Specialistai pataria: į ką reiktų atsižvelgti namuose ugdant pačius mažiausius

 

Šalyje vėl įvedus karantiną beveik 20 proc. padaugėjo tėvų, kurie neveda vaikų į darželį. Atsižvelgdama į tėvų prašymus, Vilniaus miesto savivaldybė pateikia gaires, kuriomis vadovaujantis namuose galima būtų ugdyti ikimokyklinio amžiaus vaikus.

Pasak miesto ugdymo įstaigų vadovų, darželinukų priežiūra namuose gali būti puiki proga pagerinti santykius su vaikais. Leidžiant laiką kartu, vaikai jaučiasi mylimi ir saugūs, nes tokiu būdu parodome, kad jie yra svarbūs. Vis dėlto jausti susirūpinimą dėl vaikų ugdymo namuose yra normalu, todėl rekomenduojama atsižvelgti į šiuos patarimus.

Konsultuokitės su pedagogais ir vaikų švietimo specialistais

Esant poreikiui dėl darželinukų ugdymo namuose visuomet galite pasikonsultuoti su pedagogais bei švietimo pagalbos specialistais. Grupės pedagogai kartą per savaitę pateiks siūlomą temą ar užduočių planą įstaigos pasirinktoje platformoje, o užduotis atlikti galėsite jums patogiu metu. Iškilus klausimams galite susisiekti su grupės mokytoju telefonu ar el. paštu.

Ikimokyklinis ugdymas įstaigose vyksta įprasta tvarka, tačiau dalis tėvų šiuo metu neveda vaikų į darželius ir nori nenutraukti ugdymo proceso. Kaip teigia Vilniaus mero pavaduotoja Edita Tamošiūnaitė, ugdymo namuose gairės yra rekomendacinio pobūdžio, jas kiekvienas darželis gali prisitaikyti atsižvelgdamas į savo įstaigos savitumą ir bendruomenės poreikius.

„Parengtos gairės padės įstaigų pedagogams ir tėvams organizuoti tiek ugdymą namuose, kai tėvai, saugodami vaikų sveikatą ir turėdami galimybę nevesti jų į darželius, ugdo namuose, tiek vykdant nuotolinį ugdymą, kai viso darželio ar atskirų grupių veikla sustabdyta dėl COVID-19 infekcijos“, – sako Vilniaus miesto mero pavaduotoja.

Pasitarkite ugdymo įstaigos bendruomenėje dėl ugdymo organizavimo namuose

Rūpintis vaiko ugdymu namuose bus lengviau, jei atsakomybes pasidalinsite su vaiko ugdymo įstaigos bendruomene. Kartu su pedagogais galite pasitarti dėl ugdymo plano ir jo pritaikymo savo poreikiams bei galimybėms.

Ketverių metų sūnų ir pusantrų metų mergaitę auginanti mama Eglė Adlienė sako, kad mokytis namuose gali net patys mažiausi. „Svarbu turėti planą, į kurį atsižvelgiant būtų lavinami įvairūs pojūčiai, ne tik regos ir klausos. Matau, kad vaikai nori nuolatos kažką daryti, dalyvauti, jiems sunku būti tik klausytojais, tad manau ir kiti turėtų į tai atsižvelgti“, – teigia Eglė Adlienė.

Įrenkite ugdymosi erdvę

Ypač svarbu, kad namuose likęs vaikas turėtų savo aplinką, kurioje galėtų susikaupti ir kūrybiškai veikti.
„Esu girdėjusi apie atvejus, kai visa šeima pietauja, o šalia sėdintis vaikas per telefoną dalyvauja pamokoje. Tačiau taip užsiėmime dalyvaujantis vaikas tikrai nesusikaups ir iš veiklos bus mažai naudos. Manau, kad visi tėveliai turėtų pasirūpinti tinkama aplinka vaikų ugdymui“, – patirtimi dalinasi Eglė.

Pasak jos, labai svarbu pasirūpinti patogia sėdėjimo vieta. „Vieni vaikai labiau nori sėdėti ant sofos, kiti ant grindų, o kitiems reikia stalo. Reikia tiesiog pasiklausti savo vaiko kur jis nori mokytis ir sukurti jam patogiausia mokymosi aplinką. Kuo vaikui bus patogiau, tuo geresnius rezultatus jis parodys“, – teigia mama Eglė.

Remkitės „mažiau yra daugiau“ principu

Vienai dienai užteks vienos ar dviejų veiklų. Vaikų nereikėtų perkrauti dideliu kiekiu informacijos. Vieną kūrybinį užsiėmimą galite parinkti jūs, o kitą leisti pasirinkti vaikui. Atlikus veiklą skirkite laiko padarytų darbų aptarimui.

Kaip ir įprastoje mokymosi įstaigoje, svarbu turėti mokymosi planą. Pasak ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovų, vaikai jaučiasi patogiai kai žino, kas jų laukia. Jau iš vakaro galite susidėlioti kitos dienos planą, kuriame būtų numatyta dienos veikla, pertraukėlės bei aktyvus užsiėmimai. Visą veiklų trukmę planuokite atsižvelgdami į vaikų amžių, nes mažiesiems yra daug sunkiau koncentruoti savo dėmesį.

Ugdykite vertybes

Kurdami ugdymo aplinką namuose taip pat galite ugdyti vertybes: empatiją, dėkingumą, nuoširdumą, drąsą. Esant progai pagirkite ir palaikykite vaiką, tačiau nesistenkite užduočių atlikti už vaiką.

„Pastebėjau, kad pamokoms persikėlus į namus, dalis tėvų pradėjo aktyviau įsitraukti į mokymosi procesą. Jei vaikai yra labai maži, normalu, kad mama ar tėtis bus šalia. Bet tokiu atveju nemanau, kad tėvai turėtų atsakinėti už vaiką, net jei jis ir nelabai aktyviai atlieka užduotis. Ir jokiu būdu nepykti ant jo, jei netinkamai atlieka užduotis“, – savo patirtimi dalinasi pašnekovė.

GAIRĖS