Kelių eismo taisyklės – ne tik dviračių, bet ir elektrinių paspirtukų vairuotojams

elektriniai paspirtukai dviračių take

Nuotr. Sauliaus Žiūros

Savo patogumui ir mobilumui sostinės gatvėse elektrinius paspirtukus pasirinkę vilniečiai turėtų atkreipti dėmesį į augantį eismo įvykių skaičių. Analizė rodo, kad didžioji dalis su elektriniais paspirtukais susijusių eismo įvykių nutinka jais važiuojant pėsčiųjų takais bei važiuojamąja kelio dalimi. Kur kas mažiau incidentų įvyksta paspirtukais važiuojant dviračių takais.

Vilniaus savivaldybė primena, kad eismo dalyviai gatvėje turi elgtis atsargiai bei vadovautis kelių eismo taisyklėmis. Elektrinių paspirtukų vairuotojams galioja tos pačios taisyklės kaip ir dviračių ar motorinių dviračių vairuotojams:

taisyklės dviračiams ir paspirtukams

  • Važiuoti leidžiama dviračių takais, dviračių juostomis, dviračių gatvėmis ir bendrais pėsčiųjų ir dviračių takais. Jei jų nėra – galima važiuoti tam tinkamu (su asfalto arba betono danga) kelkraščiu.
  • Jei kelkraštis nėra tinkamas, galima važiuoti pėsčiųjų taku arba važiuojamosios dalies dešine eismo juosta (kuo arčiau jos dešiniojo krašto).
  • Važiuojant kelkraščiu arba pėsčiųjų ir dviračių taku, privaloma duoti kelią pėstiesiems, negalima jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti pėsčiojo judėjimo greičiui artimu greičiu (3–7 km/h). Būtina pėstiesiems palikti tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.
  • Norėdamas kirsti važiuojamąją dalį, paspirtuko ar dviračio vairuotojas privalo sumažinti greitį ir tęsti judėjimą tik įsitikinęs, kad tą daryti saugu. Jei nėra eismo pirmumą nustatančių ženklų ar šviesoforų, privaloma praleisti važiuojamąja dalimi judančias transporto priemones (automobilius). Išimtis taikoma, jei transporto priemonės išvažiuoja iš šalia kelio esančių teritorijų, kiemo, gyvenamosios zonos ar stovėjimo aikštelės.
  • Jei prireikia pasukti į kairę ar pervažiuoti į kitą kelio pusę važiuojant važiuojamąja dalimi, rekomenduojama nulipti nuo transporto priemonės ir kirsti važiuojamąją dalį ją persivedant.
  • Judėdamas važiuojamąja dalimi, elektrinio paspirtuko vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba transporto priemonės priekyje turi degti baltos, o gale – raudonos šviesos žibintas. Važiuojant tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, būtini ir žibintai, ir liemenė.
  • Draudžiama kirsti važiuojamąją dalį važiuojant pėsčiųjų perėjomis.
  • Draudžiama vežti keleivius.
  • Draudžiama važiuoti ženklais „A“ pažymėtomis eismo juostomis. Leidžiama važiuoti „A+“ pažymėtomis eismo juostomis.

Lietuvos kelių policijos duomenimis, pernai fiksuotas 191 eismo įvykis, kuriame dalyvavo elektrinis paspirtukas. 2020 metais incidentų fiksuota perpus mažiau – 99.

Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt