Svarbi informacija
Nuo Naujųjų keičiasi Kelių eismo taisyklės: siekiama daugiau saugumo keliuose, atlaisvinti įvažiavimus į kiemus
Nuo sausio 1 d. Lietuvoje keičiasi dalis Kelių eismo taisyklių (KET) – keičiama specialiųjų transporto priemonių praleidimo tvarka, detalizuojama pirmumo teisė išvažiuojant iš greitėjimo juostos ar įvažiuojant į ją, nustatomas draudimas statyti automobilius kelio ir išvažiavimo iš kiemo sankirtose, patikslinama tvarka apsisukant šviesoforu reguliuojamoje sankryžoje, įtvirtinamas įpareigojimas nedelsiant patraukti įkrautą elektromobilį iš įkrovimo vietos.
Nuo sausio 1 d. keičiasi tvarka, kaip praleidžiamos specialiosios transporto priemonės su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais. Važiuojant keliu, kuriame važiuoti viena kryptimi yra dvi ir daugiau eismo juostos, pastebėjus šias specialiąsias transporto priemones, kraštinėje kairėje eismo juostoje esančios transporto priemonės turės trauktis kairėn ir sustoti. Visos kitos transporto priemonės, esančios dešiniau, turės trauktis dešinėn ir taip pat sustoti, taip sudaromas avarinis koridorius specialiosioms transporto priemonėms. Naujoji tvarka leis policijos, greitosios medicinos pagalbos, gaisrinės ar kitų specialiųjų transporto priemonių vairuotojams nelaimės vietą pasiekti greičiau ir taip prisidėti prie gyvybių išsaugojimo.
Patikslinta tvarka dviejose eismo situacijose, kurios susidaro norint įvažiuoti ar išvažiuoti iš bendros greitėjimo ir lėtėjimo juostos. Greitėjimo juosta važiuojantis ir į transporto srautą ketinantis įsilieti (persirikiuoti) vairuotojas privalo duoti kelią transporto srautu važiuojančiai transporto priemonei arba į lėtėjimo juostą persirikiuojančiai transporto priemonei. Jei greitėjimo juosta važiuojančios transporto priemonės vairuotojas tęsia judėjimą ta pačia eismo juosta tiesiai (iš greitėjimo juostos į lėtėjimo juostą) ir neketina persirikiuoti į gretimą eismo juostą (įsilieti į transporto srautą), tokioje situacijoje kelią turi duoti iš kelio išvažiuojantis ir į lėtėjimo juostą besirikiuojantis transporto priemonės vairuotojas.
Siekiant sudaryti galimybę į kiemus ir kitas teritorijas saugiai ir operatyviai patekti gaisrinėms, policijos, greitosios pagalbos automobiliams ar kitam specialiajam transportui, aptarnaujančiam transportui ir kt., nuo sausio 1 d. nustatomas draudimas stovėti gatvės ir įvažiavimo į teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos. Šiuo pakeitimu bus išspręstas daliai vairuotojų kylantis iššūkis, kai paliekamas per siauras įvažiavimas ar išvažiuojant iš tam tikros teritorijos negalima gerai matyti gatve atvažiuojančių kitų transporto priemonių dėl prie įvažiavimo į teritorijas ir važiuojamųjų dalių sankirtose statomų automobilių. Pakeitimas taip pat leis užtikrinti tinkamas eismo sąlygas pėstiesiems, dviratininkams, individualių poreikių turintiems asmenims, kuriems skirtą infrastruktūrą blokuoja prie įvažiavimo statomi automobiliai.
Iki šiol vairuotojams kyla neaiškumų šviesoforu reguliuojamoje sankryžoje, kai vienas vairuotojas apsisuka, o kitas (iš šoninio kelio) suka į dešinę ir jų važiavimo trajektorijos susikerta. Nuo Naujųjų metų įsigaliosiančiais KET pakeitimais įtvirtinta, kad apsisukdamas sankryžoje, kurioje eismas reguliuojamas šviesoforu, vairuotojas privalo duoti kelią iš kitų krypčių pagal leidžiamąjį šviesoforo signalą judantiems eismo dalyviams (pavyzdžiui, į dešinę sukantiems vairuotojams). Taip apibrėžiama aiški pirmumo tvarka, padėsianti išvengti ginčytinų ar avarinių situacijų.
Šiuo metu dalis elektromobilių vairuotojų, įkrovę elektromobilį, iškart jo nepatraukia iš įkrovimo stotelės. Taip mažinamas įkrovimų vietų prieinamumas kitiems elektromobilių vairuotojams. Todėl nuo Naujųjų įtvirtinamas reikalavimas elektromobilio vairuotojams įkrautą transporto priemonę iškart patraukti iš elektromobilio įkrovimo vietos, jei kelio ženklai nenustato kitaip.
Nuo 2022 m. birželio 1 d. įsigalios kiti KET pakeitimai, kuriais nustatomas naujas eismo organizavimo būdas – dviračių gatvė, atsiras dviejų tipų maršrutiniam transportui skirtos eismo juostos, žymimos raide A arba simboliu A+, numatoma ir kitų smulkesnių pakeitimų.
Išsamiau apie ne pagal tvarką paliktų transporto priemonių nutempimą sostinėje kviečiame susipažinti vaizdo komentare, o su KET pakeitimais, įsigaliosiančiais nuo sausio 1 d., galite susipažinti www.sumin.lt/ket
Taip pat skaitykite:
Baigtas svarbus Viršuliškėse sprogusio daugiabučio atstatymo etapas
Vilniaus Viršuliškių rajone užbaigtas svarbus sausio mėnesį nuo gaisro nukentėjusio daugiabučio atstatymo darbų etapas. Pagrindiniai darbai, kuriuos buvo įsipareigojusi atlikti savivaldybė, jau baigti: sumontuotos naujos gelžbetoninės perdangų, laiptinių, išorinių sienų, stogo... ❯❯❯
2024-11-13
„Grinda“ pradėjo pilnos apimties Vilniaus Senamiesčio priežiūrą
Miesto aplinkos ir infrastruktūros sprendimus įgyvendinanti įmonė „Grinda“ nuo lapkričio 1 d. pradėjo vykdyti sostinės Senamiesčio priežiūrą. Maždaug 89 hektarų ploto teritorijoje bendrovė šiukšlių surinkimą ir šlavimą, lapų grėbimą, transporto stotelių priežiūrą,... ❯❯❯
2024-11-07
Vilniaus senamiestyje planuojama mažos taršos zona
Pagal LR alternatyvių degalų įstatymą, savivaldybių tarybos privalo ne vėliau kaip iki 2025 m. sausio 1 d. nustatyti mažos taršos zonas didžiuosiuose miestuose. Vilnius ne išimtis – Vilniaus miesto taryba pradėjo svarstyti mažos taršos zonos nustatymą senamiestyje, siekiant... ❯❯❯
2024-11-06
Dėl kelio darbų sostinės Kalvarijų gatvėje – papildomi eismo pasikeitimai
Vykstant nuotekų tinklo projekto įgyvendinimui Kalvarijų gatvėje, nuo spalio 14 d. (pirmadienio) bus taikomi papildomi eismo pasikeitimai.Vairuotojų prašoma kantrybės ir supratingumo, dėmesingai sekti ženklus, o jei pavyksta – rinktis kitus maršrutus. Nuo pirmadienio darbai bus... ❯❯❯
2024-10-09
Siekiama, kad sostinės sienos būtų švaresnės – už nelegalius paišymus gresia iki 600 eurų baudos
Šiandien Vilniaus miesto savivaldybė turi aiškią ir pamatuotą viziją, kokia grafičių politika turėtų būti sostinėje – menininkai ir toliau yra skatinami, jiems teikiamos palankios sąlygos legaliai kurti meną ant sienų, o vandalizmui taikoma nulinė tolerancija. Nuosekliai... ❯❯❯
2024-10-09
Geologai apie „Mamuto parką“: tai galimybė sukurti traukos centrą Lietuvoje
Vilniaus Šeškinės šlaitų geomorfologinis draustinis taps vieta, kurioje vilniečiai ir miesto svečiai galės gilinti žinias apie ledynmečius Lietuvoje. Ši unikalaus kraštovaizdžio teritorija bus įveiklinta įrengiant naują pažintinę erdvę – „Mamuto parką“. Tokio... ❯❯❯
2024-10-07