Search Icon

Struktūra ir kontaktai

Dažniausiai užduodami klausimai

Pranešti apie problemą mieste

Registracija į darželius ir mokyklas

Gyvenamosios vietos deklaravimas

Dokumento statuso patikrinimas

Revoliucija Vilniaus senamiestyje: neliks tranzito, 4 gatvės skiriamos pėstiesiems

Vil

Ką svarbu žinoti apie kilpinį eismą Senamiestyje?

Jau nuo liepos 7 d., Vilniaus senamiestyje įsigalioja nauja eismo organizavimo tvarka – Senamiesčio lankytojai bei gyventojai ir toliau galės privažiuoti automobiliu prie savo namų, darbo vietų ir traukos objektų, tačiau negalės kirsti Senamiesčio. Ką svarbu žinoti artėjant pokyčiams?

„Svarbiausia – reikia neskubėti ir važiuoti gyvenamajai zonai nustatytu greičiu (20 km/val.), kad suspėtumėt stebėti kelio ženklus. O jeigu jau taip atsitiko, kad padarėte klaidą ir įvažiavote į netinkamą įvažiavimą, ramiai iš jo išvažiuokite ir keliaukite iki reikiamo. Arba tiesiog palikite automobilį parkavimo vietoje ir likusį atstumą įveikite pėsčiomis iš vienos zonos į kitą, tuo pačiu prasivaikščiodamit ir pasigrožėdami Senamiesčiu“, – patarė mero pavaduotojas Vytautas Mitalas.

Anot jo, svarbiausia iš anksto suplanuoti maršrutą, išnagrinėjus schemas, esančias tiek internete (www.senamiestis2030.lt), tiek prie įvažiavimų į Senamiestį, ir pasirinkti patogiausią įvažiavimo ir sustojimo vietą.

Užsienio šalių pavyzdžiai rodo, kad pirmus tris mėnesius dauguma jaus nepasitenkinimą dėl būtinybės keisti įpročius, bet vėliau, apsipratus su naujove, sumažėjus eismo, visi pajunta tylesnio, švaresnio miesto ir saugesnio, patrauklesnio laisvalaikio miesto širdyje pranašumus. Vienas geriausių tokios sistemos pavyzdžių – Stokholmas, kuriame, norint kirsti miesto centrą, tenka susimokėti, o norint nuvažiuoti iki reikiamos vietos, tenka padaryti nemažą lanką – taip gyventojai skatinami keliauti pėsčiomis, važiuoti dviračiu ar viešuoju transportu ir kirsti senamiestį neteršiant aplinkos.

Kodėl Vilniaus senamiestyje reikia kilpinio eismo?

Sprendimas įvesti kilpinio eismo reguliavimą buvo priimtas, siekiant sumažinti tranzitinį eismą. Šiuo metu tranzitinis eismas Vilniaus širdyje sudaro 40 proc., o rytais – iki 70 proc. Automobilių srautai šioje miesto dalyje didina taršos ir triukšmo rodiklius, mažina eismo dalyvių saugumą, o visa tai daro neigiamą įtaką tiek istorinių pastatų būklei, tiek gyvenimo ar laisvalaikio kokybei. Tad nuspręsta įvesti kilpinį eismą ir taip eliminuoti galimybę naudotis jo gatvėmis savojo maršruto trumpinimui.

Kas keičiasi nuo liepos 7 d.?

Liepos 7-ąją pradėjus naująjį eismo organizavimo Senamiestyje etapą,  judėti čia reikės keturiomis kilpomis, kurios apims visą istorinį miesto centrą. Pagrindiniai įvažiavimai bus Trakų, Islandijos, Subačiaus ir Latako gatvėse, o išvažiavimai – Visų Šventųjų, Klaipėdos ir Universiteto gatvėse. Kiekviena kilpa turės 1–2 išvažiavimus.

Kad vairuotojams būtų patogiau įsiminti maršrutus, Senamiestis pagal kilpas suskirstytas į keturias spalvines zonas: rudą (Trakų g. zona), oranžinę (Islandijos g. zona), violetinę (Subačiaus g. zona) ir žydrą (Latako g. zona).

Ką reiškia „kilpinis eismas“?

Judėjimas kilpiniu eismu reiškia tai, kad į Senamiestį įvažiavus vienoje pusėje, išvažiuoti bus galima irgi tik toje Senamiesčio dalyje, taigi neliks galimybės kirsti jo skersai. Į Senamiesčio teritoriją bus galima patekti ir smulkesnėmis gatvelėmis, tačiau visos jos priklausys vienai iš keturių kilpų.

Ar bus ženklai, kurie padės orientuotis, kaip važiuoti eismo kilpomis?

Eismas kiekvienoje kilpoje bus tik vienpusis, reguliuojamas draudžiamaisiais kelio ženklais ir užtvarais. Svarbiausia – stebėti ženklus ir neviršyti rekomenduojamo greičio.

Kaip žinoti, kuris įvažiavimas tinka?

Atrasti tinkamą įvažiavimą bus paprasta –  tik verta iš anksto pasižiūrėti žemėlapyje, kokios spalvos zonoje yra jūsų tikslas, ir bus aišku, per kurią gatvę turite atvykti į Senamiestį. Priprasti prie judėjimo pokyčių padės ir maršrutų programėlių, tokių kaip „Waze“ arba „Google Maps“, naudojimas.

Kokia kilpinio eismo nauda Senamiesčio gyventojams ir verslui?

Senamiesčio gyventojai ir toliau galės privažiuoti prie savo namų, tačiau gali keistis privažiavimo ir išvažiavimo maršrutas. Kilpinio eismo įvedimu siekiama pagerinti Senamiesčio gyventojų gyvenimo kokybę – jie galės džiaugtis mažesniu automobiliu srautu, triukšmu ir švaresniu oru.
Verslo vystytojams šie pokyčiai suteiks naujų galimybių. Mažiau mašinų – daugiau pėsčiųjų, dviratininkų ir klientų. Tam, kad verslas lengviau prisitaikytų prie permainų, bus numatyti laikai, kuomet bus galima patogiai atsivežti ir išsikrauti prekes palankiausiu maršrutu.

Ar keisis Senamiesčio gyventojų leidimai dėl parkingo?

Apie pasikeitusią eismo organizavimo tvarką Senamiesčio gyventojai bus informuojami asmeniškai laiškais, SMS žinutėmis, taip pat mieste atsiras skrajutės. Turimas gyventojo leidimas galios visoje apjungtoje teritorijoje, tad jokių konkrečių veiksmų imtis nereikia.

Pratęsti turimą ar įsigyti naują leidimą greita ir patogu elektroniniu būdu www.parking.lt svetainėje. Taip pat galite atvykti į vieną iš Klientų aptarnavimo centrų, esančių Gedimino pr. 9A (Vinco Kudirkos a.) ir Geležinkelio g. 16 (Vilniaus geležinkelio stotyje, centriniuose rūmuose).

Kaip reikės judėti taksi ir pavėžėjams?

Taksi ir kiti pavėžėjimo paslaugų teikėjai klientus pasiimti arba atvežti automobiliu galės taip pat, tik naudodamiesi judėjimo kilpiniu eismu taisyklėmis. Klientų ir vairuotojų patogumui Senamiesčio centre ateityje planuojama įrengti klientų įlaipinimo bei išlaipinimo vietas.

Ar keisis viešojo transporto organizavimas?

Viešojo transporto sistema šiame etape nepakis. Miestiečiai bei sostinės svečiai ir toliau galės patogiai keliauti 89-uoju ir kitais įprastais autobusų maršrutais. Keleivių patogumui Rotušės aikštės prieigose įrengiama nauja viešojo transporto stotelė. Joje stos 89 maršruto autobusai, važiuojantys link stoties. Kursuodami iš stoties autobusai stos jau įprastoje Rotušės stotelėje.

Taip pat minimaliai keisis autobusų judėjimas šalia Rotušės aikštės – važiuodami link Didžiosios gatvės jie judės mažesniu nei iki šiol lanku.

Pagal galimybes ir toliau kursuos aplinkai draugiškesnis, visų visuomenės grupių atstovams pritaikytas transportas.

Kokios baudos gresia tiems, kurie nesilaikys kilpinio eismo tvarkos?

Tokios pačios kaip ir visiems, nesilaikantiems kelių eismo taisyklių. Nauja eismo tvarka bus kontroliuojama pasitelkus miesto stebėjimo kameras, o užfiksuoti pažeidimai perduodami Lietuvos kelių policijos tarnybai. Vėliau bus testuojama ir video stebėjimo sistema su numerių atpažinimu, kuri automatiškai fiksuotų automobilių įvažiavimą į skirtingas zonas. Ilgainiui vietose, kur dabar pastatyti granitiniai stulpeliai ir kiti fiziniai barjerai, atsiras išmanūs, numerius atpažįstantys pakeliami užtvarai.

Kur galiu sužinoti daugiau apie naują tvarką bei rasti schemas?

Detaliai su planuojamais pokyčiais vilniečiai ir kiti suinteresuotieji kviečiami susipažinti svetainėje www.senamiestis2030.lt. Visais klausimais galima kreiptis el. paštu kilpinis@vilnius.lt

niaus senamiestyje: neliks tranzito, 4 gatvės skiriamos pėstiesiems

Kodėl Vilniaus senamiestyje reikia kilpinio eismo?

Vilniaus senamiesčio gatvėse eismo pokyčiai – nuo liepos 7 d. visame sostinės senamiestyje įsigalioja kilpinis eismas. Senamiesčio lankytojai bei gyventojai ir toliau galės privažiuoti automobiliu prie savo namų, darbo vietų ir traukos objektų, tačiau negalės kirsti senamiesčio.

Sprendimas įvesti kilpinio eismo reguliavimą buvo priimtas, siekiant sumažinti tranzitinį eismą. Šiuo metu tranzitinis eismas Vilniaus širdyje sudaro 40 proc., o rytais – iki 70 proc.

„Automobilių srautai šioje miesto dalyje didina taršos ir triukšmo rodiklius, mažina eismo dalyvių saugumą, o visa tai daro neigiamą įtaką tiek istorinių pastatų būklei, tiek gyvenimo ar laisvalaikio kokybei. Tad, siekiant senamiestį paversti dar patrauklesniu žmonėms, nuspręsta įvesti kilpinį eismą ir taip eliminuoti galimybę naudotis jo gatvėmis savojo maršruto trumpinimui“, – sakė Vilniaus miesto administracijos patarėjas Raivydas Rakauskas.

Liepos 7-ąją pradėjus naująjį eismo organizavimo senamiestyje etapą, atsiras keturios kilpos, kurios apims visą senamiestį. Pagrindiniai įvažiavimai bus Trakų, Islandijos, Subačiaus ir Latako gatvėse, o išvažiavimai – Visų Šventųjų, Klaipėdos ir Universiteto gatvėse. Kiekviena kilpa turės 1–2 išvažiavimus. Eismas šiose kilpose bus tik vienpusis, reguliuojamas draudžiamaisiais kelio ženklais ir užtvarais.

Vairuotojų patogumui senamiestis pagal kilpas bus suskirstytas į keturias spalvines zonas: rudą (Trakų g. zona), oranžinę (Islandijos g. zona), violetinę (Subačiaus g. zona) ir žydrą (Latako g. zona).

Judėjimas kilpiniu eismu reiškia tai, kad į senamiestį įvažiavus vienoje pusėje, išvažiuoti bus galima irgi tik toje senamiesčio dalyje, nekertant jo skersai. Į senamiesčio teritoriją bus įmanoma patekti ir smulkesnėmis gatvelėmis, tačiau visos jos priklausys vienai iš keturių kilpų.

Senamiesčio gyventojai ir toliau galės privažiuoti prie savo namų, tačiau gali keistis privažiavimo ir išvažiavimo maršrutas. Kilpinio eismo įvedimu siekiama pagerinti senamiesčio gyventojų gyvenimo kokybę – jie galės džiaugtis mažesniu automobiliu srautu, triukšmu ir švaresniu oru.

Verslo vystytojams šie pokyčiai suteiks naujų galimybių. Mažiau mašinų – daugiau pėsčiųjų, dviratininkų ir klientų. Tam, kad verslas lengviau prisitaikytų prie permainų, bus numatyti laikai, kuomet bus galima patogiai atsivežti ir išsikrauti prekes palankiausiu maršrutu.

Taksi ir kiti pavėžėjimo paslaugų teikėjai klientus pasiimti arba atvežti automobiliu galės taip pat, tik naudodamiesi judėjimo kilpiniu eismu taisyklėmis. Klientų ir vairuotojų patogumui senamiesčio centre ateityje planuojama įrengti klientų įlaipinimo bei išlaipinimo vietas.

Viešojo transporto sistema šiame etape nepakis. Miestiečiai bei sostinės svečiai ir toliau galės patogiai keliauti 89-uoju ir kitais įprastais autobusų maršrutais. Tam, kad atvykimas iki miesto centro būtų dar lengvesnis, artimiausiu metu bus įrengtos ir naujos stotelės, gerinami maršrutai, pagal galimybes kursuos aplinkai draugiškesnis, visų visuomenės grupių atstovams pritaikytas transportas.

Eismo pokyčius miesto centre ne vienerius metus vykdo daugelis Europos valstybių. Vilniaus miesto savivaldybė savo reformą gali patvirtinti didžiausių Europos miestų pavyzdžiais. Amsterdamas vienas pirmųjų pradėjo mažinti mašinų kiekį gatvėse ir reformas pradėjo jau 1980-aisiais. Šiandien Nyderlanduose nutiesti 35 tūkst. kilometrai dviračių takų, o dviračiais nuolat važinėja bene ketvirtadalis šalies gyventojų.

Ispanijos sostinėje Madride nuo 2018 m. taip pat pradėtas riboti automobilių patekimas į miesto centrą, taip siekiant sumažinti taršą. Jau po pirmojo reformos mėnesio išmetamųjų dujų kiekis miesto centre sumažėjo 38 proc.

Su planuojamais pokyčiais miestiečiai ir visi suinteresuoti žmonės kviečiami susipažinti svetainėje www.senamiestis2030.lt.

enamiestyje neliks tranzito, 4 gatvės skiriamos pėstiesiems

2020 gegužės 7 d.

Revoliucija Vilniaus senamiestyje: neliks tranzito, 4 gatvės skiriamos pėstiesiems

Vilnius toliau naudojasi karantino metu atsiradusiomis galimybėmis: laisvės lauko kavinėms idėją lydi nauja, dar stipresnė – laisvės senamiesčiui. Šįkart – nuo automobilių tranzito. Nuo liepos mėnesio sostinės širdyje įvedamas kilpinis eismas leis atsikratyti nereikalingo tranzitinio srauto, o jau nuo kitos savaitės pėstiesiems atiduodamos keturios senamiesčio gatvelės ar jų atkarpos.

Visi šie sprendimai, kurių kryptimi juda daugelis Vakarų Europos miestų, buvo numatyti Vilniaus darnaus judumo plane, tačiau karantino metu sumažėję automobilių srautai leido juos įgyvendinti metais anksčiau nei planuota.

„Senamiesčio gyventojams tai reiškia švaresnę ir tylesnę artimą aplinką, vietos verslui – daugiau gyvybės, kurios ypač reikia šios krizės metu, visiems vilniečiams – dar unikalesnį senamiestį, kuris vilios ne tik savo pramogomis, bet ir paprastu pasivaikščiojimu. Automobilis negali būti dominuojantis jautriausioje ir gražiausioje mūsų miesto dalyje – Vilnius renkasi būti ateities miestu jau dabar“, – teigė Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.

Eismas senamiestyje – keturiomis kilpomis

Nuo liepos mėnesio Vilniaus senamiesčio branduolys bus padalytas į keturias zonas, kuriose eismas vyks tik į vieną pusę. Kiekviena zona turės savo įvažiavimus ir išvažiavimus, tačiau eismas tarp šių zonų nebus įmanomas. Kitaip tariant, judėjimas senamiestyje vyks kilpomis –  atvažiavę iš vienos pusės, išvažiuosite irgi toje pačioje pusėje, kirsti senamiesčio tranzitu nebepavyks. Savivaldybės atliktų tyrimų duomenimis, iki šiol piko metu senamiestyje net 40 proc. eismo sudarydavo tranzitinis srautas, kuris tik kerta senamiestį, nesustoja jame ir jam nesuteikia jokios vertės.

Keturios kilpos arba zonos aplink jas bus vadinamos pagal pagrindinius įvažiavimus į jas – Trakų, Islandijos, Subačiaus ir Latako. Išnyks ir galimybė ratu apvažiuoti Vilniaus rotušę –  nors prie jos bus galima atvykti trimis skirtingomis kilpomis, tačiau čia jos nesusikirs, eismo srautai bus atsieti. Naują judėjimo senamiestyje schemą galima rasti specialiai šiems pokyčiams sukurtoje svetainėje www.senamiestis2030.lt.

„Visi pokyčiai reikalauja supratimo ir kantrybės. Suprasti naują senamiesčio žemėlapį mes padėsime, todėl iš vilniečių prašau tik kantrybės –  iš pradžių gal nerasite tinkamo įvažiavimo ar ne ten pasuksite, bet po kurio laiko be šių pokyčių niekas nebeįsivaizduosime senamiesčio patrauklumo. Taip, kaip dabar niekas nesupranta, kaip kažkada buvo galima rūkyti restoranuose“, –  sako Vilniaus meras.

Pasak jo, atrasti tinkamą įvažiavimą bus paprasta –  tereikia pasižiūrėti žemėlapyje, kokios spalvos zonoje yra jūsų tikslas, ir bus aišku, per kurią gatvę turite atvykti į senamiestį. Priprasti prie judėjimo pokyčių padės ir maršrutų programėlių, tokių kaip „Waze“ arba „Google Maps“, naudojimas.

4 gatvelės atiduodamos pėstiesiems

Sprendimas jau šią vasarą įvesti kilpinį eismą leidžia dalį senamiesčio gatvelių visiškai atriboti nuo automobilių srauto iškart. Jau nuo kitos savaitės visomis dienomis bus uždaromas eismas šių gatvių atkarpomis: Savičiaus gatvėje (tarp Augustijonų g. ir Savičiaus g. 6 namo, kur iki šiol eismas buvo uždaromas tik savaitgaliais), Stiklių gatvėje (atkarpoje nuo Stiklių g. 7A iki Gaono g. 10), Gedimino prospekte (dalyje tarp Vilniaus ir T. Vrublevskio gatvių, su galimybe pristatyti prekes rytais nuo 4 iki 11 val.).

Keisis ir judėjimas Vilniaus g. atkarpoje tarp Islandijos ir Labdarių g. –  bus uždarytas patekimas nuo Islandijos g. pusės ir didesnė gatvės dalis bus skirta pėstiesiems ir lauko kavinėms. Tačiau gyventojams privažiavimas išliks nuo Labdarių g. Detaliau apie šios gatvės eismo pertvarkymą bus paskelbta po kelių dienų.

„Vilniuje mes jau turime pavyzdžių, kaip senamiesčio gatvelių atidavimas pėstiesiems atkuria jose gyvybę. Senamiestis daug gražesnis, kai į jį žiūri ne pro automobilio langą – neabejoju, kad tai pasimatys jau artimiausiu metu, vos tik šiose gatvėse automobilių ratus pakeis mūsų batai“, –  sakė Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.

Prisitaikys ir viešasis transportas

Žmonių judėjimo pokyčius senamiestyje atidžiai analizuos ir viešojo transporto ekspertai –  planuojama, kad ateityje atsiras daugiau viešojo transporto maršrutų į senamiestį ir po jį, bus įrengta naujų stotelių, o senamiesčio prieigose pagal galimybes kursuos aplinkai draugiškas viešasis transportas.

„Mūsų duomenys rodo, kad Vilniuje po labai ilgos pertraukos vėl auga viešojo transporto naudojimas – investicijos į jo atnaujinimą jau duoda grąžos, – teigė V. Mitalas. – Siekiame, kad Vilnius taptų švaresnis, jaukesnis, gyvesnis ir saugesnis, dėl to būtina iš naujo atrasti keliones viešuoju transportu, dviračiu ir pėsčiomis.“

Minėtų gatvių uždarymas pėstiesiems numatytas šiltuoju sezonu –  iki šių metų spalio 1 d. Po to bus vertinama, ar šiuos sprendimus taikyti kasmet.

Rasti atsakymus į klausimus, kurie kyla dėl kilpinio eismo, arba pateikti savo pasiūlymus vilniečiai gali svetainėje www.senamiestis2030.lt.  Pastabas galima rašyti ir adresu kilpinis@vilnius.lt. Detalus kilpinio eismo žemėlapis https://maps.vilnius.lt/senamiescio– projektai#layers. Aukštos kokybės schemą rasite ir čia 

Vilnius šiuo metu įgyvendina ir daugiau sprendimų, siekdamas palengvinti karantino sąlygas vilniečiams ir jų verslams. Vienas jų –  visas miesto erdves atverti lauko kavinėms. Jau sulaukta net 230 lauko kavinių prašymų ir 90 proc. jų jau gavo leidimus veikti sostinės aikštėse ar gatvėse.

Kilpinis eismas žiniasklaidoje:

15min.lt            2020-07-01      https://www.15min.lt/gazas/naujiena/gatve/kodel-vilniaus-senamiestyje-reikia-kilpinio-eismo-221-1341078

Tv3.lt                 2020-07-01      https://www.tv3.lt/naujiena/verslas/1049243/kodel-vilniaus-senamiestyje-reikia-kilpinio-eismo

Delfi.lt               2020-07-01      https://www.delfi.lt/partnerio-turinys/miestai/kodel-vilniaus-senamiestyje-reikia-kilpinio-eismo.d?id=84664203

Lrytas.lt            2020-07-01      https://www.lrytas.lt/auto/saugus-eismas/2020/07/01/news/kodel-vilniaus-senamiestyje-reikia-kilpinio-eismo–15470324/

Diena.lt             2020-07-01      https://www.diena.lt/naujienos/vilnius/miesto-pulsas/kodel-vilniaus-senamiestyje-reikia-kilpinio-eismo-974594

Bernardinai.lt  2020-07-02      https://www.bernardinai.lt/kodel-vilniaus-senamiestyje-reikia-kilpinio-eismo/