Svarbi informacija
Tyrimas: kaip pandemija pakeitė vilniečių judėjimo į darbą įpročius?
Vilniaus įmonių darbuotojų apklausos rezultatai patvirtina – pavasarį Lietuvą pasiekusi koronaviruso pandemija pakeitė judumo įpročius. Po karantino kur kas daugiau nei anksčiau vilniečių į biurus juda dviračiais ir paspirtukais. Išaugo ir kombinuotą keliavimo būdą besirenkančių darbuotojų skaičius, kai vienos kelionės metu naudojamos kelios transporto rūšys.
Tokias tendencijas rodo naujausia Vilniuje veikiančių įmonių darbuotojų apklausa, kurią reguliariai vykdo įmonė „Susisiekimo paslaugos“.
„Viena iš sričių norint formuoti ar keisti vilniečių judumo įpročius – tai bendradarbiavimas su verslo centrais, įsiklausymas į jų poreikius. Jau keletą metų Vilniaus įmonėse vykdome kasdieninių keliavimo įpročių tyrimą, o vėliau kartu su įmonių vadovais aptariame rezultatus, sprendžiame realias įmonėms kylančias judumo problemas. Naujausią apklausą atlikome po karantino, kad įvertintume pandemijos sukeltą judumo įpročių pokytį.
Bene ryškiausia judumo tendencija – vis daugiau miestiečių kelionei į darbą ir kitur renkasi dviračius, elektrinius paspirtukus. Lyginant balandžio – rugpjūčio mėnesių dviratininkų srautus, šiemet skaičiuojame 66 proc. daugiau dviratininkų. Paspirtukus, dviračius vilniečiai taip pat kur kas dažniau renkasi ne kaip pramogą, o kaip kasdienę transporto priemonę – tai svarbus elgsenos ir judumo mieste pokytis, kuris, žinoma, susijęs ir su edukacija, eismo dalyvių pagarba vieni kitiems, naujomis taisyklėmis“, – apklausos rezultatus komentavo SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
Dviračių ir paspirtukų vis daugiau
Tai, kad Vilniuje daugėja kasdien dviračius minančių žmonių rodo ir kiti apklausos duomenys: 20 proc. į darbą dviračiu važiuojančių vilniečių nurodė jį įsigiję šiemet. Didžioji dalis (96 proc.) į darbą minančių juda asmeniniais, likę naudojasi miesto dviračiais. Po karantino ant dviračių persėdę darbuotojai pažymėjo, kad taip jiems keliauti saugiau ir pigiau.
Kelionėms paspirtukais vilniečiai taip pat dažniausiai naudoja savo asmenines elektrines transporto priemones – taip nurodė 93 proc. apklausos dalyvių. 6 proc. naudojasi dalinimosi sistemos elektriniais, o apie 1 proc. į darbą keliauja asmeniniais mechaniniais paspirtukais. Nemaža dalis vilniečių, į darbą keliaujančių paspirtukais, juos kaip ir dviračius įsigijo šiemet.
Apklausos metu nustatyta, kad karantinas žmones skatino rinktis įvairesnius judėjimo po miestą būdus. 15 proc. respondentų dėl buvusio karantino arba esamos epidemiologinės situacijos pakeitė anksčiau buvusį pagrindinį keliavimo į darbą būdą. Nemaža dalis laikinai atsisakė keliauti viešuoju transportu, tačiau ėmė dažniau judėti dviračiu, pėsčiomis, kooperavosi su kolegomis, šeimos nariais ir į darbą ėmė keliauti bendru automobiliu.
30 proc. vairuotojų vasarai atsisakiusių automobilio rinkosi dviratį, 23 proc. – paspirtuką, 13 proc. keliavo pėsčiomis, o 8 proc. atsiminė turintys motociklą.
Apklausa taip pat atskleidė, kad karantinas pakoregavo ir nemažos dalies vilniečių darbo dienos rutiną. Pavyzdžiui, darbo dienos pradžią: 8 proc. respondentų nurodė, kad po karantino pakeitė savo darbo laiką. Po karantino 41 proc. respondentų darbą pradeda 8-8.30 val., 22 proc. – 9.30 val., 22 proc. jų pradėjo dirbti 7-7.30 val.
Dar vienas pandemijos paveiktas pokytis – darbo vieta. Remiantis apklausos duomenimis, 58 proc. respondentų viso karantino metu dirbo nuotoliniu būdu, 14 proc. darbuotojų dirbo tik dalį dienų nuotoliniu būdu, 19 proc. nuolatos dirbo biure.
„Prieš karantiną nuotoliniu būdu nors kartą buvo dirbę 34 proc., o po karantino taip dirba jau apie 46 proc. apklausoje dalyvavusių darbuotojų. Nuotolinis darbas be abejo turi įtakos ir judumo įpročiams, nes atsisakoma tam tikrų kelionių. O pasirinimas nejudėti taip pat yra svarbi bendro miesto judumo dalis – jei visi tuo pat metu nevažiuojame, pavyzdžiui, link centro, natūralu, kad mažėja rytinės ir vakarinės spūstys“, – pažymėjo M.Gusarovienė.
Vilniaus įmonės kviečiamos atlikti darbuotojų judumo apklausas
SĮ „Susisiekimo paslaugos“ jau keletą metų Vilniaus įmonėse vykdo kasdieninių keliavimo įpročių tyrimą. Gauti rezultatai aptariami su įmonių vadovais – pasidalinama specialistų įžvalgomis ir rekomendacijomis, apklausų rezultatai pristatomi ir įmonių darbuotojams.
„Kartu diskutuojame, kaip ir kodėl keičiasi Vilnius, kaip kasdien keliauja dirbantys jame. Mes papasakojame apie judumo planus mieste, o įmonės dalinasi savo iššūkiais, kartu ir sėkmės istorijomis, komandos pasirinkimais judėti darniau. Visuomet kviečiame įmones kreiptis ir atlikti tokius tyrimus, o taip pat sudalyvauti mūsų organizuojamoje idėjų mugėje, pasidalntiį patirtimi, įkvėpti kitus“, – sakė M.Gusarovienė.
Detalesni naujausios įmonių apklausos rezultatai bus pristatyti idėjų mugėje „Verslas juda 2020“, kuri šiemet vyks antroje rudens pusėje. 2019 m. pirmą kartą surengtas projektas sulaukė didelio įmonių susidomėjimo. Jo tikslas yra suburti įmones ir skatinti dalintis jas gerosiomis savo patirtimis, kaip motyvuoti darbuotojus į darbą judėti darniai – ne tik automobiliu, bet ir kitaip.
Taip pat skaitykite:
Dieną be automobilio bus galimybė pasivažinėti legendiniu retro troleibusu
Rugsėjo 16–22 d. Vilniuje ir kituose šalies miestuose jau ne pirmus metus vyksta tarptautinė iniciatyva – Europos judumo savaitė. Šią savaitę vainikuos Diena be automobilio. Rugsėjo 22 d., sekmadienį, vilniečiai ir miesto svečiai ne tik galės nemokamai važinėti viešuoju... ❯❯❯
2024-09-20
JUDU kviečia dalyvauti „Europos judumo savaitės“ veiklose
Europos judumo savaitė – tarptautinė iniciatyva, skirta didinti gyventojų sąmoningumą apie darnų judumą mieste ir keisti jų keliavimo įpročius, skatinant kasdienėms kelionėms kuo dažniau rinktis alternatyvas automobiliams. Kaip ir kasmet ši savaitė vyks rugsėjo... ❯❯❯
2024-09-17
JUDU/Vilniečio korteles nuo šiol galima įsigyti ir papildyti parduotuvėje
JUDU/Vilniečio korteles viešojo transporto keleiviai jau gali nusipirkti ir pasipildyti daugumoje „AIBĖ“ parduotuvių Vilniuje. Šios parduotuvės tampa oficialiu viešojo transporto bilietų platintoju – taip JUDU/Vilniečio kortelių platintojų tinklas išplečiamas dar 12 prekybos... ❯❯❯
2024-09-11
Nauja JUDU vadovė Loreta Levulytė-Staškevičienė: pasiruošę naujiems iššūkiams ir galimybėms
JUDU (SĮ „Susisiekimo paslaugos“) turi naują vadovę – nuo rugsėjo 4 d. direktorės pareigas pradeda eiti Loreta Levulytė-Staškevičienė. Įmonės vadovė išrinkta Vilniaus miesto savivaldybės organizuotame viešajame konkurse. „Patogus miestiečių judėjimas yra vienas... ❯❯❯
2024-09-04
Pėsčiųjų infrastruktūra Vilniuje: net 1871 km takų
Vilnius, turintis žaliosios sostinės titulą, gali didžiuotis įspūdinga pėsčiųjų takų infrastruktūra. Bendras pėsčiųjų takų ilgis mieste siekia 1871 km, iš kurių net 1124 km yra geros kokybės atnaujinti takai, o 619 km sudaro šaligatviai su pavieniais trūkumais. 2023 metais... ❯❯❯
2024-09-03
Savaitgalį vyks „Sostinės dienos“ – numatomi eismo ribojimai, keisis viešojo transporto maršrutai
Jau šį savaitgalį, rugpjūčio 30–rugsėjo 1 dienomis, Vilniuje vyks kasmetinis festivalis „Sostinės dienos 2024“. Laukiant didelio susidomėjimo bei siekiant užtikrinti festivalio svečių saugumą, centrinėje miesto dalyje numatyti eismo ribojimai. Taip pat keisis viešojo... ❯❯❯
2024-08-29