Svarbi informacija
Aplinkos tvarkymo standartas Vilniuje – kur ir kaip keisis miestas per 2021 metus
Dviračių takai, nauji želdynai, patogesni šaligatviai ir partnerystės principu asfaltuojami žvyrkeliai – darbai, kurie taikant naują aplinkos standartą, pavasarį pradedami sostinėje. Infrastruktūros plėtrai iš Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto ir Kelių priežiūros ir plėtros fondo bus skirta kiek daugiau nei 26 mln. eurų.
Vilniuje nuo šių metų taikomas patobulintas aplinkos tvarkymo standartas, kurio tikslas – geresnė ir vilniečių lūkesčius atitinkanti infrastruktūros kokybė. Vieni pagrindinių jo principų – saugoti ir gausinti naujų želdinių, suteikti daugiau erdvės pėstiesiems, perteklinę asfalto erdvę skirti kitiems judumo būdams ir želdinimui. Didelis dėmesys skiriamas ir geresnei takų apšvietimo kokybei, taip pat estetiniam vaizdui gerinti.
Šiemet daug darbų bus nukreipta darniam judumui mieste – dviračių ir pėsčiųjų takų įrengimui ir plėtrai, taip pat apšvietimo modernizacijai, gatvių remontui ir rekonstrukcijai.
Didžiausia dalis – beveik pusė visos sumos bus skirta kompleksinės infrastruktūros projektams įgyvendinti, kurie prisidės prie aukštesnės kokybės infrastruktūros mieste kūrimo, kuri bus patogesnė visiems eismo dalyviams. Vilnius ne tik išlaikys žalią veidą, bet ir bus dar saugesnis, Senamiesčio dalyje ketinama nužeminti pėsčiųjų takų bortus, dėl ko visi eismo dalyviai taps dar labiau lygiaverčiai. Tuo metu dalyje kitų gatvių atsiras žaliosios juostos, kurios ne tik prisidės prie saugumo atskiriant eismą, bet ir įneš dar daugiau žalumo Vilniuje.

Sauliaus Žiūros nuotr.
Taip pat planuojama sutvarkyti apie 12 km gatvių, įrengti beveik 14 km naujų patogių pėsčiųjų takų bei suremontuoti daugiau nei 12 km esamų šaligatvių.
Dviratininkų takams šiemet planuojama skirti 3 mln. Eurų. Ši suma virs daugiau nei 14 km naujų dviračių takų, kviesiančių ne tik pasivažinėti laisvalaikiu, bet ir kelionėms į darbą rinktis mažiau taršią transporto priemonę.
Nauji dviračių takai – svarbios jungtys ir didelis žingsnis link nenutrūkstamo dviračių takų tinklo kūrimo. Planuojama pradėti įgyvendinti svarbias magistralines jungtis sujungsiančias urbanizuotas teritorijas su miesto centru (Algirdo, Dariaus ir Girėno, Geležinkelio, Žalgirio, T. Narbuto g. ir kt.). Taip pat ne mažiau svarbias vietinio susisiekimo – tarprajonines dviračių trasas (Tuskulėnų bei kitos).
Pirmąjį šių metų pusmetį savivaldybė žvyrkelių asfaltavimui suplanuotas lėšas skiria dalinio finansavimo („50 ir 50“) programoje dalyvaujančiųjų bendruomenių projektų įgyvendinimui kofinansuoti. Vilniaus miesto savivaldybės tarybai patvirtinus naują tvarką (su kuria galima susipažinti čia), savivaldybė tam tikrais nustatytais atvejais finansuoja dar didesnę dalį projektų negu iki šiol. Taip pat rengiamas seniai apgyvendintų teritorijų gatvių asfaltavimo planas, kuriuo bus siekiama pagerinti susisiekimo infrastruktūrą vietose, kuriose gatvių tvarkymo laukiama seniausiai. Apie konkrečius planus bus paskelbta vėliau.
Susipažinti su konkrečiais šiais metais suplanuotais infrastruktūros gerinimo darbais galite šiame žemėlapyje: https://maps.vilnius.lt/miesto-tvarkymas#layers (Pažymėkite sluoksnį „Planuojami 2021 metais miesto tvarkymo darbai” bei pasluoksnius „Planuojamų tvarkymo darbų taškai” ir „Planuojamų tvarkymo darbų atkarpos“).
Metų eigoje galimas suplanuotų darbų sąrašo papildymas, atsižvelgiant į iš infrastruktūros plėtros surinktas lėšas miesto infrastruktūrai gerinti.
Visą šių metų miesto gyvenamosios aplinkos gerinimo planą rasite čia:
Taip pat skaitykite:
Renovacijos projektus Vilniuje kuruojanti Eglė Randytė: „Tikslas – ne atimti kompensacijas, o skatinti renovaciją“
Nuvilnijus informacijos bangai, kad sostinės gyventojai, gaunantys kompensacijas už šildymą ir balsuojantys prieš renovaciją, valstybės paramos nebegaus, patikslinama, kokių priemonių artimiausiu metu bus imtasi. Vilniaus miesto savivaldybė kompensacijas mažinti nutarė nuo šio... ❯❯❯
2023-09-21
Vilnius ruošiasi atsiskaitymams už viešojo transporto bilietus banko kortelėmis
Gera žinia vilniečiams ir miesto svečiams – jau 2024 m. Vilniaus miesto viešajame transporte už vienkartinius kelionės bilietus bus galima atsiskaityti bekontaktėmis banko kortelėmis. Siekiant didesnio aiškumo ir paprastesnio pasirinkimo keleiviams, taip pat atsisakoma nepopuliariausių... ❯❯❯
2023-09-20
Siekiant gerinti gatvių kokybę, Vilniuje skenuojamos gatvių dangos
Šiais metais Vilniaus miesto gatvės vėl bus skenuojamos siekiant įvertinti asfalto dangos nusidėvėjimą. Remiantis gautais duomenimis bus sudėlioti gatvių remonto prioritetai – tai leidžia ir kasmet sutaupyti apie 5 proc. gatvių remontui skiriamų lėšų. 2023 m. bus nuskenuota... ❯❯❯
2023-09-13
Ateities kurą gamins Vilniuje, testuojami vandeniliu varomi autobusai
Vilniaus miesto savivaldybė kartu su partneriu AB Vilniaus šilumos tinklai pasirašė sutartį su Centrine projektų valdymo agentūra dėl žaliojo vandenilio gamybos, kuris bus naudojamas viešajame transporte. Taip pat šiuo metu sostinėje išbandomi Portugalijoje gaminti vandeniliu... ❯❯❯
2023-09-12
Nuo rytojaus Vilniaus centre el. paspirtukus privaloma palikti tik specialiose stovėjimo vietose
Nuo šio penktadienio, rugsėjo 1 d. sostinės centrinėje dalyje įsigalioja nauja privaloma el. paspirtukų statymo tvarka. Ja vadovaujantis dalijimosi platformų paslaugomis besinaudojantys el. paspirtukų vairuotojai nuomojamus paspirtukus sostinės centre galės palikti tik specialiose... ❯❯❯
2023-08-31
Atidaroma nauja gatvės atkarpa Vilniuje – gyventojams judėti bus dar paprasčiau
Pirmadienį (rugpjūčio 14 d.) atidaroma nauja dviejų eismo juostų atkarpa Pilaitėje, Smalinės gatvėje. Susisiekimas tarp Pilaitės rajono dalių gyventojams bus dar paprastesnis. Šalia esančių namų gyventojų patogumui įrengtas pėsčiųjų, dviračių takas ir nauja viešojo... ❯❯❯
2023-08-11