Mados vitrinomis tapę Vilniaus restoranai įsitvirtino užsienio žiniasklaidos antraštėse 


Globalios sveikatos krizės akivaizdoje išryškėjęs vilniečių kūrybiškumas ir toliau stebina pasaulį. Šįkart itin didelio tarptautinės žiniasklaidos dėmesio sulaukė Vilniaus Stiklo kvartalo iniciatyva prie laisvų  restoranų staliukų pasodinti vietinių dizainerių darbais papuoštus manekenus. 

Nuo praėjusios savaitės 14-oje sostinės restoranų ir kavinių lankytojams kompaniją palaikantys stilingi manekenai padeda išlaikyti saugų atstumą tarp staliukų bei supažindina su naujausiomis šio sezono mados tendencijomis. Ši Vilniaus restorano „Cozy” savininko Bernie Ter Braak idėja suderinti saugaus atstumo taisykles su pagalba vietiniams kūrėjams sudomino viso pasaulio žiniasklaidą. Tarptautinę šio projekto komunikaciją vykdžiusios Vilniaus miesto plėtros agentūros „Go Vilnius” duomenimis, naujiena apie iniciatyvą jau pasidalino daugiau nei 550 žiniasklaidos kanalų visame pasaulyje. 

Apie vilniečių sumanymą parašė tokie žiniasklaidos kanalai kaip garsiųjų amerikiečių dienraščio „New York Times“ ir prancūzų dienraščio „Le Monde“ interneto svetainės, naujienų portalai „Euronews“, „Yahoo“, „MSN“, „France24“, apie maistą ir restoranų kultūrą rašančio žurnalo „Food and Wine magazine“ svetainė ir kiti. Žinia daugiausiai dėmesio sulaukė JAV, Prancūzijoje, Brazilijoje ir Pietų Afrikoje. 

„Balandį Vilniaus meras paskelbė planus atiduoti kai kurias miesto viešąsias erdves lauko kavinėms. Dabar, kai šalis švelnina ribojimus restoranams, kavinėms bei barams ir jau galima prisėsti jų viduje (laikantis saugių atstumų), sostinėje gimė dar vienas kūrybiškas sprendimas – paversti tuščius restoranų staliukus mados vitrinomis“, – rašo svetainė Food and Wine. 

„Elegantiški manekenai turėtų padėti restoranų klientams valgyti saugiu atstumu ir, galbūt, tuo pačiu pagerinti jų stilių“,- paaiškina prancūzų „France24“. 

Komplimentais vilniečių kūrybiškumui bei restoranų ir mados verslo bendrystei žarstomasi ir socialiniuose tinkluose. Štai portalo „Emerging Europe“ redaktorius Craig Turp-Balazs savo Twitter paskyroje rašo: „Reikia pasakyti, kad Vilnius labai gerai išgyvena krizę. Kitiems miestams verta atkreipti dėmesį“. Tuo metu naujienų agentūros Bloomberg vyriausiasis maisto kritikas Richard Vines savo paskyroje ne tik pasidalija Vilniaus idėja, bet ir rekomenduoja savo sekėjams gerą indiško maisto restoraną Vilniuje – Gaspar‘s. 

„Pastaruoju metu Vilnius vis dažniau minimas kaip miestas, iš kurio kitiems derėtų imti pavyzdį. O viena po kitos pasaulį apskriejančios vilniečių iniciatyvos įtvirtina Vilniaus, kaip kūrybingų, drąsių, ir gebančių įžvelgti galimybes netikėtose vietose žmonių, miesto įvaizdį. Tai ypač svarbu šiuo metu, kai po didžiulių sukrėtimų miestai iš naujo bando atrasti savo stipriąsias puses“, – sako Vilniaus turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ direktorė Inga Romanovskienė. 

Stiklo kvartalo bendruomenės iniciatyva vietinių kūrėjų darbus restoranuose apžiūrėti bus galima iki gegužės pabaigos. Originalią mados akciją koordinuoja Stiklo kvartalo bendruomenės asociacijos „Miesto kvartalas“ pirmininkė Julija Janus.

Stilingi manekenai Vilniaus restoranuose – jau penktoji itin didelio tarptautinės žiniasklaidos dėmesio sulaukusi naujiena iš Vilniaus pandemijos laikotarpiu. Užsienio žiniasklaida aktyviai dalijosi naujienomis apie fotografo Ado Vasiliausko projektą „Karantino portretai“, „Kino pavasario“ iniciatyvą „Aerokinas“, Kaukių mados savaitę bei lauko kavinėms ir restoranams atiduotas miesto viešąsias erdves.