Svarbi informacija
Pritarta naujo pėsčiųjų tilto projektui – įgyvendinimas priklausys nuo aplinkinių teritorijų virsmo
Prieš metus architektūrinės idėjos konkursą laimėjusi „Alberto tilto“ kūrėjų komanda baigė dar vieną etapą – Vilniaus miesto savivaldybės Vyriausiojo architekto skyrius pritarė pėsčiųjų tilto tarp Upės ir A. Goštauto gatvės projektiniams pasiūlymams. Tolesnis šio projekto likimas priklausys nuo plėtros planų abiejose tilto pusėse – tiek buvusioje Edukologijos universiteto, tiek buvusio Lukiškių kalėjimo ir Seimą supančioje teritorijoje.
„Šis tiltas turi tapti svarbia jungtimi tarp dešiniajame Neries krante sparčiai augančių Saltoniškių bei Žvėryno ir kairiajame Neries krante esančių Lukiškių rajono. Tiltas bus statomas, kai valstybės institucijos apsispręs plėtoti ar efektyviau naudoti aplinkines teritorijas – buvusio Edukologijos universiteto miestelį dešiniajame Neries krante bei LRS Seimo kanceliarijai priklausantį sklypą kairiajame, taigi – išaugus potencialių tilto naudotojų skaičiui“, – sakė vyriausiasis miesto architektas Mindaugas Pakalnis.
Anot projektuotojų, įmonių „INHUS Engineering“ ir „DO architects“ grupės, tuo metu, kai dviratis ar paspirtukas Vilniuje vis dažniau naudojamas ne kaip rekreacijos, o kaip transporto priemonė, papildomų kuo trumpesnių jungčių kūrimas tampa prioritetu. Ir tokie sprendiniai ypač reikšmingi tampa nuo centro nutolusioms miesto dalims. „Alberto tiltas“ sutrumpintų keliones į miestą ir Šeškinės, Pašilaičių bei Justiniškių gyventojams.
Vyriausiojo miesto architekto Mindaugo Pakalnio vertinimu, savivaldybės pastangos rekonstruoti, konvertuoti buvusius pramoninius rajonus miesto centre jau šiandien akivaizdžios matant Saltoniškių rajono atsinaujinimą – čia kuriasi verslo centrai, statomi nauji būstai. Bet, nors yra netoli miesto centro, Saltoniškių rajonas nuo jo atskirtas, ypač jei norima judėti pėsčiomis ar dviračiu.
„Geležinio Vilko tiltas yra pritaikytas miesto greitkeliui, juo juda didelis transporto srautas, kuriam būdinga tarša ir triukšmas neskatina pėsčiųjų ir dviratininkų naudotis šiuo tiltu. Parinkta naujo tilto vieta leis Saltoniškių rajono gyventojams ir darbuotojams pasiekti miesto centrą ramesne Saltoniškių gatve, ši gatvė taps svarbia alternatyvaus judumo ašimi, prie kurios glaudžiasi didelį konversijos potencialą turinti buvusi Edukologijos universiteto teritorija dešiniajame Neries krante. Norisi tikėtis, kad miesto parengtas pėsčiųjų tilto projektas paskatins ir jos atsinaujinimą“, – sakė M. Pakalnis.
Saltoniškių gatve nukreipiami ir pėsčiųjų bei dviračių takai, jungiantys vakarinę miesto dalį su miesto centru, Gedimino prospekto vakarine dalimi. Vakarinėje pusėje tiltas pratęsia esamą dviračių tako liniją, o rytiniame driekiasi link kelių sankirtos, kur pratęsia pėsčiųjų trasą ir įsilieja į dviračių takus.
„Tuo būdu pėstiesiems ir dviratininkams nebelieka poreikio kirsti Geležinio Vilko g. ir Narbuto g. žiedo, jų eismo sąlygos tampa komfortiškesnės, saugesnės“, – komentavo vyriausiasis miesto architektas. Kairiajame upės krante tiltas veda į šiuo metu neužstatytą Seimo kanceliarijai priklausantį sklypą – dar vieną teritoriją, kurios panaudojimo planai galėtų tapti motyvu įgyvendinti tilto projektą.
Komfortiškesnė, greitesnė ir saugesnė jungtis
Projektuotojai (projekto vadovas Justas Petkevičius, architektai Algimantas Neniškis, Andrė Baldišiūtė, Gilma Teodora Gylytė, Sabina Daugėlienė, Ignas Uogintas), suplanavo 109 m ilgio, 13 m pločio pėstiesiems ir dviratininkams skirtą tiltą. Minimalistinės architektūrinės išraiškos medinis arkinės konstrukcijos tiltas tarsi sudarytas iš dviejų persipinančių elementų, jungia krantus keturiuose taškuose – apatines ir viršutines krantinių terasas. Toks išdėstymas natūraliai prisitaiko prie esamo Neries krantinių reljefo ir užtikrina maksimaliai patogų žmonių judėjimą – leidžia sklandžiai patekti tiek į viršutinę, tiek į apatinę Neries krantinės terasas.
Patogesniam dviratininkų, žmonių su judėjimo negalia ir šeimoms su vaikų vežimėliais skirtingų lygių dešiniajame upės krante patekimui į apatinę krantinės terasą pritaikoma esama nuovaža, o kairiajame krante šalia tilto numatoma nauja nuovaža, sujungianti viršutinę krantinės terasą su apatine.
Medinės klijuoto medžio konstrukcijos kuria dekoratyvų fasadą, apžvelgiamą ne tik iš tolimesnių perspektyvų, bet ir iš žemutinės krantinės terasos, – architektai šią medžiagą parinko atsižvelgdami į jautrų Žvėryno architektūros charakterį.
Tilto atramos numatomos monolitinės gelžbetoninės, atremtos ant gręžtinių polių. Gelžbetoninė arkinės konstrukcijos atraminė dalis įrengiama aukščiau, kad ledonešio metu medinė konstrukcija ir metalinės atraminės detalės būtų apsaugotos nuo tiesioginio poveikio. Tilto sprendiniuose įvertintos ir saugios laivybos upe galimybės. Apskaičiuota, kad farvaterio zonoje tilto konstrukcijų apačios aukštis yra pakankamas saugiai laivybai Neries upe vykdyti.

Studijos „DO architects“ vizual.
Taip pat skaitykite:
Vilnius imasi įsisenėjusios el. paspirtukų problemos: bus taikomos eismą reguliuojančios priemonės
Gerinant elektrinių paspirtukų ir kitų sostinės eisme dalyvaujančių dalyvių saugumą, Vilniaus miesto savivaldybė įveda priemones, kuriomis siekiama spręsti opiausias el. paspirtukų sukeliamas problemas bei aiškiai apibrėžti jų naudojimo taisykles. Planuojamos taikyti... ❯❯❯
2023-05-30
Eismo pakeitimai Laisvės pr. – Viršuliškių g. sankryžoje
Šių metų balandžio mėnesį JUDU (SĮ Susisiekimo paslaugos) eismo organizavimo skyriaus specialistai, norėdami įvertinti transporto srautų pralaidumą ir sankryžų saugumą, Vilniuje atliko transporto srautų tyrimą. Įvertinus jų rezultatus buvo nutarta pagerinti Viršuliškių g.... ❯❯❯
2023-05-29
Penktadienio naktį pradedama diegti nauja e. bilieto sistema Vilniaus viešajame transporte
JUDU (SĮ Susisiekimo paslaugos) primena, kad jau šį šeštadienį Vilniaus autobusuose ir troleibusuose įjungiama nauja elektroninio bilieto sistema. Svarbi informacija Vilniečio kortelių turėtojams Dėl sistemos integravimo darbų ir atliekamo duomenų perkėlimo iš senosios... ❯❯❯
2023-05-26
„Vilnius 700 pusmaratonis“ jau šį savaitgalį: eismo ribojimai, viešojo transporto pakeitimai ir renginio programa
Jau šį šeštadienį (gegužės 27 d.) vilniečiai ir miesto svečiai bėgs pavasarinėje bėgimo šventėje – kasmetiniame „Vilniaus 700 pusmaratonyje“. Renginys šiais metais planuojamas vakare, tad miesto centre judėjimas keisis gegužės 27 dieną, nuo 15 iki 21 val., o... ❯❯❯
2023-05-23
Vingio parke vyks „Rammstein“ koncertas: svarbi informacija gyventojams ir renginio dalyviams
Nuo gegužės 22 d. 15:00 val. iki gegužės 23 d. 02:00 val. įvedamas vienpusis eismas Eigulių, Birutės, Giraitės ir Elektrinės gatvėse. Taip pat bus įrengtos papildomos sustojimo vietos taksi ir pavėžėjimo paslaugas teikiantiems automobiliams, sudarant galimybę išlaipinti ir... ❯❯❯
2023-05-22
Patvirtinta nauja „Vilniaus viešojo transporto“ valdyba
Šią savaitę darbą pradėjo nauja bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) valdyba. Naują bendrovės valdybą sudarys penki valdybos nariai, ją ketverių metų kadencijai patvirtino Vilniaus miesto savivaldybė. Valdyboje dirbs 3 nepriklausomi nariai – „Cirkle K“ Verslo... ❯❯❯
2023-05-19