Naujas Vilniaus gatvės gyvenimo etapas – be automobilių triukšmo

Viena pagrindinių sostinės gatvių – Vilniaus gatvė – bus išvalyta nuo automobilių keliamo triukšmo ir taršos. Jos atkarpa nuo Islandijos gatvės iki Gedimino prospekto nuo šiol iki pat šiltojo sezono pabaigos bus skirta pėstiesiems ir dviratininkams. Galimybių šis sprendimas suteikia ir Vilniaus gatvėje įsikūrusioms lauko kavinėms.

Gegužės viduryje paskelbusi apie naujus žingsnius, priimtus siekiant sumažinti automobilių judėjimą ir ypač tranzitinį eismą senamiestyje, o kartu paskatinti jį lankyti pėsčiomis ar dviračiais, sostinės savivaldybė įvardijo ir keturias senamiesčio gatves, kuriose bent jau šiltojo sezono metu turi būti maksimaliai apribotas automobilių eismas. Viena tų gatvių – Vilniaus. Tai – vienas pirmųjų etapų, ruošiantis nuo liepos pradžios judėjimą senamiestyje pertvarkyti eismo kilpomis.

Iki spalio 1 d. visomis savaitės dienomis transporto judėjimas Vilniaus g. atkarpoje tarp Islandijos ir Gedimino pr. bus organizuojamas suteikiant prioritetą pėstiesiems ir dviratininkams. Uždarius automobilių patekimą nuo Islandijos gatvės pusės, Vilniaus gatvės atkarpoje nuo susikirtimo su Islandijos gatve iki įvažiavimo į vidinį kiemą ties Vilniaus g. 22 pastatu bus numatytas tik pėsčiųjų ir dviračių eismas centrine gatvės dalimi (2,5 m pločio zonoje). Tuo pačiu principu pėsčiųjų ir dviračių eismas bus organizuojamas atkarpoje ties Vilniaus g. 7 ir 9 namais. Gyventojai į savo kiemus nevaržomai pateks per Totorių ir Labdarių gatves, bet pašalinis transportas čia nebus pageidaujamas.

Tikimasi, kad ši pertvarka bus naudinga ir smulkiesiems verslininkams, šiuo metu išgyvenantiems sudėtingą etapą dėl karantino apribojimų. Vilniaus miesto savivaldybė parengė tvarką, leidžiančią ant Vilniaus gatvės šaligatvių ir iš dalies – važiuojamojoje gatvės dalyje įrengti lauko kavinių terasas. Kavinių išdėstymo ir įrengimo principai matyti pridedamoje schemoje.

 

Vilniaus gatvėje įsikūrusios lauko kavinės turės laikytis tam tikrų reikalavimų – neužtverti įėjimų į pastatus, automobilių eismo zonose kavines reikės įrengti ant laikinų pakilų ir apsaugoti jas nuo aptarnaujančio transporto eismo dekoratyviniais atitvarais ar gėlinėmis, laikytis vienodo pakylų ir atitvarų įvaizdžio, užtikrinti klientų ir personalo saugumą. Eismo saugumo reikalavimai nustatyti ir skėčių įrengimui.

Primintina, kad Vilniaus gatvėje yra nustatyti gyvenamosios zonos reikalavimai, kur taikomas pėsčiųjų prioritetas automobilių atžvilgiu.

Visus atsakymus apie artimiausius darnaus judumo senamiestyje planus galite rasti svetainėje

www.senamiestis2030.lt.

Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt