Svarbi informacija
Dviem sostinės darželiams suteiktas „Mąstymo mokyklos“ statusas
Vilniaus ikimokyklinio ugdymo įstaigose taikomą mąstymo gebėjimų ugdymo metodiką įvertino Jungtinės Karalystės Exeterio universitetas – lopšeliams-darželiams „Gėlynas“ ir „Žemyna“ pirmiesiems šalyje suteikti „Mąstymo mokyklų“ sertifikatai.
Unikali mąstymo metodika padeda vaikams pasirengti mokyklai bei suformuoja mąstymo įpročius, reikalingus sėkmingam tolimesniam gyvenimui. Pasitelkiant mąstymo žemėlapius, E. de Bono mąstymo kepures, T. Ryan mąstymo raktus, aukštesnio lygio klausimus bei mąstymo įpročius lavinamas vaikų kūrybiškumas, savarankiškumas, kritinis mąstymas, stiprinami metakognityviniai gebėjimai.
„Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų prioritetas – naujausiomis tendencijomis grįstas, besikeičiančius visuomenės, valstybės ir miesto poreikius atitinkantis ugdymo procesas. Džiugu, kad pirmiesiems Lietuvoje Vilniaus darželiams suteiktas „Mąstymo mokyklos“ statusas“, – įvertinimu džiaugiasi Vilniaus mero pavaduotoja Edita Tamošiūnaitė.
Vilniaus lopšelis-darželis „Žemyna“ nuo 2019-ųjų kartu su partneriais įgyvendino ES lėšomis finansuojamą projektą „Inovatyvios vaikų pažangos ir pasiekimų vertinimo sistemos kūrimas: „Vertinimas mokymuisi“ ir siekia tobulinti ugdymo turinio ir organizavimo kokybę, skatinant didesnę vaikų pažangą, per inovatyvią vaikų pažangos ir pasiekimų vertinimo sistemą bei ugdymo diferencijavimo tobulinimą.
,,Mąstymo kultūros ugdymo įrankiai bei mąstymo įpročių ugdymas vaidina labai svarbų vaidmenį kokybiško ugdymo procese, nes moko racionaliai, pagrįstai ir savarankiškai mąstyti. Taip kuriama motyvuojanti, skatinanti bendradarbiauti, saugi mokymosi aplinka, gerėja ugdytinių pasiekimai atlikti įvairias veiklas savarankiškai ir bendradarbiaujant“, – įsitikinusi Vilniaus lopšelio-darželio „Žemyna“ bendruomenė
Vilniaus lopšelio-darželio „Gėlynas“ bendruomenei „Mąstymo mokyklos“ metodikos diegimas padėjo įgyvendinti kokybinius pokyčius visoje įstaigoje ir to rezultatas – pasikeitė požiūris į mokymą, nuo žinių pateikimo iki ugdymo pasiekimų, išaugusios personalo motyvacijos, bendradarbiavimo, edukacinės aplinkos funkcionalumo.
Exterio universiteto vertintojai akcentavo, kad lopšelis-darželis „Žemyna“ turi bendrą ugdymo plėtros struktūrą, kurią sudaro penki pagrindiniai elementai: mąstymo žemėlapiai, mąstymo raktai, mąstymo skrybėlės, aukštesnio lygio klausimai bei elgesio įpročių ugdymas. Lopšelio-darželio „Gėlynas“ išvadose nurodoma – puikus novatoriško švietimo pavyzdys, grįstas nepalaužiamu įsipareigojimu visapusiškai ugdyti vaikų metapažinimą. Ši mokykla turi visas galimybes tapti meistriškumo švyturiu vietos, nacionaliniu ir tarptautiniu mastu.
„Mąstymo mokyklos“ statuso procesas apėmė ne tik ilgalaikius mokymus pačiose įstaigose ir gerosios patirties sklaidos renginius Vilniaus bei kitų Lietuvos miestų ikimokyklinio ugdymo įstaigose, bet ir stažuotes Jungtinės Karalystės mąstymo kultūrą diegiančiose mokyklose: Harefield Infant Shool&Junior School, Wellington Primary School, Westbrook Primary School, Stanley Park Infants’ School, St Francis de Sales Catholic Infant and Junior School, Edgware Primary School, Oaklands Junior School, Binfield Primary School, Whiteheath Infants School, St. James’s Catholic Primary School, East Sheen Primary School.
Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt
Taip pat skaitykite:
Menas sostinėje keliauja į gatves, skverus ir daugiabučių kiemus
Šiuolaikiniam menui vien tik galerijų per maža – kūrėjai jau šešerius metus dalyvauja Vilniaus miesto savivaldybės inicijuotoje „Kuriu Vilnių“ programoje. Per pastaruosius metus Vilniaus viešosiose erdvėse buvo įrengta virš trisdešimties meno kūrinių ir... ❯❯❯
2024-09-13
Tarptautinių festivalių organizatorius sostinė kviečia pretenduoti į trejų metų finansavimą
Vilniaus identitetą kuriantys ir vilniečius bei miesto svečius džiuginantys tarptautiniai festivaliai gali užsitikrinti ilgalaikį trejų metų sostinės finansavimą. Pirmą kartą Vilniaus skelbiamam gyventojams ir kultūros bendruomenei reikšmingų festivalių trejų metų finansavimo... ❯❯❯
2024-09-06
Naujam darželiui Jeruzalės rajone – 12 architektūrinių idėjų
Vilniaus Jeruzalės rajone, Braškių g. 54, planuojamo naujo darželio projektavimo procesas įgauna pagreitį. Šio darželio projektuotojais pretenduoja tapti 12 įmonių, kurios atsiliepė į Vilniaus vystymo kompanijos skelbtą atvirą architektūrinio projekto konkursą. Gyventojai kviečiami... ❯❯❯
2024-09-05
Ant mokyklos sienos – sostinės panorama: tapytojas užbaigė amžinybėn iškeliavusios draugės projektą
2018 metais tapytoja Silvija Drebickaitė vieną Vilniaus Antakalnio progimnazijos sieną papuošė stilizuotu Vilniaus senamiesčio urbanistiniu peizažu. Kūrinį ant kitos mokyklos sienos po menininkės mirties užbaigė jos bičiulis, kolega tapytojas Vytautas Poška. Prieš šešerius... ❯❯❯
2024-09-05
Vienu atsakymu mokytojas gali nulemti mokinio ateitį
Mokytojas – tarsi aktorius ant scenos. Kartais pamokos planą tenka koreguoti čia ir dabar, atsižvelgiant į realaus gyvenimo aktualijas ar mokiniams kilusius klausimus. Atrodytų tik teorijoje pritaikyta praktika, tačiau neeilinis mokslinis priėjimas gali sudominti bei įžiebti... ❯❯❯
2024-09-05
TOP patarimai naujiems studentams, kaip prisijaukinti Vilnių
Kaip ir kiekvieną rudenį, taip ir šiemet vilniečių gretos pagausės. Jas papildys nauji į Vilnių studijuoti atvykę studentai iš įvairių Lietuvos (ir ne tik) miestų bei miestelių. Jų adaptaciją naujoje aplinkoje neabejotinai palengvintų artimesnė pažintis su miestu, savotiškas... ❯❯❯
2024-09-02