meras.

Savivaldybės IT komanda kartu su „Google“ per kelias dienas sukūrė tai kas, daugeliui užtrunka mėnesius – specialią platformą edukacijai „Google G-Suite“, kuria jau naudojasi beveik 10 tūkst. Vilniaus moksleivių. Nepamiršti ir kiti Lietuvos miestai:  Vilniaus IT komandos produktas pritaikomas ir naudojamas visoje Lietuvoje. Iš viso sukurtos 147 paskyros mokykloms daugiau kaip 12 tūkst. vartotojų: 155 IT administratorių, apie 1060 mokytojų ir apie 10 000 mokinių. Savivaldybės duomenimis, kiekvieną diena apie 7200 vartotojų jau naudojasi „Google Classroom“.

Šiandien prasidėjęs ir 5 savaites truksiantis mokymų ciklas skirtas susipažinti su virtualiomis mokymo(si) aplinkomis ir padėti pedagogams išmokti kurti savo turinį „Google Classroom“ ir „Microsoft Teams“ mokymo(si) aplinkose, kuris būtų pritaikytas atsižvelgiant į pradinių klasių mokinių mokymo(si) poreikius. Virtualiose paskaitose mokytojai susipažins ir analizuos nuotoliniam mokymui(si) naudojamas technologijas, jų taikymą, atsižvelgiant į jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų gebėjimais naudotis technologijomis bei įpročius. Mokytojai išmoks kurti ir valdyti įrankius virtualiose mokymosi aplinkose, į tai įtraukiant mokinius.

„Mūsų mokymai, paskaitos ir projektai skirti gerinti ugdymo kokybę ir suteikti tikslingą pagalbą tiek mokantiems, tiek besimokantiems. Noriu pasidžiaugti, kad mokyklos ir mokytojai pamažu atranda, kas priimtiniausia, pasirenka konkrečias virtualias mokymosi aplinkas ir pradeda susitelkti į tai, kaip geriausiai jas valdyti. Džiaugiamės ir tuo, kad mokytojai registravosi mokyklų komandomis ar grupėmis, todėl tikimės, kad po mokymų bus puikūs konsultantai savo bendruomenėse. Tokius mokymus organizuosime ir pagrindinio ar vidurinio ugdymo mokytojams dalykininkams“, – sakė Vilniaus švietimo pažangos centro švietimo veiklos vadovė Genovaitė Kynė.

Nuotolinių mokymų ciklas vyks Moodle aplinkoje. Maždaug su 100 mokytojų Google Classrooms subtilybes aiškinsis nuotolinio mokymo(si) IT specialistė Aistė Čiurlytė Kolesničenko, o Microsoft akademinio segmento vadovas Baltijos šalims Evaldas Stalioraitis kitam 100 mokytojų atskleis Microsoft Teams pritaikymo galimybes. Baigusiems visą ciklą ir sėkmingai atlikusiems įsivertinimo užduotis bus išduoti kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai.

Centras taip pat ir toliau ieško kompetentingų lektorių, kuriančių mokymosi platformas, rengiančių turinį, analizuojančių apklausų duomenis. Apklausos parodė, kad  daugeliui mokytojų dirbti nuotoliniu būdu nėra įprasta, jie turi labai skirtingus IT gebėjimus, kyla klausimų kaip ugdyti specialiųjų poreikių turinčius vaikus.

„Išgirdome vadovų ir pedagogų nuogąstavimų, tiek iš darželių, tiek mokyklų, kad didelis iššūkis yra motyvuoti ir įtraukti į ugdymo procesą specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus. Organizavome vebinarų ciklą, kuris sulaukė didžiulio susidomėjimo. Jungėsi visa Lietuva – mokytojai, tėveliai, darželių pedagogai ir vadovai iš įvairių šalies vietų, nuo 500 iki 1000 dalyvių“, – pasakojo G. Kynė.

Šiuo metu centras įgyvendina ir kitus ilgalaikius projektus – kviečia mokytojus kurti ir dalytis vaizdo pamokomis, tyrinėti įvairiausias Vilniaus vietas ir rengti pamokas bei jas skelbti interaktyviajame žemėlapyje „Patirk Vilnių“. Centras taip pat įgyvendina pilotinį 6 mokyklų projektą su „Teachers Lead Tech“ programa, kurią sudaro 4 praktinių pamokų ciklas pradinių klasių mokytojams, jame dalyvauja 90 mokytojų.

Vilniaus mokytojai taip pat kviečiami priimti iššūkį – dalyvauti „Kūrybingumo ambasadorių“ nuotoliniame kurse ir pamankštinti savo kūrybiškumo galias. Centras jau dabar sulaukė neįtikėtinai gausaus būrio dalyvių – buvo planuota paruošti 20 ambasadorių, teks ruošti tris kartus daugiau.

Švietimo pažangos centro organizuotuose nuotoliniuose mokymuose jau dalyvavo daugiau kaip 13 tūkst. mokytojų iš visos Lietuvos: Biržų, Šakių, Klaipėdos, Alytaus, Lazdijų, Kaišiadorių, Vilniaus rajono, Druskininkų, Elektrėnų, Kauno, Joniškio, Jurbarko, Kelmės, Mažeikių, Panevėžio, Raseinių, Telšių, Ukmergės, Trakų bei kitų miestelių. Iš jų beveik 3 tūkst. dalyvavo virtualiuose mokymuose gyvai, daugiau kaip 10 tūkst. peržiūrėjo mokymus patalpintus internete. Vilniaus mokytojų visuose mokymuose dalyvauja didžioji dalis apie – 60-70 proc.