Svarbi informacija
Humanizuotose gatvėse avaringumas mažėja sparčiau nei kitose Vilniaus vietose

Nuotr. S. Žiūros
Įskaitinių eismo įvykių* Vilniuje statistika rodo, kad gatvėse, kurios buvo rekonstruotos, pastaraisiais metais, eismo įvykių sumažėjo maždaug perpus, o tiesioginių transporto priemonių susidūrimų su pėsčiaisiais – net dviem trečdaliais.
Gatvių humanizavimas Vilniuje prasidėjo 2018 metais, kai buvo rekonstruota ir pėstiesiems bei dviratininkams pritaikyta Islandijos gatvė. Idėja, kad automobiliams skirta gatvės dalis turi būti tik tokio pločio, kiek minimaliai reikia ten judančiam transportui, o likusi gatvės dalis gali būti išnaudojama pėsčiųjų ir dviračių eismui, 2021 metais tapo vienu pagrindinių Vilniaus gatvių standarto principų. Standartas apibrėžė ir daugiau kriterijų, kurie užtikrina ne tik darnų, bet ir saugų eismą: pėsčiųjų ir dviračių takai atskiriami nuo važiuojamosios dalies želdynais, žiedai ir sankryžos ramaus eismo gatvėse taip pat turi užtikrinti saugų transporto greitį, daugiau apšvietimo ir saugių perėjų pėstiesiems.
Nuo 2018 metų humanizuotos Naugarduko, T. Ševčenkos, Algirdo, Didlaukio, Žirmūnų, Geležinkelio, Gerosios Vilties ir kitos gatvės. Iš viso humanizuota apie 20 kilometrų atkarpų, arba šiek tiek daugiau nei 1 procentas visų Vilniaus gatvių. Visą humanizuotų ir šiemet planuojamų humanizuoti gatvių sąrašą galima rasti čia.

Nuotr. S. Žiūros
„Tikėjausi gero efekto eismo saugumui, bet realybėje viskas dar geriau, – sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius. – Neteigiu, kad viskas humanizuojant gatves padaroma idealiai, daug ką reikia tobulinti ir tai darome, tačiau šiuo atveju skaičiai iškalbingi.“
Specialistai palygino 2017–2019 metų ir 2020–2022 metų laikotarpiais fiksuotus eismo įvykius humanizuotose gatvėse. Iki humanizavimo šiose gatvėse fiksuoti 22 automobilių susidūrimai tarpusavyje, 55 susidūrimai su pėsčiaisiais ir 10 susidūrimų su dviračiais. Po humanizavimo automobilių susidūrimų tarpusavyje sumažėjo 32 proc., su dviračiais – 20 proc., o su pėsčiaisiais susidūrimų fiksuota net 67 proc. mažiau.
„Tvaraus saugumo principai įvertina tai, kad žmonės, judantys gatvėse, yra klystantys, tad infrastruktūra turi būti tokia, kad minimizuotų ar pašalintų šių klaidų pasekmes – t.y. būtų išvengta sužalojimų ar mirtinų atvejų. Ši išankstinė statistika tik patvirtina tai, kokios tendencijos po panašių pertvarkymų stebimos bet kuriame pažangias gatvių transformacijas įgyvendinančiame mieste – nuo Paryžiaus iki Londono, Amsterdamo ar Briuselio: pokyčių įtaka eismo saugumui, o ypač apsaugant pažeidžiamiausius eismo dalyvius, yra ženkli. Šalia to turime ir teigiamą poveikį aplinkai – mažesnį triukšmą, taršą, be to, nors ir atrodo kontraintuityvu, tai nedaro beveik jokios įtakos kelionių automobiliu trukmei“, – teigia sostinės savivaldybės vyriausiasis inžinierius Anton Nikitin.
Žvelgiant į visą miestą, 2017–2019 metais iš viso Vilniuje užfiksuoti 19 027 įskaitiniai eismo įvykiai, o 2020–2022 metais – 15 306, arba maždaug 19,5 proc. mažiau. Tuo pačiu laikotarpiu visoje Lietuvoje eismo įvykių mažėjo apie 6 proc.

Nuotr. S. Žiūros
*Įskaitinis eismo įvykis – eismo įvykis, per kurį buvo sužeistas ar žuvo bent vienas žmogus.
Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, [email protected]
Taip pat skaitykite:
Į gatves sugrįžta elektriniai paspirtukai: saugaus judėjimo taisyklės, kurių pamiršti nevalia
Pavasarį bunda ne tik gamta, bet ir tvarių kelionių aplink Vilnių išsiilgę elektrinių paspirtukų vairuotojai – vienas po kito jau rieda sostinės gatvėmis, kelkraščiais ir dviračių takais. Pasinaudodami šia proga JUDU (SĮ „Susisiekimo paslaugos“) Judumo strategijos... ❯❯❯
2023-03-22
Vilniuje keisis rinkliavos už automobilių stovėjimą nuostatai
Vilniaus miesto Taryba šiandien pritarė komitetuose apsvarstytam klausimui dėl vietinės rinkliavos už automobilių stovėjimą nuostatų pakeitimo, kuriuo siekiama automatizuoti rinkliavos rinkimo kontrolę bei supaprastinti apmokėjimą už automobilio stovėjimą. Sprendimas įsigalios... ❯❯❯
2023-03-08
Mėlynosios rodyklės troleibusams pagerino ir autobusų judėjimą
Vilniaus gyventojai vis dažniau pastebi ryškiai mėlynos spalvos rodykles, oficialiai – švieslentes, skirtas troleibusų eismui. Jų veikimo principas tarytum šviesoforų – padeda vairuotojams lengviau orientuotis, kokia yra iešmo padėtis, ar ji tinkama tolesnei jų važiavimo... ❯❯❯
2023-03-01
Į 23-ąją Vilniaus knygų mugę keliaukime tvariau
Vasario 23-26 d. į sostinę sugrįžta nepaprastai laisva, šventiška ir ryški 23-oji tarptautinė Vilniaus knygų mugė „700 eilučių laisvei“. Šia proga kartu su Vilniaus miesto savivaldybe kviečiame vilniečius ir čia besisvečiuojančius į mugę keliauti taip, kaip mokame... ❯❯❯
2023-02-22
Atsinaujinusi „Trafi“ programėlė vilniečiams suteiks pažangiausius mobilumo sprendimus
JUDU (SĮ „Susisiekimo paslaugos“) partneris „Trafi“ po penkių sėkmingos veiklos metų žengė dar vieną žingsnį – mobilumo programėlė sulaukė vartotojo sąsajos atnaujinimo. „Patirtis, kurią įgijome kurdami judumo sprendimus didžiausiems pasaulio miestams, leido mums... ❯❯❯
2023-02-22
Vilniaus 700-asis gimtadienis jau kitą savaitę – bus eismo ribojimų
Sausio 25-ąją Katedros aikštėje atsivers „Laiko portalas“, padėsiantis Vilniaus gyventojams ir miesto svečiams pažinti istorines ir šiuolaikines Vilniaus temas. Tai – vienas pagrindinių jubiliejinių metų renginių, kuriame įvairių kartų ir žanrų atlikėjai vienu balsu... ❯❯❯
2023-01-19