Svarbi informacija
Apklausos: sostinės gyventojai ir verslininkai palaiko kilpinio eismo įvedimą
Nuo liepos mėnesio Vilniaus senamiestyje įvesto kilpinio eismo idėją palaiko dauguma vilniečių gyventojų bei maitinimo verslų. Tai atskleidė Vilniaus miesto savivaldybės užsakymu atliktos dvi apklausos. Ir gyventojai, ir verslininkai pritaria, kad tranzitinio eismo naikinimas Senamiestyje Vilniui sukuria daugiau naudos nei žalos.
„Kilpinio eismo sprendimas keičia daugelio gyventojų, kurie lankosi Vilniaus senamiestyje, įpročius, todėl suprantame, kad šis projektas susilauks įvairių vertinimų. Tačiau pirmieji vertinimai rodo, kad einame teisingu keliu – tyrimais nustatyta, kad Senamiestyje sumažėjo automobilių tranzitas, o šiuos pokyčius palaiko dauguma gyventojų ir verslų”, – sakė Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.
Atlikus reprezentatyvią Vilniaus gyventojų apklausą, kurios metu buvo apklausti 1003 vilniečiai, paaiškėjo, kad 45 proc. apklaustųjų pritaria kilpinio eismo Senamiestyje įvedimui, idėjos nepalaiko ketvirtadalis apklaustųjų (25 proc.), o 30 proc. vilniečių šiuo klausimu nuomonės neturi.
Dar didesnio palaikymo kilpinio eismo įvedimas sulaukė maitinimo verslų – restoranų, kavinių, barų – sektoriuje. Savivaldybė apklausė 101 kavinę. 54,4 proc. apklaustųjų verslų teigia, kad pritaria kilpiniui eismui. Iš jų 6 proc. verslų teigia pajutę didesnius pėsčiųjų ir klientų srautus Senamiestyje. Kilpiniam eismui nepritaria tik 8 iš 100 apklaustų maitinimo įstaigų (8 proc.). 14 proc. apklaustųjų nuomonės neturi, o likusiais daliai verslų ši tema neaktuali, kadangi jie veikia už Senamiesčio ribų.
„Girdime ir vertiname gyventojų bei verslo išsakomus pasiūlymus, kaip gerinti įvestą eismo tvarką. Ten, kur būtina, keičiame kelių eismo ženklus, planuojame patogesnes taksi bei pavežėjų laukimo vietas, turistinių autobusų privažiavimo galimybes prie Senamiesčio viešbučių – tikiu, kad šios idėjos palaikytojų skaičius dar labiau augs”, – teigė V. Mitalas.
Kilpinio eismo įvedimas jau pirmą mėnesį davė teigiamą efektą Senamiesčio automobilių srautų mažinimui. Rugpjūčio mėnesio eismo Senamiestyje stebėjimo duomenys rodo, kaip po truputį keičiasi gyventojų judėjimo po miestą įpročiai. Lyginant 2020 m. birželio paskutinę savaitę ir 2020 m. liepą, vidutinis darbo dienos paros transporto srautų sumažėjimas Senamiestyje yra 6 proc. Tuo tarpu darbo dienomis rytinis pikas sumažėjo beveik 10 proc., vakarinio piko metu eismas mažesnis 2,1 proc. Kai kuriose gatvėse eismo srautas dėl mažesnio tranzito jau dabar pasikeitė ryškiai – pavyzdžiui, Klaipėdos gatvėje automobilių po kilpinio eismo įvedimo maždaug 40 proc. mažiau, Pamėnkalnio – apie 27 proc. mažiau.
Pastebima, jog žmonėms Senamiestis pasidarė mielesnis savaitgaliais ir vakarais – lyginant birželio paskutinę savaitę ir liepą, vidutinis savaitgalio transporto srautų padidėjimas Senamiestyje yra 16 proc. Tai rodo, kad savaitgaliais Senamiestis pritraukia vis daugiau lankytojų renginiais, viešosiomis erdvėmis, lauko kavinėmis ir t.t., jo gatvės naudojamos ne tranzitui, o apsilankymui konkrečiai šioje miesto dalyje.
Judėjimas kilpomis Vilniaus senamiestyje įvestas šių metų liepos pradžioje, siekiant panaikinti tranzitinį eismą, kuris Senamiestyje sudarydavo net 40 proc. viso automobilių srauto, o rytais – net iki 70 proc. Kilpinio eismo įvedimas mažins Senamiesčio aplinkos ir triukšmo taršą, leis daugiau erdvių paskirti pėstiesiems ir dviratininkams. Analogiškus eismo pokyčius miesto centre ne vienerius metus vykdo daugelis Europos valstybių.
Reprezentatyvią vilniečių nuomonės apklausą savivaldybės užsakymu atliko UAB „Jarinta“. Tyrimas vyko nuo 2020 m. rugpjūčio 17d. iki rugsėjo 3 d., jo metu buvo apklausti 1003 respondentai visame mieste.
Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, [email protected]
Taip pat skaitykite:
Vilniuje bus atliekama legioneliozės prevencija: ką svarbu žinoti?
Birželio 21-22 dienomis AB Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) šilumos tiekimo tinkle pakels temperatūrą ir sudarys sąlygas namų administratoriams ir bendrijoms pastatuose papildomai atlikti legioneliozės prevenciją. Reguliari terminė dezinfekcija – efektyviausias būdas apsisaugoti nuo... ❯❯❯
2023-06-09
T. Narbuto ir Saltoniškių gatvių sankryžoje patobulinta pėsčiųjų ir dviračių infrastruktūra
Gerinant pėsčiųjų ir dviratininkų susisiekimą, T. Narbuto ir Saltoniškių gatvių sankryžoje įrengta šviesoforais reguliuojama pėsčiųjų perėja ir dviračių pervaža. Užtikrinant tiek pėsčiųjų, tiek dviratininkų, kertančių Saltoniškių gatvę, saugumą, minėtoje... ❯❯❯
2023-06-09
Šaltas dušas: kodėl vasarą būtina laikinai nutraukti karšto vandens tiekimą?
Vasarą Lietuvos didmiesčių bei mažesnių miestų gyventojams tenka laikinai pabūti be karšto vandens, jei jis tiekiamas centralizuotai. Kol šilumininkai tikrina šilumos trasų sandarumą ruošdamiesi būsimam šildymo sezonui, neapsieinama be abejonių, ar tikrai nėra kito būdo atlikti... ❯❯❯
2023-06-06
Vilniaus šilumos tinklai vasarą pasitinka su rekonstrukcijomis
AB Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) nuo birželio pradeda rekonstruoti šilumos tiekimo tinklo atkarpas įvairiose miesto vietose. Pirmieji darbai startuos Naujininkų, Rasų, Naujamiesčio, Vilkpėdės ir Viršuliškių seniūnijų teritorijose. Šiemet šilumos ir karšto vandens tiekėjas... ❯❯❯
2023-06-01
Vilnius imasi įsisenėjusios el. paspirtukų problemos: bus taikomos eismą reguliuojančios priemonės
Gerinant elektrinių paspirtukų ir kitų sostinės eisme dalyvaujančių dalyvių saugumą, Vilniaus miesto savivaldybė įveda priemones, kuriomis siekiama spręsti opiausias el. paspirtukų sukeliamas problemas bei aiškiai apibrėžti jų naudojimo taisykles. Planuojamos taikyti... ❯❯❯
2023-05-30
Artėjant NATO viršūnių susitikimui Vilniuje, ką svarbu žinoti vilniečiams ir miesto svečiams
Šią vasarą, liepos 11–12 dienomis Vilniuje vyks svarbiausias ir didžiausias renginys Lietuvos istorijoje – NATO viršūnių susitikimas. Kaip ir kitose šalyse, kuriose anksčiau vyko šis susitikimas, sostinėje numatomi eismo ribojimai ir kiti, įprastam miestiečių gyvenimo ritmui... ❯❯❯
2023-05-29