Svarbi informacija
Aplinkos tvarkymo standartas Vilniuje – kur ir kaip keisis miestas per 2021 metus
Dviračių takai, nauji želdynai, patogesni šaligatviai ir partnerystės principu asfaltuojami žvyrkeliai – darbai, kurie taikant naują aplinkos standartą, pavasarį pradedami sostinėje. Infrastruktūros plėtrai iš Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto ir Kelių priežiūros ir plėtros fondo bus skirta kiek daugiau nei 26 mln. eurų.
Vilniuje nuo šių metų taikomas patobulintas aplinkos tvarkymo standartas, kurio tikslas – geresnė ir vilniečių lūkesčius atitinkanti infrastruktūros kokybė. Vieni pagrindinių jo principų – saugoti ir gausinti naujų želdinių, suteikti daugiau erdvės pėstiesiems, perteklinę asfalto erdvę skirti kitiems judumo būdams ir želdinimui. Didelis dėmesys skiriamas ir geresnei takų apšvietimo kokybei, taip pat estetiniam vaizdui gerinti.
Šiemet daug darbų bus nukreipta darniam judumui mieste – dviračių ir pėsčiųjų takų įrengimui ir plėtrai, taip pat apšvietimo modernizacijai, gatvių remontui ir rekonstrukcijai.
Didžiausia dalis – beveik pusė visos sumos bus skirta kompleksinės infrastruktūros projektams įgyvendinti, kurie prisidės prie aukštesnės kokybės infrastruktūros mieste kūrimo, kuri bus patogesnė visiems eismo dalyviams. Vilnius ne tik išlaikys žalią veidą, bet ir bus dar saugesnis, Senamiesčio dalyje ketinama nužeminti pėsčiųjų takų bortus, dėl ko visi eismo dalyviai taps dar labiau lygiaverčiai. Tuo metu dalyje kitų gatvių atsiras žaliosios juostos, kurios ne tik prisidės prie saugumo atskiriant eismą, bet ir įneš dar daugiau žalumo Vilniuje.

Sauliaus Žiūros nuotr.
Taip pat planuojama sutvarkyti apie 12 km gatvių, įrengti beveik 14 km naujų patogių pėsčiųjų takų bei suremontuoti daugiau nei 12 km esamų šaligatvių.
Dviratininkų takams šiemet planuojama skirti 3 mln. Eurų. Ši suma virs daugiau nei 14 km naujų dviračių takų, kviesiančių ne tik pasivažinėti laisvalaikiu, bet ir kelionėms į darbą rinktis mažiau taršią transporto priemonę.
Nauji dviračių takai – svarbios jungtys ir didelis žingsnis link nenutrūkstamo dviračių takų tinklo kūrimo. Planuojama pradėti įgyvendinti svarbias magistralines jungtis sujungsiančias urbanizuotas teritorijas su miesto centru (Algirdo, Dariaus ir Girėno, Geležinkelio, Žalgirio, T. Narbuto g. ir kt.). Taip pat ne mažiau svarbias vietinio susisiekimo – tarprajonines dviračių trasas (Tuskulėnų bei kitos).
Pirmąjį šių metų pusmetį savivaldybė žvyrkelių asfaltavimui suplanuotas lėšas skiria dalinio finansavimo („50 ir 50“) programoje dalyvaujančiųjų bendruomenių projektų įgyvendinimui kofinansuoti. Vilniaus miesto savivaldybės tarybai patvirtinus naują tvarką (su kuria galima susipažinti čia), savivaldybė tam tikrais nustatytais atvejais finansuoja dar didesnę dalį projektų negu iki šiol. Taip pat rengiamas seniai apgyvendintų teritorijų gatvių asfaltavimo planas, kuriuo bus siekiama pagerinti susisiekimo infrastruktūrą vietose, kuriose gatvių tvarkymo laukiama seniausiai. Apie konkrečius planus bus paskelbta vėliau.
Susipažinti su konkrečiais šiais metais suplanuotais infrastruktūros gerinimo darbais galite šiame žemėlapyje: https://maps.vilnius.lt/miesto-tvarkymas#layers (Pažymėkite sluoksnį „Planuojami 2021 metais miesto tvarkymo darbai” bei pasluoksnius „Planuojamų tvarkymo darbų taškai” ir „Planuojamų tvarkymo darbų atkarpos“).
Metų eigoje galimas suplanuotų darbų sąrašo papildymas, atsižvelgiant į iš infrastruktūros plėtros surinktas lėšas miesto infrastruktūrai gerinti.
Visą šių metų miesto gyvenamosios aplinkos gerinimo planą rasite čia:
Taip pat skaitykite:
Sostinėje šilumos gamybai baigtas naudoti mažasieris mazutas
AB Vilniaus šilumos tinklai kovo 31 d. vidurdienį baigė naudoti mažasierį mazutą šilumos ir karšto vandens gamybai. Iki 1 proc. sieringumo mazutas sostinėje pradėtas deginti lapkričio pabaigoje kaip alternatyva brangusioms dujoms. Dėl šio sprendimo vilniečiams šilumos kaina... ❯❯❯
2023-03-31
Pradedamas viaduko ties Trakų Voke kapitalinis remontas
Lietuvos automobilių kelių direkcija praneša, kad pradedamas įgyvendinti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 16,017 km viaduko kapitalinio remonto projektas. Šiuo metu vykdomi parengiamieji darbai, greitis viaduku ribojamas iki 50 km/h, o nuo kovo... ❯❯❯
2023-03-24
„Grinda“ atveria duomenis – galima pasitikrinti, ar gatvės valomos laiku
Permainingam žiemos sezonui einant į pabaigą, Vilniaus miesto gatves prižiūrinti „Grinda“ apibendrina jo rezultatus. „Ši žiema buvo išskirtinė tiek kritulių pikais, tiek didžiuliais temperatūrų svyravimais, tad siekdami užtikrinti nepertraukiamą judėjimą sostinės... ❯❯❯
2023-03-14
Informacija apie Vilniaus savivaldybės nuosavybėn svarstomą perimti turtą
Vilniaus miesto savivaldybės tarybai ruošiamasi pateikti projektą dėl faktiškai valdomų gatvių ir Tauro kalno prieigų lietaus nuotekų tinklų perėmimo savivaldybės nuosavybėn. Tarybai teikiamas projektas dėl gatvių, kurios iki 1998 m. buvo Vilniaus miesto teritorijoje, perėmimo... ❯❯❯
2023-03-08
Vilniuje bus rekonstruojamos prie naujai iškilsiančio „Akropolis Vingis“ komplekso esančios gatvės
Aiškėja, kaip bus pertvarkytas gatvių tinklas prie naujai iškilsiančio Vilniaus „Akropolis Vingis“ ir daugiabučių kvartalo „reVingis“. Sutvarkius aplinkui esančias gatves, į naują traukos objektą bus patogu patekti ne tik automobiliu, bet ir ateiti pėsčiomis ar atvažiuoti... ❯❯❯
2023-03-03
Keičiasi baudos dydis pažeidėjams, kurių automobilius tenka nutempti priverstinai
Kovą sukanka metai, kai Vilniuje imtos taikyti sugriežtintos priemonės kelių eismo taisykles pažeidžiantiems, o teisę nutempti automobilius įgijo ir savivaldybės pareigūnai, ne vien policija. Per mėnesį Vilniuje vien viešosios tvarkos pareigūnai nustatydavo apie 2000 KET... ❯❯❯
2023-03-02