Taisykles pamirštantiems paspirtukų mėgėjams – iššūkis „Nedėk skerso“

Paspirtukų sezonas sulig paskutine vasaros diena nesibaigia. Priešingai, po atostogų bumo į sostinę grįžtantys gyventojai, rodos, dar aktyviau ima naudotis mikromobilumo paslaugomis. Europoje pirmaujanti pavėžėjimo platforma „Bolt“, drauge su Vilniaus miesto savivaldybe, visai paspirtukų bendruomenei siunčia prasmingą žinutę: kampanija „Nedėk skerso“ primena atsakingo važiavimo ir parkavimo taisykles.

Sostinės gatvėse jau daugiau kaip savaitę galima pamatyti iš stendų šmėžuojančias reklamas su skambiu akcijos šūkiu „Nedėk skerso“. Panašios reklamos ir ta pati žinutė pasiekia ir interneto vartotojus, apie ją nemažai šneka nuomonės formuotojai.

Pasak „Bolt“ vadovo Lietuvoje Andriaus Pacevičiaus, reklaminė kampanija ne tik atkreipia dėmesį dėl provokuojančio šūkio, bet ir ragina susimąstyti.

„Nemaža vartotojų dalis pamiršta, jog naudojantis paspirtukais būtina vadovautis KET bei bendrosiomis atsakingo elgesio taisyklėmis. Tai liudija ir mūsų klientai ar tiesiog pareigingi miestiečiai, pranešantys „Bolt“ apie netvarkingai parkuojamus ar ne vietoje paliekamus elektrinius paspirtukus. Būtent jų atsiųsti vaizdai su medžiuose ar skersai kelio pastatytais paspirtukais  įkvėpė šių metų vizualinę kampanijos liniją“, – pasakoja A. Pacevičius.

Nors reklaminis šūkis, anot jo, gana drąsus, jis perduoda tiesioginę mintį – nepalikti paspirtukų skersai kelio, nekliudyti eismo bei paisyti taisyklių. Tikimasi, kad įvairiais kanalais pasiekiama reklama padės kiekvienam atpažinti save tam tikrose situacijose bei sužadins sąmoningumą. Siekiant edukuoti visuomenę, „Bolt“ savo tinklaraštyje taip pat parengė išsamią atmintinę, kurioje pateikiami praktiški patarimai pradedantiems ar jau pažengusiems paspirtukų mėgėjams. Be to, visos taisyklės yra pristatomos ir „Bolt“ programėlėje.

A. Pacevičiui antrina ir kampanijos idėjos autorius, Vilniaus miesto mero patarėjas Karolis Žukauskas. Anot jo, didėjant elektrinių paspirtukų populiarumui mieste, būtina daugiau kalbėti ne tik apie jų kuriamą pridėtinę vertę, bet ir priminti vartotojų atsakomybę.

„Praėjusiais metais kampanija sulaukė pozityvaus įvertinimo tiek iš važinėjančiųjų paspirtukais bendruomenės, tiek iš kitų eismo dalyvių. Turime lūkestį nenutraukti užmegzto dialogo su riedančiaisiais gatvėmis bei edukuoti tik dabar šią priemonę atrandančius miestiečius. Nepamirškime, kad paspirtukai – tai lygiaverčiai eismo dalyviai, todėl atsakomybė nuo pramogos yra neatsiejama“, – sako K. Žukauskas.