Stoties teritorijos detaliojo plano koncepcija bus aptarta viešai

Vilniaus miesto savivaldybė ir savivaldybės įmonė „Vilniaus planas“ kviečia susipažinti su Geležinkelio stoties ir aplinkinės teritorijos detaliojo plano koncepcija. Pagal ją bus toliau rengiami galutiniai detaliojo plano sprendiniai. Detalųjį planą rengianti komanda visų besidominčiųjų stoties rajono teritorijų planavimo procesu laukia nuotoliniu būdu vyksiančioje klausimų ir atsakymų sesijoje.

„Prieš rengiant detaliojo plano galutinius sprendinius derinimui, Vilniaus miesto administracija turi įvertinti ir patvirtinti „Vilniaus plano“ pagal SPAV rekomendacijas parengtą koncepcijos sprendinį, – Stoties konversijos planavimo procesus aiškino Vyriausiojo miesto architekto skyriaus patarėjas Vytautas Lelys. – Vilniaus miesto savivaldybė koncepciniams sprendiniams pritaria, tačiau priims ir visuomenės pasiūlymus ir pastabas bei prašys rengėjo jas įvertinti rengiant galutinius sprendinius. Norintieji ne tik savarankiškai susipažinti su sprendiniu (medžiagą rasite čia), bet ir išgirsti projekto vadovo bei savivaldybės komentarus, turės galimybę stebėti tiesiogiai pateikti klausimus ir gauti atsakymus spalio 13 dieną, 17 val., prisijungus prie renginio su šia nuoroda.

Savivaldybei kartu su bendrove „Lietuvos geležinkeliai“ inicijavus teritorijos pertvarką, vėliau prie pokyčių prisijungus Autobusų stoties valdytojams, šiuo metu vyksta šių teritorijų planavimo darbai. Pagrindinis pertvarkos akcentas – Vilniaus geležinkelio stoties teritorijos atnaujinimo projektas „Vilnius Connect“, kuriuo siekiama įkurti modernų daugiafunkcį mobilumo, verslo ir laisvalaikio centrą su viešosiomis erdvėmis. Po strateginių pasekmių aplinkai vertinimo, pasirinkus ekspertų siūlomą alternatyvą ir atsižvelgus į rekomendacijas, buvo atnaujinta teritorijos sprendinių koncepcija, kurią detalizuojant bus parengti galutiniai teritorijos detaliojo plano sprendiniai. Artimiausiu metu bus inicijuojamas  sprendinių viešinimas ir derinimas su institucijomis bei visuomene.

Rengiant koncepciją didžiąja dalimi buvo remiamasi Strateginiam pasekmių aplinkai vertinimui pateiktos 2-os alternatyvos sprendiniais. Pagal antrąją alternatyvą numatomi šie sprendiniai:

  • Esamoje Stoties aikštėje formuojamas susisiekimo paslaugų mazgas, kuriame sutelkiamos pagrindinės funkcijos (sprendinys bus tikslinamas atvirame architektūriniame konkurse);
  • Rekreacinė erdvė numatoma centrinėje Stoties aikštės dalyje;
  • Numatomas esamo dydžio sklypas bendrojo naudojimo želdynui;
  • Stoties aikštės atkarpoje numatoma Geležinkelio g. su lėto eismo dviejų juostų gatve;
  • Pelesos g. trasa keičiama – joje kuriama gatvė su linijine rekreacine erdve, su galimybe sustoti visuomeniniam transportui ir galimybe patekti į keleivių terminalą;
  • Šiaurinėje teritorijos dalyje ties Geležinkelio g. miesto centrui būdingas perimetrinis užstatymas;
  • Formuojama rekreacinio pobūdžio papildoma jungtis per geležinkelio teritoriją Šv. Stepono gatvės tęsinyje (tikslinama architektūriniame konkurse).

Atsižvelgiant į poveikio aplinkai vertinimo ekspertų rekomendacijas antros alternatyvos sprendiniams, įvertinus analizę ir modeliavimo rezultatus visose trijose alternatyvose, nutarta dalį antros alternatyvos sprendinių keisti ir koncepciją papildyti naujais sprendiniais, kurie, savo ruožtu, turi būti išsamiai išnagrinėti derinimo etape.

„Šios teritorijos gyventojams ir vystytojams turbūt bus įdomu, kad, pagal koncepcijos sprendinį, užstatymo mastelis šiaurinėje teritorijos dalyje ties Geležinkelio gatve turi kisti nuo mažiausio pagal aplinkinį užstatymą ties Stoties aikšte (arčiausiai Senamiesčio) link didžiausio ties Švitrigailos gatvės viaduku (toliausiai nuo Senamiesčio į vakarinę pusę). Šiaurinę geležinkelio pusę su pietine planuojama sujungti dviem naujomis antžeminėmis pėsčiųjų jungtimis, kurioms numatoma ateityje skelbti architektūrinius konkursus“, – pasakojo V. Lelys.

Naujininkų gyventojams svarbu gali būti tai, kad nėra planuojamas didelės apimties perdenginys virš geležinkelių infrastruktūros teritorijos dalies su intensyvaus užstatymo galimybe. Siūlomas naujas keleivių terminalo perdenginys, skirtas ne tik aptarnauti keleivius, bet ir jungiantis Stoties aikštės teritoriją su Naujininkų rajonu. Stoties aikštėje prioritetas teikiamas pėstiesiems, taip pat architektūrinei aikštės išraiškai. Automobilių eismo organizavimas bus derinamas prie pėsčiųjų eismo ir aikštės rekreacinės funkcijos užtikrinimo.

Sprendinių konkretizavimo etape bus atliekamas ir papildomas eismo bei triukšmo ir taršos modeliavimas, siekiant įvertinti galimą poveikį planuojamoje teritorijoje numatomiems objektams bei gretimai aplinkai.

Detaliojo plano sprendiniai iš dalies priklauso nuo „Rail Baltica“ projekto – rengiamo specialiojo plano sprendinių. Teritorijos ribos, kuriose gali vykti konversija, bus galutinai nustatytos vėlesniuose planavimo etapuose, atsižvelgus į „Rail Baltica“ reikalingos infrastruktūros teritorijos ribas.

Rengiant detaliojo plano koncepciją ir sprendinius taip pat buvo remtasi platesnės apimties studijomis, besiribojančių rajonų tyrimais (Naujininkų, Naujamiesčio urbanistinės kaitos studijos) bei 2019 m. rugsėjį įvykusių kūrybinių dirbtuvių metu nubrėžtomis galimos teritorijos užstatymo ir susisiekimo sistemos kaitos gairėmis.