Sklandesniam vilniečių aptarnavimui savivaldybėje – atsakymai raštu ir kitomis užsienio kalbomis

 

Užtikrindama dar sklandesnes ir visiems prieinamas paslaugas vilniečiams, sostinės savivaldybė pristato reikšmingą naujovę savo klientams – nuo šiol visi galės gauti atsakymą raštu ta kalba, kuria buvo kreiptasi. Ši naujovė buvo planuota jau anksčiau, tačiau ypač aktuali tapo dirbant nuotoliniu būdu.

„Kad ir kaip banaliai skambėtų posakis, kad klientas – visada teisus, jis yra teisingas ir būtent juo turime vadovautis siekdami, kad klientų aptarnavimas būtų patogus visiems. Ar tai būtų ilgus metus Vilniuje gyvenantys, ar neseniai čia atsikraustę, ar atvykę iš užsienio – visi turi būti aptarnaujami jiems patogia forma ir ta kalba, kuri jiems priimtiniausia“, – kalbėjo sostinės savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis.

Jau keletą pastarųjų metų Vilniaus miesto savivaldybėje žodžiu gyvai buvo aptarnaujama keturiomis kalbomis – lietuvių, anglų, rusų bei lenkų, buvo pasitelkti ir konsultantai gestų kalba. Keturkalbė yra ir savivaldybės internetinė svetainėje, o nuo šiol bet kuria užsienio kalba bus galima ir susirašinėti.

Sauliaus Žiūros nuotr.

„Šios pataisos yra ypatingai svarbios daugiakultūrio miesto gyventojams. Iki šiol galiojęs aptarnavimas numatė, kad nagrinėjami tik tie rašytiniai prašymai ir skundai, kurie parašyti valstybine lietuvių kalba. Tačiau Vilniuje gyvena daug tautinių mažumų atstovų, užsieniečių, pasirinkusių mūsų sostinę kaip savo gyvenamąją ir darbo vietą. Raštų priėmimas ir nagrinėjimas kitomis kalbomis yra atviro ir laisvo Vilniaus įrodymas, ir tarptautinis įsipareigojimas“, – teigia šią naujovę inicijavusi Vilniaus miesto savivaldybės Tarybos narė Evelina Dobrovolska.

Nuo šiol bet kuris vilnietis, kreipęsis į savivaldybę raštu, galės pateikti klausimus ir prašymus savo gimtąja kalba, o atsakymus gaus tiek valstybine kalba, tiek ir išverstą atsakymo ar sprendimo variantą.

Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt