Svarbi informacija
Vilnius ruošiasi viešojo transporto proveržiui – į gatves išriedės nauji autonominės ridos troleibusai
Ar kas pagalvojo, kad Vilniaus gatvėmis gali važinėti dalinai elektros tinklo nenaudojantys troleibusai? Tai jau greitu metu virs realybe, nes „Vilniaus viešasis transportas“ žengia ambicingą žingsnį į priekį ir įsigys 159 naujus – autonominės ridos troleibusus, vietoje esančių senųjų „Škoda“ modelių. Pirmieji 50 tokio tipo troleibusų bus perkami iš Aplinkos projektų valdymo agentūros skirtų 10 mln. Eur., kurie numatyti naujo viešojo transporto įsigijimui, galintys dalį maršruto nuvažiuoti nenaudojant kontaktinio tinklo, į Vilniaus gatves išriedės jau 2023 metais.
„Šiuo metu atliekama rinkos konsultacija, analizuojama esama situacija bei planuojama iki šių metų galo paskelbti viešąjį konkursą. Troleibusų parkas ilgą laiką nebuvo atnaujinamas, vidutinis troleibusų amžius siekia 22 metus. Mūsų tikslas ne tik atnaujinti viešojo transporto parką, bet tai padaryti pasirinkus tvarias ir Vilnių bei keleivių poreikius orientuotas technologijas, kurios tiktų dinamiškam miestui. Netolimoje ateityje planuojama atnaujinti ir autobusų parką, numatant 70 naujų autobusų. Svarstomi Vilnių tenkinantys technologiniai sprendimai, aiškinamasi koks tinkamiausias elektros įkrovimo būdas tiktų viešajam transportui“, – sako UAB „Vilniaus viešasis transportas“ direktorius Darius Aleknavičius.
Naujo tipo troleibusai su autonomine rida, lyginant su įprastiniais, Vilniaus miesto gatvėmis riedančiais troleibusais, turi esminių privalumų – jei standartinių troleibusų maršrutus riboja esamas kontaktinis tinklas, tai troleibusai su autonomine eiga gali važiuoti ir šiam nesant. Skaičiuojama, kad per parą sostinės gatvėse įvyksta bent keli incidentai, kurie sutrikdo troleibusų eismą. Negalėdami apvažiuoti kliūties jie stoja arba yra nukreipiami kitais maršrutais. Naujieji troleibusai tokiu atveju galės toliau tęsti kelionę, nes trumpam atsijungus nuo kontaktinio tinklo jie galės panaudoti baterijoje sukauptą galią ir tokiu būdu apvažiuoti kliūtį. Tai ne tik užtikrins nepertraukiamą troleibusų judėjimą, bet ir sutaupys laiko keleiviams.

S. Žiūros nuotr.
Naujieji autonominės ridos troleibusai, kurie galėtų nuvažiuoti apie 30 kilometrų nenaudodamas kontaktinio tinklo yra manevringesni, komfortiškesni, gali apvažiuoti susidariusias kliūtis ne tik sankryžose, bet esant reikalui ir aplinkinėmis gatvėmis, dėl to viešojo transporto sistema taptų lankstesnė ir efektyvesnė. Naujuose troleibusuose vietoje galinio vaizdo veidrodėlių puikuosis specialios galinio vaizdo stebėjimo kameros, kurios transliuos išorės vaizdą į monitorius. Troleibuso vairuotojui bus ne tik paprasčiau įvertinti situaciją, bet ir galės greičiau sureaguoti į pėsčiųjų perėją netikėtai įžengus pėsčiajam, ar kelyje staigiai atsiradus nenumatytai kliūčiai.
Prie sklandesnių ir greitesnių kelionių prisidės ir nauji kontaktinių tinklų iešmai, kuriuos populiariausiuose troleibusų maršrutuose ketinama pakeisti artimiausiais metais. Atnaujinti iešmai leis sklandžiau įveikti sankryžas, kuriose susikerta troleibusų linijos. Tai reiškia, kad prieš įvažiuojant į sankryžą, troleibusas taip žymiai nemažins greičio, kaip yra iki šiol, o tai padės pagreitinti keliones.
Didelis dėmesys skiriamas tiek keleivių, tiek vairuotojų saugumui, todėl naujieji troleibusai turės atitikti papildomas saugumo normas ir turės tą patvirtinančius sertifikatus. Visi naujieji troleibusai turės būti sertifikuoti dėl vairuotojų darbo vietos (kabinos) ir transporto priemonės konstrukcijos saugumo. Naujuosiuose reikalavimuose transporto priemonės kabina privalo būti išbandyta nuo eismo įvykių ir kontaktinių smūgių iš šono, priekio ir stogo, pati konstrukcija – nuo virtimo grėsmių.
Įprastą apšvietimą troleibusuose pakeis LED šviesos, kurios užtikrins keleiviams papildomą saugumą transporto priemonės viduje, o vairuotojams neblaškys dėmesio.
Maža to, naujieji troleibusai turės pažangią antikovidinę vėdinimo sistemą, padedančią pristabdyti koronaviruso plitimo riziką, o veikimo principas – ozoninis arba ultravioletinis, veikiantis bet kokiu oru, ir užtikrinantis, kad į saloną patenkantis oras būtų švarus ir dezinfekuotas. Tokios sistemos dar ne per seniausiai buvo pradėtos diegti į prabangius automobilius, o jau ne už kalnų tokia naujovė bus ir Vilniaus viešojo transporto norma.
„Vilniaus viešasis transportas“ naujų troleibusų pirkimui skelbs tarptautinį konkursą ir kreipsis į visus didžiausius troleibusų gamintojus. Tokiu būdu siekiama ne tik išsirinkti keleivių lūkesčius atitinkančias transporto priemones, bet ir pritraukti į Vilnių užsienio įmonių.
Taip pat skaitykite:
Įrengiant sankryžą prie Gariūnų bus ribojamas eismas ir keisis 20 autobuso maršrutas
Prie Gariūnų prasideda žiedinės sankryžos įrengimo darbai – Gariūnų–Paneriškių gatvių sankirtoje iki rugpjūčio pabaigos bus įrengta susisiekimą ir pravažumą šioje miesto dalyje pagerinanti sankryža. Statybos darbų metu numatyti laikini eismo ribojimai, kita trasa kursuos... ❯❯❯
2023-03-27
„Vilniaus viešojo transporto“ vairuotojų atlyginimai didžiausi sektoriuje
Praėjusių metų gale įvesti „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) atlygio sistemos pokyčiai duoda rezultatus – per kelis mėnesius įdarbinta kelios dešimtys darbuotojų, vidutinis vairuotojo atlyginimas vienas didžiausių viešojo transporto sektoriuje. Su papildom naudom jis siekia... ❯❯❯
2023-03-07
Mėlynosios rodyklės troleibusams pagerino ir autobusų judėjimą
Vilniaus gyventojai vis dažniau pastebi ryškiai mėlynos spalvos rodykles, oficialiai – švieslentes, skirtas troleibusų eismui. Jų veikimo principas tarytum šviesoforų – padeda vairuotojams lengviau orientuotis, kokia yra iešmo padėtis, ar ji tinkama tolesnei jų važiavimo... ❯❯❯
2023-03-01
Vilnius nušvis mėlynai ir geltonai – kviečiame į Ukrainos palaikymo renginius
Minint Rusijos vykdomo karo Ukrainoje metines, vasario 24 d. (penktadienį) įvairios organizacijos kviečia į Ukrainos ir ukrainiečių palaikymo akcijas ir renginius. Vilniaus miesto savivaldybė taip pat skatina susitelkti, padėti, aukoti ir dar kartą susivienyti iki... ❯❯❯
2023-02-23
Į 23-ąją Vilniaus knygų mugę keliaukime tvariau
Vasario 23-26 d. į sostinę sugrįžta nepaprastai laisva, šventiška ir ryški 23-oji tarptautinė Vilniaus knygų mugė „700 eilučių laisvei“. Šia proga kartu su Vilniaus miesto savivaldybe kviečiame vilniečius ir čia besisvečiuojančius į mugę keliauti taip, kaip mokame... ❯❯❯
2023-02-22
Vilniaus 700-asis gimtadienis jau kitą savaitę – bus eismo ribojimų
Sausio 25-ąją Katedros aikštėje atsivers „Laiko portalas“, padėsiantis Vilniaus gyventojams ir miesto svečiams pažinti istorines ir šiuolaikines Vilniaus temas. Tai – vienas pagrindinių jubiliejinių metų renginių, kuriame įvairių kartų ir žanrų atlikėjai vienu balsu... ❯❯❯
2023-01-19