Svarbi informacija
Stoties rajono konversija: savivaldybė pakartotinai su vilniečiais aptars 3 alternatyvas
Vilniaus miesto savivaldybė rengiasi visuomenei dar kartą pristatyti tris Stoties rajono modernizavimo alternatyvas, parengtas detaliojo plano rengėjų – savivaldybės įmonės „Vilniaus planas“.
„Tikiuosi, kad sėkmingas Naujamiesčio atsinaujinimo virusas persimes ir į Stoties teritoriją, kuri turi potencialo tapti ne tik šiuolaikišku transporto mazgu, bet ir daugiau miestietiškų funkcijų – darbo, paslaugų, rekreacijos – sutraukiančia teritorija. Numatomi pokyčiai iš esmės pakeis stoties įvaizdį ir paskatins platesnės teritorijos, pirmiausia, Naujininkų, atsinaujinimą. Darni, interesus subalansuojanti plėtra šiuo atveju yra pagrindinis mūsų tikslas“, – sakė pristatymo renginį moderuosiantis vyriausiasis miesto architektas Mindaugas Pakalnis.
Savivaldybei kartu su bendrove „Lietuvos geležinkeliai“ inicijavus teritorijos pertvarką, vėliau prie pokyčių prisijungus Autobusų stoties valdytojams, šiuo metu vyksta planavimo darbai. Pagrindinis pertvarkos akcentas – Vilniaus geležinkelio stoties teritorijos atnaujinimo projektas „Vilnius Connect“, kuriuo siekiama įkurti modernų daugiafunkcį mobilumo, verslo ir laisvalaikio centrą su viešosiomis erdvėmis.
Stoties rajono plėtros perspektyvos sudėliotos atsižvelgus į praėjusių metų lapkritį vykusio pirmojo SPAV schemų pristatymo renginio metu nuskambėjusius visuomenės lūkesčius ir gautus pasiūlymus. Šias alternatyvas drauge su detalia teritorijos informacija, kuria pateikė planuotojai, analizuoja ir ekspertai – konsultacijų ir tyrimų įmonė bendrovė „Civitta“ ir jos partneriai. Ekspertai įsipareigoję galutines rekomendacijas konkrečių sprendinių ir ataskaitos forma pateikti liepos pabaigoje arba rugpjūčio pradžioje.
Teritorijos modernizavimo alternatyvos
1 VARIANTAS – IŠSKAIDYTOS STOTYS
Pagal šį scenarijų išlaikomas esamas pagrindinių susisiekimo paslaugų objektų (tarpmiestinių autobusų stoties, geležinkelio stoties) išdėstymas Stoties aikštės perimetre. Siūloma naujos kokybės rekreacinė ir kartu jungiančioji erdvė tarp esamų paslaugų objektų – aplink ją perimetru išsidėsto autobusų stotis, geležinkelio stotis ir viešojo transporto terminalas. Viešojo transporto terminalą siūloma perkelti į rytinę aikštės dalį, dabartinio skvero vietą.
Pelesos g. trasa nekeičiama, o ties esama gatvės trasa, šiaurinėje gatvės pusėje siūlomas mažesnio mastelio, apimties ir intensyvumo užstatymas. Vyraujantis užstatymo tipas – laisvas, miesto vilų, įterpiant mažo mastelio viešąsias erdves – skverus tarp privačios nuosavybės kvartalo dalių. Šiaurinėje teritorijos dalyje ties Geležinkelio g. siūlomas mažesnio mastelio, apimties ir intensyvumo užstatymas. Vyraujantis užstatymo tipas – miesto centrui būdingas perimetrinis užstatymas.
Per geležinkelio teritoriją formuojama papildoma rekreacinio tipo jungtis pėstiesiems ir dviratininkams Algirdo gatvės trasos tęsinyje.
2 VARIANTAS – NUOSAIKUS ATNAUJINIMAS
Stoties aikštėje kuriamas naujas susisiekimo paslaugų mazgas, kuriame sutelkiamos pagrindinės funkcijos ir sukuriama galimybė miesto iniciatyva organizuoti vieningą keleivių aptarnavimo centrą, kuris turėtų tiesioginę jungtį su pietine miesto dalimi – Naujininkų rajonu. Pelesos g. trasa keičiama, esamoje trasoje kuriama linijinė rekreacinė erdvė, kurioje išlaikomas visuomeninio transporto eismas. Šiaurinėje gatvės pusėje siūlomas didesnio mastelio, apimties ir intensyvumo užstatymas. Vyraujantis užstatymo tipas – atviras perimetrinis, formuojantis nedidelio mastelio kvartalus su viešosiomis erdvėmis, kurios jungiasi su Pelesos g. rekreacine teritorija.
Šiaurinėje teritorijos dalyje ties Geležinkelio g. siūlomas didesnio mastelio, apimties ir intensyvumo užstatymas. Vyrauja uždaro perimetrinio užstatymo tipo pastatai, formuojantys Naujamiesčio istoriniam užstatymui būdingas viešųjų-privačių erdvių charakterį.
Vakarinėje dalyje siūloma išskirtinai rekreacinio tipo papildoma jungtis per geležinkelio teritoriją – pėsčiųjų ir dviračių eismui skirtas viadukas, atkartojantis buvusią istorinę miesto gatvių trasą.
3 VARIANTAS – MAKSIMALUS ATNAUJINIMAS
Į naują vietą keliamas pagrindinių susisiekimo paslaugų mazgas, kuriame sutelkiamos pagrindinės funkcijos ir lokalizuojama pagrindinė jungtis su Naujininkų rajonu. Tai galimybė turėti visiškai naujos kokybės ir architektūrinės išraiškos transporto ir keleivių aptarnavimo centrą. Esamas geležinkelio stoties pastatas pritaikomas naujai funkcijai, stoties aikštės teritorijoje labiau dominuotų rekreacinė funkcija.
Pelesos g. trasa keičiama, esamoje trasoje kuriama linijinė rekreacinė erdvė nenumatant visuomeninio transporto galimybės. Šiaurinėje gatvės pusėje siūlomas maksimalaus mastelio, apimties ir intensyvumo užstatymas. Vyrauja horizontalūs pastatų tūriai.
Tarp numatomo užstatymo siūloma formuoti didesnės apimties viešųjų erdvių tinklą. Rytinėje teritorijos dalyje siūloma nauja, išimtinai pėsčiųjų ir dviračių eismui skirta pralaida, atkurianti istorinį gatvių ryšį tarp Pylimo ir Tyzenhauzų gatvių.
Birželio 3 dieną, 17.30 val., su minėtomis Stoties rajono modernizavimo alternatyvomis nuotolinio renginio metu bus supažindinti visi, besidomintys šių pokyčių planavimu.
Prisijungimas į renginį – šia nuoroda https://us02web.zoom.us/j/86964036696
Taip pat skaitykite:
„Grinda“ pradėjo pilnos apimties Vilniaus Senamiesčio priežiūrą
Miesto aplinkos ir infrastruktūros sprendimus įgyvendinanti įmonė „Grinda“ nuo lapkričio 1 d. pradėjo vykdyti sostinės Senamiesčio priežiūrą. Maždaug 89 hektarų ploto teritorijoje bendrovė šiukšlių surinkimą ir šlavimą, lapų grėbimą, transporto stotelių priežiūrą,... ❯❯❯
2024-11-07
Vilniaus senamiestyje planuojama mažos taršos zona
Pagal LR alternatyvių degalų įstatymą, savivaldybių tarybos privalo ne vėliau kaip iki 2025 m. sausio 1 d. nustatyti mažos taršos zonas didžiuosiuose miestuose. Vilnius ne išimtis – Vilniaus miesto taryba pradėjo svarstyti mažos taršos zonos nustatymą senamiestyje, siekiant... ❯❯❯
2024-11-06
Dėl kelio darbų sostinės Kalvarijų gatvėje – papildomi eismo pasikeitimai
Vykstant nuotekų tinklo projekto įgyvendinimui Kalvarijų gatvėje, nuo spalio 14 d. (pirmadienio) bus taikomi papildomi eismo pasikeitimai.Vairuotojų prašoma kantrybės ir supratingumo, dėmesingai sekti ženklus, o jei pavyksta – rinktis kitus maršrutus. Nuo pirmadienio darbai bus... ❯❯❯
2024-10-09
Siekiama, kad sostinės sienos būtų švaresnės – už nelegalius paišymus gresia iki 600 eurų baudos
Šiandien Vilniaus miesto savivaldybė turi aiškią ir pamatuotą viziją, kokia grafičių politika turėtų būti sostinėje – menininkai ir toliau yra skatinami, jiems teikiamos palankios sąlygos legaliai kurti meną ant sienų, o vandalizmui taikoma nulinė tolerancija. Nuosekliai... ❯❯❯
2024-10-09
Geologai apie „Mamuto parką“: tai galimybė sukurti traukos centrą Lietuvoje
Vilniaus Šeškinės šlaitų geomorfologinis draustinis taps vieta, kurioje vilniečiai ir miesto svečiai galės gilinti žinias apie ledynmečius Lietuvoje. Ši unikalaus kraštovaizdžio teritorija bus įveiklinta įrengiant naują pažintinę erdvę – „Mamuto parką“. Tokio... ❯❯❯
2024-10-07
Įjungtas šildymas švietimo ir gydymo įstaigose: šildymą pradėti gali ir kiekvieno daugiabučio savininkai
Primename, kad iki paskelbiant šildymo sezono pradžią, sprendimą dėl pastatų šildymo individualiai gali priimti pastato savininkai. Jei tam pritaria daugiau nei pusė (50 proc. + 1) daugiabučio namo bendraturčių, namo bendrijos pirmininkas arba daugiabučio administratorius apie... ❯❯❯
2024-10-04