„Vilniaus viešasis transportas“ siūlo vairuotojų atlyginimus kelti apie 20 procentų

autobusas įvažiuoja į stotelę

Nuotr. S. Žiūros

Nuo lapkričio 1 d. kiekvienam UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojui atlyginimas kyla 10 procentų. Didesnis atlyginimo augimas numatytas vairuotojams – vidutiniškai 20 procentų pagal naują darbo apmokėjimo sistemą. Jeigu darbuotojų profesinė sąjunga sutiks su naujos darbo apmokėjimo sistemos siūlymu, didesni atlyginimai darbuotojus pasieks jau gruodžio pradžioje.

Nauja darbo apmokėjimo sistema buvo pateikta profesinei sąjungai kaip pasiūlymas, kuris padėtų gerinti darbo sąlygas esamiems darbuotojams ir į bendrovę pritraukti naujų vairuotojų. Šiuo metu bendrovei trūksta apie 200 viešojo transporto vairuotojų.

Atlyginimas VVT darbuotojams bus keliamas Vilniaus miesto savivaldybės tarybai padidinus finansavimą ir skyrus papildomus 3,2 mln. eurų darbo užmokesčio fondui.

„Taryba aiškiai pasakė, kad dalis šių lėšų turi spręsti vairuotojų trūkumo problemą, taip pat užtikrinti vilniečiams kokybiškas paslaugas. Gerai, kad mąstoma plačiau ir apie darbuotojų skatinimo sistemą. Darbuotojas turi aiškiai žinoti, kokiais būdais ir už ką gali gauti didesnį uždarbį. Bendrovė turi ne tik atlaikyti konkurencinę kovą darbo rinkoje, bet pasiūlyti darbuotojams aiškią, skaidrią ir teisinga sistemą“, – pabrėžia Vilniaus miesto vicemeras Tomas Gulbinas.

Tai bus jau trečiasis VVT darbuotojų darbo užmokesčio kėlimas nuo 2021 m. rugsėjo.

Remiantis šių metų antrojo ketvirčio duomenimis, pagal siūlomą darbo apmokėjimo sistemą vairuotojų vidutinis atlyginimas pakiltų nuo 1724 iki 1952 eurų prieš mokesčius, o kitų darbuotojų – nuo 1716 iki 1888 eurų prieš mokesčius.

Teisingesnis apmokėjimas visiems

Nauja darbo apmokėjimo sistema siekiama pasiūlyti konkurencingą atlygį, mažinti skirtingų tą patį darbą dirbančių darbuotojų uždarbio atotrūkį, įvesti aiškumą dėl atlyginimo nustatymo ir jo dedamųjų.

„Kuriant darbo apmokėjimo sistemą buvo pasitelkta darbuotojų nuomonė. Dauguma darbuotojų pritarė, kad sistema turi būti aiškesnė, su mažesniu priedų skaičiumi. Kita vertus, darbuotojams buvo svarbu, kad didėtų valandinis atlyginimas, būtų atsižvelgta į jų darbo stažą, darbo sudėtingumą, pertrauktą grafiką. Objektyviai įvertinome ir dalį priedų palikome, o kitus perkėlėme į bazinį atlyginimą“, – sako „Vilniaus viešojo transporto“ direktorius Darius Aleknavičius.

Bendrovės vadovo teigimu, bus užkirstas kelias situacijoms, kai už atliekamą tą patį ir lygiavertį darbą buvo fiksuojami apmokėjimo skirtumai.

„Aiški, teisinga ir motyvuojanti darbo apmokėjimo sistema padėtų mums pritraukti trūkstamų darbuotojų. Tam, kad šiuo aukštos infliacijos periodu darbuotojai jau prieš žiemos šventes galėtų džiaugtis didesniu darbo užmokesčiu, reikia šį klausimą spręsti kuo skubiau. Esame atviri dialogui, argumentuotiems ir pagrįstiems profesinės sąjungos siūlymams“, – sako bendrovės generalinis direktorius.

Motyvacinis priedas už darbo kokybę

Siekiant suteikti darbuotojams didesnę motyvaciją bei didinti viešojo transporto paslaugų kokybę vilniečiams, naujoje darbo apmokėjimo sistemoje siūloma keisti darbo vertinimo tvarką. Ji bus paremta iki šiol buvusia gerąja praktika išlaikant įprastus vertinimo kriterijus, pavyzdžiui: punktualumas, saugumas, kokybiškas keleivių aptarnavimas.

„Pagal naują tvarką puikiai savo darbą atliekantiems vairuotojams numatyta mėnesinė priemoka siekia daugiau nei 250 eurų. Norime, kad nauja tvarka labiau motyvuotų mūsų vairuotojus, todėl bus atsisakyta „baudimo“ praktikos, kuomet už pažeidimus būdavo vykdomi išskaitymai iš atlyginimo.“, – sako VVT personalo ir žmogiškųjų išteklių valdymo skyriaus vadovė Greta Jezukevičienė.

VVT darbuotojams galios papildomos naudos, tokios kaip draudimas nuo nelaimingų atsitikimų, išmokos gimus vaikui, galimybė nemokamai pasiskiepyti nuo virusinių ligų, sveikatingumo skatinimo priemonės. Be to, atsižvelgiant į darbo stažą, skiriamos ir papildomos kasmetinės atostogos, kasmėnesiniai priedai prie darbo užmokesčio.