Modernioje sostinės savivaldybėje karantino metu 90 proc. darbuotojų dirba iš namų

Balandžio pabaigoje, vis dar galiojant karantinui, Vilniaus miesto savivaldybės administracija atliko tyrimą – kaip patys darbuotojai mato savo darbovietę, koks mikroklimatas, kiek suteikiama laisvės veikti, ar taikoma tinkama motyvacija. Apklausos, kurioje dalyvavo 63 proc. darbuotojų, rezultatai pranoko lūkesčius – savivaldybės darbuotojų įsitraukimas į savo darbą – aukščiausias Lietuvoje viešajame sektoriuje, o labiausiai juos motyvuoja darbo sąlygos: lankstus darbo grafikas, sklandus nuotolinis darbas, įvestas dar prieš 2,5 metų iki šio pavasario išbandymo karantinu, patrauklios nepiniginės motyvacinės priemonės. Iš viso net 84 proc. apklausoje dalyvavusių darbuotojų jaučiasi patenkinti dirbdami savivaldybėje.

Nuotr. Sauliaus Žiūros

„Šiuo sunkiu ir tikrai neįprastu laikotarpiu galiu pasidžiaugti savivaldybės darbuotojais – nors karantinas kelia daug iššūkių, visi darbuotojai išmoko prisitaikyti ir sėkmingai dirbti iš namų, suprato, kad viską puikiai gali nudirbti ir nuotoliniu būdu. Būtent tokios pamokos grįžus į įprastą, prieškarantininį gyvenimą, padės mums tapti dar stipresne ir efektyvesne savivaldybe, – sako Administracijos direktorius Povilas Poderskis. – Todėl labai kviečiame ir visą kitą valstybinį sektorių bei net privačias įmones apsvarstyti bent vieną dieną per savaitę dirbti iš namų, mažinant poreikį būti darbe piko valandomis, kas prisideda ir prie tolygesnio judėjimo bei mažesnių spūsčių mieste. Tikiu, daugelis jau dabar įvertino naudą – nuotolinis darbas tinka tiek darbuotojams, tiek darbdaviams. Savo ruožtu, mes ir toliau pasiliekame prie šios nuostatos ir sėkmingai dauguma dirbame iš namų.“

Karantino iššūkis išryškino stipriąsias puses

Karantino laikotarpis išryškino savivaldybės stipriąsias puses – iki pandemijos paskelbimo, galimybe dirbti iš namų pasinaudodavo apie 150 darbuotojų per mėnesį, nors nuotolinį darbą iš namų savivaldybė įdiegė jau prieš 2,5 metų. Paskelbus karantiną, sklandžiai ir patogiai dirbti nuotoliniu būdu iškart pradėjo net 90 proc. darbuotojų. Iš namų nedirba tik tie, kuriems tai neįmanoma – Viešosios tvarkos skyriaus darbuotojai, kurie budi mieste ir dar keletas specifinių sričių skyrių. Prie karantino savivaldybė prisitaikė sklandžiai ir priimdama svarbiausius miesto sprendimus – miesto Tarybos posėdžiai bei miesto plėtros projektų svarstymai sėkmingai vyksta ZOOM ir kitose platformose.

Švelnėjant karantinui, darbuotojų ir klientų saugumas išlieka svarbiausi, todėl savivaldybės administracija neskuba kviesti sugrįžti į biurus visus iškart. Pasak Žmogiškųjų išteklių valdymo skyriaus vedėjos Linos Koriznienės, administracijai svarbiausias – rezultatas, o ne „atsėdėtos“ valandos.

„Vis dėlto grįžtantiems į darbus savivaldybėje visiškai užtikriname saugias darbo sąlygas: kaukės, dezinfekciniai skysčiai, saugumo rekomendacijų informaciniai plakatai. Ir toliau rengiame susirinkimus elektroninėje erdvėje, vis daugiau paslaugų perkeliame į elektroninę erdvę, automatizuojame procesus, sutarčių pasirašymus, tad vilniečiams nebūtina fiziškai ateiti į savivaldybę, kad gautų paslaugų. O jeigu nuo birželio 1 d., kai atnaujinome aptarnavimą gyvai, vis dėlto sulauksime vilniečių, visiems bus pamatuojama temperatūra ir užtikrinamas saugumas aptarnaujant“, – kalbėjo L. Koriznienė.

Darbuotojų akimis: mažiau biurokratijos ir daugiau laisvės kurti Vilnių

Atliktas tyrimas išryškino ir kitas sritis, kurias patys darbuotojai įvardijo kaip stipriąsias: tai ne vien rūpinimasis darbuotojų gerove, modernių darbo priemonių pasiūla, bet ir savivaldybės, kaip institucijos, inovatyvumas – daugelis darbuotojų pripažino, kad savivaldybėje vis mažiau biurokratijos, siūloma vis daugiau galimybių tobulėti, kilti karjeros laiptais, svarbus grįžtamasis ryšys, galimybė dirbti pasirinktu darbo grafiku, veikia įvairios dalijimosi sistemos. Savivaldybės darbuotojai taip pat itin vertina savo komandą, tiesioginius savo vadovus laiko kompetentingais.

Šią savaitę sukaks metai, kai savivaldybėje buvo patvirtinta nauja valdymo struktūra – ji tapo labiau horizontali, nebeliko didelės vadovų grandies, kuri ilgindavo procesus. Daug dėmesio skiriama ir vidinei komunikacijai – svarbiausi sprendimai pirmiausiai komunikuojami darbuotojams.

Šiemet buvo patvirtintas ir naujas savivaldybės klientų aptarnavimo standartas – dabar vilniečiai, besikreipiantys į savivaldybę, galės būti aptarnaujami ta kalba, kuria kreipėsi, gyventojai savivaldybėje paslaugas gauna greičiau, daugelis paslaugų jau kurį laiką greitai ir patogiai suteikiamos internetu.

Jauniausiam darbuotojui – 20 metų

Įdomus faktas apie sostinės savivaldybės darbuotojų demografiją – jauniausiam darbuotojui vos 20, o vyriausiam – beveik 70 metų. Dėl daugiakultūrio miesto stengiasi ir įvairiausių tautybių, išsilavinimo, ir skirtingų požiūrių žmonės. Du trečdaliai visų darbuotojų – moterys, bet tarp vadovų vyrauja lygybė – aukščiausiose pozicijose dirba maždaug toks pat skaičius vyrų ir moterų. Bendrai, per visą savivaldybės įmonių grupę, kurią sudaro apie 400 įstaigų, Vilniui dirba apie 30 tūkst. darbuotojų.

Savivaldybėje daug jaunų darbuotojų, kurie dirba mažiau nei metus, bet yra ir daug ilgamečių darbuotojų – rekordininkas savivaldybės administracijoje dirba jau 35-erius metus. Dar apie šimtą darbuotojų savivaldybėje dirba 15 metų. Darbuotojų kaita nėra didelė – pernai darbą pakeitė vos 9 proc. žmonių.

Siekiamybė – būti patraukliu darbdaviu

Žmogiškųjų išteklių skyriaus specialistai pastebi, kad vis daugiau žmonių savivaldybę pamato kaip patrauklų darbdavį. Jei anksčiau į konkursus ateidavo po 1-2 žmones, tai šiuo metu į kai kurias pozicijas kandidatuoja net iki 80 žmonių. Įsidarbinusieji čia gauna ne tik patogias darbo sąlygas, bet iškart pajunta, jog gali realiai prisidėti prie savo miesto kūrimo ir stebėti pokyčius – žaliuojančius skverus, naujus dviračių takus, žaidimų aikšteles, pasiūlyti modernių sprendimų. Labiausiai motyvuoja prasmingi darbai – kartu su didžiule komanda kurti sklandų, veržlų ir vis gražėjantį Vilnių.


„Daug dėmesio skiriame darbuotojams – skatiname tobulėti, organizuojame įvairius mokymus ir ne vien tik su išorės specialistais. Turime daug puikių specialistų čia pat, savivaldybėje, kurie noriai dalinasi savo patirtimi su kolegomis. Dar daugiau, atsižvelgę į situaciją, per karantiną siūlėme mokymus apie emocijas, jų pažinimą, kurie buvo labai populiarūs. Visada stengiamės atliepti savo darbuotojų poreikius ir norus“, – pasakojo Žmogiškųjų išteklių skyriaus vedėja L. Koriznienė.

Savivaldybėje taip pat rūpinamasi ir saugia darbo aplinka bei emocinė gerovė: #DirbamKartu iniciatyvių darbuotojų komanda rūpinasi saugia darbo aplinka. Esame socialiai atsakingi: pasirašyta Įvairovės Chartija, pagreitį įgauna DUOday iniciatyva. Vyksta ir išskirtiniai renginiai: šuns diena, kurios metu kviečiame paaukoti benamiams gyvūnams, taip pat –savo augintinį galima bet kada atsivesti į darbą. Vyksta Vaiko darbe diena, kuomet galima atsivesti savo vaiką į darbą, vyksta ekskursijos po savivaldybę, susitikimai su meru ir administracijos direktoriumi, Atvirų durų dienos (ekskursijos į savivaldybes įmones), Sveikatinimo mėnuo (kūno sudėties analizė, sveikos mitybos paskaitos), Naujoko diena, Kalėdinių megztinių diena.

Sostinė kviečia prisijungti prie vienos didžiausių ir moderniausių savivaldybių Lietuvoje – tinklapyje www.vilnius.lt/karjera skelbiamos laisvos darbo vietos tiek savivaldybės administracijoje, tiek jos įmonėse. Kartu kurkime Vilnių!

Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt